Toon posts:

fulladsl.be

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds 2jaar bijna fulladsl (omdat het geodkoop uitkomt als student). De eerste 9maanden had ik een stabiele 3mbit lijn en was zeer tevreden. Daarna begon het allemaal, lijn continu instabiel. Ik klaag erover en ze zetten me op 1mbit. Dit was/is stabiel maar gaat gewoon supertraag. Ik heb dan gevraagd dit terug te verhogen en is gedaan maar terug dezelfde miserie en ze hebben me dan maar op 1mbit gezet.

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 256 / 1024
Uptime = 16d 20:23
kBytes Tx/Rx = 7736251 / 24537993
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 16.5
Attenuation (dB) up/down = 28.0 / 50.0
Noise Margin (dB) up/down = 28.0 / 16.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
dit zijn stats van modem (speedtouch 530) atm.

Volgens berekeningen om het internet zou de lijn stabiel 3 tot 3.7mbit aankunnen zonder problemen en vraag ik me af of dit toch niet het geval is of dat gewoon de materialen bij de provider minder zijn?
Kheb zelf niet genoeg kennis om perfect op te maken of het hier thuis ligt of bij de provider.

alvast van harte bedankt
Tobias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dit hangt echt van veel omstandigheden af. Ik vind vooral de Attenuation hoog, deze is 50 terwijl het maximum 60 is. Dit zal volgens mij het grootste probleem geven.
Je zou eens een andere modem kunnen proberen, maar een Speedtouch 530 is al een vrij goede ADSL modem.
Blijven deze statistieken stabiel of heb je na regenweer veel slechtere resultaten?
Verder kan een andere provider helpen. Als ik mij niet vergis zit FullADSL op het Belgacom netwerk, je kan eens kijken bij een reseller van het Scarlet netwerk of je daar betere resultaten haalt. Gewoon even bellen/mailen met het sales team van Scarlet/EDPnet/... of ze je lijn eens kunnen nakijken dat je geïnterreseerd bent om bij hen ADSL te nemen mits de resultaten beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
statistieken blijven nagenoeg constant. Kzal eens mailen naar scarlet of edpnet. Heb vroeger telenet gehad maar was er nog veel erger aan toe richting stabiliteit. Viel continu uit. Volgens mij investeren ze niet om hier in de omgeving dit bereik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaast me dat ze jou een abonnement hebben aangesmeerd. 50 is namelijk echt belachelijk hoog en hier kan je gewoon helemaal niets mee. Heb je er wel voor gezorgd dat de bekabeling bij je thuis helemaal correct is? Want anders moet je om dit te krijgen toch echt wel in het midden van nergens wonen. Ik snap trouwens niet waarom je noise margin zo hoog is, als je daadwerkelijk aan het limiet van je lijn zou zitten dan zou dat getal een stuk lager moeten zijn zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bekabeling binnenshuis is normaal gezien goed. De testen van de provider zelf tonen aan dat ze niet meer kunnen bieden dan 1mbit (als het stabiel moet zijn). Dit is gemeten tot aan de modem. De bekabeling van het straat naar de stekker kan ik natuurlijk niet controleren maar heeft voorheen perfect dienst gedaan.
Nu kan het misschien wel zijn omdat ze hier een goedkoop telefoonabbonement hebben bij belgacom dat de lijn tot minderwaardig is gedegradeerd. Ik heb geen idee waar de centrale staat trouwens.
Dus ik ga als conclusie scarlet of edpnet eens contacteren voor een lijntest te doen als zij het zouden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
De centrale staat wel een stukje weg, nl. rond de 3,6 km.... Dat verklaart ook je lage intrain snelheden, deze afstanden zie je nl. niet zo vaak.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net een lijntest teruggekregen van fulladsl zelf.
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 1024.0 Kbps
UpstreamBitRate 256.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 17.0 dB
UpstreamNoiseMargin 26.0 dB
DownstreamAttenuation 50.0 dB
UpstreamAttenuation 27.0 dB

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 4360 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 354 nF
BE_Capacitance 352 nF
AB_Capacitance 256 nF
BA_Capacitance 256 nF
CableCapacitance 196 nF
MutualCapacitance 499 nF

dus blijkbaar bijna 5km van centrale wat de lage limiet verklaart. Spijtige zaak, ik kan maw dus geen enkele adsl lijn nemen met een grotere bandbreedte. Telenet is me wel ietsje te duur voor tgene dat het levert. iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 18:53
ik zit ook bij fulladsl het is hier nog erger gesteld :( :
dit kan ik afleiden uit mijn router gegevens, weet niet zeker of deze wel correct kunnen zijn.

DownstreamBitRate: 2528 Kbps
UpstreamBitRate: 320 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 2 dB
UpstreamNoiseMargin: 6dB
DownstreamAttenuation: 55 dB
UpstreamAttenuation: 62 dB

volgens mij kan dit niet echt gezond zijn, volgens fulladsl ligt het niet aan hen...
We zitten wel ver van de centrale maar ik denk dat de bekabeling door belgacom niet zo goed gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 13:19
Ik zit ook bij fulladsl en ik kan dit afleiden uit m'n router.

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 1952 kbps
Upstream Rate: 384 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 23 db
Downstream Line Attenuation: 53 db
Upstream Line Attenuation: 15.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 17 db

Ik zit wil ongeveer 4,3 km van de centrale en 'k haal maximum 200 kB/sec.
Hun telemeter was de laatste 2 jaar stuk zodat ik geen datalimieten had dus ik had niet echt problemen met de lage snelheid. Maar de telemeter is sinds deze maand hersteld en ik zit op smallband dus ik heb vandaag m'n opzegbrief gemaakt en ook een nieuw abonnement aangevraagd bij dommel.
Pagina: 1