Toon posts:

WSUS als reporting tool.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij willen WSUS alleen inzetten als reporting tool en dus niet voor het uitrollen van de updates.
Echter, is WSUS wel zo inzetbaar? Het is niet de bedoeling dat de updates gedownload worden naar de servers, tevens is het ook niet de bedoeling dat er windows update schermpjes of icoontjes echtsonder in de balk verschijnen.

We willen WSUS niet gebruiken qua update tool omdat we een 24 uurs omgeving hebben die de ene patch maintenance weer bijvoorbeeld 100 servers bevat, en de andere keer bevat dezelfde maintenance een maand later maar slechts 75 servers. Ook is het zo dat de klant op het laatste moment alsnog wel eens servers niet geupdate wil hebben. Dus gebruiken we voor de patching een alternatieve tool die wat dynamischer is, echter die geeft een zeer slechte rapportage.

Heeft iemand ervaring met WSUS als reporting only tool ?

• ijspinguin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2025
Kijk eens naar SMS. Daarmee kan je updates centraal uitrollen en je kan er veel rapportages mee doen. Ik werk hier al een tijd mee als vervanging van WSUS en het werkt uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
ijspinguin schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:34:
Kijk eens naar SMS. Daarmee kan je updates centraal uitrollen en je kan er veel rapportages mee doen. Ik werk hier al een tijd mee als vervanging van WSUS en het werkt uitstekend.
We mogen niet afwijken van de huidige tooling, dus SMS is geen optie.

• Exile_NL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03-2022
wat een gelul, geen optie, wat is dat voor bedrijf
innovatie, nieuwe software is goed
anders is de opvolger van SMS misschien wat voor jullie SCCM

mag dat wel>? }:O

[ Voor 32% gewijzigd door Exile_NL op 16-05-2008 16:51 ]

• ijspinguin
Tsja, al gezocht op Technet?
http://technet.microsoft.com/en-us/wsus/bb466192.aspx
of, jawel, het enige echte wsus forum: http://www.wsus.info/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou eens kijken naar MBSA :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Exile_NL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:47:
wat een gelul, geen optie, wat is dat voor bedrijf
innovatie, nieuwe software is goed
anders is de opvolger van SMS misschien wat voor jullie SCCM

mag dat wel>? }:O
Tja, dat krijg je met multinationals he, daar heeft men een bepaalde werkwijze en daar kan je niet ineens wat gaan uitproberen. Als ik zoiets zou willen wijzigen, moet het eerst naar een change board, dan gaat het nog eens een maandje of wat bepraat worden en vervolgens zeggen ze toch nee.

Zowieso is men security technisch wel te spreken over de huidige update tool, echter niet over de rapportage. Wsus heb ik al eerder aangedragen als alternatieve update tool, maar kreeg wederom nul op rekest.

• Exile_NL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:58:
[...]

Tja, dat krijg je met multinationals he, daar heeft men een bepaalde werkwijze en daar kan je niet ineens wat gaan uitproberen. Als ik zoiets zou willen wijzigen, moet het eerst naar een change board, dan gaat het nog eens een maandje of wat bepraat worden en vervolgens zeggen ze toch nee.

Zowieso is men security technisch wel te spreken over de huidige update tool, echter niet over de rapportage. Wsus heb ik al eerder aangedragen als alternatieve update tool, maar kreeg wederom nul op rekest.
ik wilde het er niet bijzetten maar dit is idd de manier van de onder FDA geauditte bedrijven.
SOX en bureacratie ten top
echt geen plek om te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Exile_NL schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:05:
[...]

ik wilde het er niet bijzetten maar dit is idd de manier van de onder FDA geauditte bedrijven.
SOX en bureacratie ten top
echt geen plek om te werken.
En het grappige is dat men tegenwoordig helemaal sox en sas70 geil is.. Men wil dus bij deze klant SOX level 1 zijn puur voor het titeltje. Leveltje 2 SOX is alleen voor beursgenoteerde multinationals.

Tja, niet willen werken voor zo`n bedrijf is ook weer overdreven mijns inziens, echter je vraagt je soms wel af hoeveel managements er af en toe langs elkaar werken. Een grote commerciele multinational werkt dan eigenlijk even langzaam als een overheid met al zijn ambtenarij.

• ijspinguin
Same here. Werk je ook voor een grote multinationale service provider? Dan kunnen we zelfs collega's zijn..... Wat zegt jullie afdeling Information Security hier over? Wellicht dat zij voor een rappe invoering van een nieuwe tool kunnen komen of wellicht maken zij al gebruik van MBSA.

Verwijderd

Topicstarter
ijspinguin schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:46:
Same here. Werk je ook voor een grote multinationale service provider? Dan kunnen we zelfs collega's zijn..... Wat zegt jullie afdeling Information Security hier over? Wellicht dat zij voor een rappe invoering van een nieuwe tool kunnen komen of wellicht maken zij al gebruik van MBSA.
Even on topic, ::) Heb inmiddels WSUS werkend op de manier die ik wil.

Even off topic. Volgens mij grootste van Europa. Onze beleidsmaker van Information Security houdt niet zo van nieuwe tooling.. If it works, don`t try to fix it typetje.. Op zich wel een mooie kreet, maar heel erg flexibel is die niet.
Pagina: 1