• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 22:29
Ik zit in een beetje lastige situatie, mijn samsung tv (le27s71b) is kapot gegaan en ik heb daarvoor garantie aangevraagd. Geen probleem voor Samsung, ze hebben netjes iemand langsgestuurd welke een nieuw panel heeft besteld. Helaas waren deze niet meer leverbaar en nu wordt er een procedure opgestart waarbij mijn tv wordt opgehaald en de winkel van aankoop het inkoopbedrag krijgt gestort. In overleg met die winkel mag ik nu een nieuwe tv uitzoeken. Ik ben echter niet degene die de tv heeft aangekocht. Nu weet ik niet of ik daarmee ook mijn recht op garantie verlies, ik heb de aankoopbon overigens wel. Nu kan ik me wel voordoen als degene die hem heeft aangekocht, maar doordat ik op 2 uur rijden afstand woon zou ik het graag via een andere EP (winkel van aankoop) willen regelen. Bovendien ben ik bij de samsung service wel bekend onder mijn eigen naam, die deden er niet moeilijk over, ik ben enkel bang dat de winkel dat wel gaat doen en wel het inkoopbedrag incasseren, maar een nieuwe tv weigeren te leveren.

Weet iemand of ik als tweedehands koper gewoon in mijn recht sta?

[ Voor 11% gewijzigd door DarkShadow op 16-05-2008 17:09 ]

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Met de televisie en de aankoopbon in je handen moet je garantie krijgen, maar alleen in de winkel waar je hem gekocht hebt ben ik bang. Je zal niet naar een andere vestiging kunnen gaan voor een nieuwe lijkt mij aangezien "De EP:Winkels worden gerund door zelfstandige ondernemers" bron.

• DarkShadow
Ok, bedankt. Ik ben bij de EP geweest (in mijn woonplaats) en zij zeiden dat er mogelijk wel wat geregeld kon worden.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 18:36
Je kan toch aangeven dat je bent verhuist en daarom creditering via een ander EP wil regelen. Garantie is niet gekoppeld aan een persoon maar aan een toestel. Zolang jij de originele bon.

Anderzijds is een ritje van 2 uur niet veel voor een splinternieuw toestel.

• DarkShadow
Ik zal er morgen eens over opbellen. Hoe werkt de creditering eigenlijk, ik heb begrepen dat de winkel het inkoopbedrag terug krijgt. Heb ik dan recht op iets met de waarde van het aankoopbedrag destijds of gelijke functionaliteit.

Voorbeeld. Mijn toestel heeft destijds 799 euro gekost, stel je voor dat de winkel er zelf 600 voor heeft gelegd. Dan heeft men dus 200 euro ervoor opgestreken. Als ik nu genoegen zou nemen met een toestel van vergelijkbare functionaliteit dan heeft kost deze bv in de winkel 600 euro (hun kosten zijn bv 400 euro voor de inkoop). Dat zou betekenen dat ik er niet beter op wordt, maar de winkel draait opnieuw 200 euro winst.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:14
Doel van de garantie is ook niet primair dat jij er beter van wordt. Doel ervan is het probleem aan jouw toestel op te lossen, zodat het toestel weer aan dezelfde eisen voldoet als deze ze had ten tijden van aankoop.

Daarnaast, een tv van 600 euro nu kan kwalitatief beter zijn dan de tv waar je eerder 800 voor betaalde.

• DarkShadow
absoluut, maar doel van garantie is toch ook niet dat de winkel er beter van wordt.

Volgens de selectro groep krijgt de winkel zijn inkoopbedrag in het geheel terug. Voor de rest is het dus onderhandelen tussen mij en de winkel. Het liefst zou ik gewoon het inkoopbedrag krijgen, dan verlies ik er misschien wel op, maar is het in ieder geval eerlijk.

[ Voor 65% gewijzigd door DarkShadow op 18-05-2008 19:50 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Dat geld is de zaak tussen de winkel en de fabrikant. Jij moet een vergelijkbaar toestel krijgen. Als ze bij wijze van dít model nu in de winkel hebben staan voor 400 euro i.p.v. 800 euro (toen), dan mogen ze jou best die tv van 400 euro geven. Als ze geen enkel ander vergelijkbaar toestel kunnen regelen (dus alleen duurdere hebben), dan hoor je die ook te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 18-05-2008 20:31 ]

• DarkShadow
hmm, dus een beetje hopen op wat geluk :)
Pagina: 1