Hotmail fwd naar Gmail: Alle berichten ipv Postvak IN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226787

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig om al mijn mail in Gmail te ontvangen, de voordelen hoef ik denk ik niet meer op te noemen.

Omdat Hotmail helaas geen pop ondersteund in de freemail versie, heb ik nu het programma "Mail Forward" om mijn Hotmail door te sturen naar mijn Gmail. Nu is het een nadeel dat ik deze doorgestuurde e-mail in Gmail niet kan terugvinden in mijn "Postvak IN", maar wel in het mapje " Alle berichten".

In Mail Forward kan ik bijzonder weinig instellen, de setting staat nu op forwarden naar m'n Gmail en het oorspronkelijke bericht uit m'n hotmail verwijderen.

Iemand tips, oplossingen, of wellicht een betere alternatieve manier om mijn Hotmail in m'n Gmail te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom zou je een programma laten doorsturen? In de opties van Hotmail kun je ditzelfde instellen. :X

Opties -> Meer opties -> E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117252

Volgens mij kun je hotmail alleen doorsturen naar een ander emailadres als dat eindigt op hotmail.com, mns.com of live.com (resp. .nl) , dus helaas niet naar Gmail accounts of andere emailadressen buiten het msndomein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee hoor, dat gaat prima.

[ Voor 47% gewijzigd door NMe op 16-05-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als dat mogelijk was geweest, ideaal!

Helaas zegt hotmail:
Je mag alleen e-mail doorsturen naar een Custom Domain of naar een e-mailadres dat eindigt op hotmail.com, msn.com of live.com. Probeer het opnieuw.

Dat is dus niet mogelijk... En ik heb nou ook weer geen zin om een custom domain aan te gaan maken om alleen maar mijn mail via dat custom domain weer te kunnen forwarden naar m'n gmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dus ik mag wél doorverwijzen naar mijn @nme.nu adres, maar naar @gmail.com krijg ik een foutmelding voor mijn neus? In dat geval vind ik MS, zoals wel vaker met dit soort kleine dingetjes, een beetje flauw bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het grote probleem is natuurlijk al gauw dat gratis mailproviders als gmail en hotmail door dergelijke forwarding constructies prima kandidaten zijn om rottigheid mee uit te halen.

En van een gratis dienst mag je ook wel verwachten dat daar wat voorwaarden aan zitten. De één 'leest' je mail om daarmee gerichte reclame te presenteren, de ander laat je niet direct naar andere gratis mailproviders doorsturen (leuk, infrastructuur in de lucht houden voor jan met de korte achternaam).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 22:24
Download het programma windows mail live, meld je aan voor je hotmail account voeg je gmail account er bij en je kan je berichten gewoon slepen tussen deze twee email boxen. Plugin is ook beschikbaar voor Outlook 2003/2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:14
Dat laatste werkt natuurlijk alleen om je huidige mail naar je gmail inbox te krijgen, niet voor nieuwe mails.

Ik ken het programma mail forward niet, maar ik vind het wel raar dat die mail niet in je inbox komt. Alles wat naar je gmail adres wordt gestuurd komt of in de inbox of in de spam filter naar mijn weten (misschien is dat niet zo via imap?). Tenzij je zelf filters instelt waar je explicitiet aangeeft dat bepaalde mails de inbox moeten skippen.

Overigens zit in gmail zelf ook een functie om mailtjes op te halen vanaf andere accounts, ik weet niet of dat ook voor hotmail geldt.

Ikzelf zit overigens in hetzelfde schuitje, maar ik probeer gewoon zoveel mogelijk mensen te overtuigen mij voortaan via gmail te mailen. Belangrijke emails stuur ik handmatig door en ik heb in gmail filters ingesteld die ze automatisch goed archiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

alt-92 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:05:
Het grote probleem is natuurlijk al gauw dat gratis mailproviders als gmail en hotmail door dergelijke forwarding constructies prima kandidaten zijn om rottigheid mee uit te halen.

En van een gratis dienst mag je ook wel verwachten dat daar wat voorwaarden aan zitten. De één 'leest' je mail om daarmee gerichte reclame te presenteren, de ander laat je niet direct naar andere gratis mailproviders doorsturen (leuk, infrastructuur in de lucht houden voor jan met de korte achternaam).
Dát snap ik ook wel, maar wat ik niet snap is dat ze het prima vinden voor "custom domains" (waarbij elke nieuwe gratis mailprovider dus de dans ontspringt :X ) maar het ineens vervelend is als ze dat voor een concurrent moeten doen. Ik vind persoonlijk dat ze zich daarin dan een beetje laten kennen, maar dat is verder niet relevant voor deze discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

kan je niet in gmail een filter aanmaken dat het alle berichten van je hotmailadres naar postvak in verplaatst en evt er een label aanhangt zodat ze makkelijk terug te vinden zijn.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
-NMe- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:15:
[...]

Dát snap ik ook wel, maar wat ik niet snap is dat ze het prima vinden voor "custom domains" (waarbij elke nieuwe gratis mailprovider dus de dans ontspringt :X ) maar het ineens vervelend is als ze dat voor een concurrent moeten doen. Ik vind persoonlijk dat ze zich daarin dan een beetje laten kennen, maar dat is verder niet relevant voor deze discussie. :)
Custom Domains oftewel Admin Center is een functie van Windows Live waarmee je aan een niet-MS-domein wel de Hotmail-infrastructuur (incl. Windows Live ID en alles) kunt koppelen. Op die manier blijft de mail bij Microsoft op hun servers, en kunnen zij ook van de advertentieinkomsten profiteren. Zie: http://admin.live.com

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 17-05-2008 01:34 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In Gmail kan je alleen een filter maken die Postvak IN overslaat...
En outlook gebruik ik niet.. De bedoeling is dat ik de mail gewoon puur in de webinterface kan checken.

Via Mail Forwarder de mail naar Gmail sturen en van Gmail de mail van Hotmail doorsturen naar een ander adres, welke je ook weer via Gmail binnenhaalt, werkt ook niet soepel!

Complex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Anoniem: 226787 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:39:
In Gmail kan je alleen een filter maken die Postvak IN overslaat...
En outlook gebruik ik niet.. De bedoeling is dat ik de mail gewoon puur in de webinterface kan checken.

Via Mail Forwarder de mail naar Gmail sturen en van Gmail de mail van Hotmail doorsturen naar een ander adres, welke je ook weer via Gmail binnenhaalt, werkt ook niet soepel!

Complex :)
Dus het komt er nogsteeds op neer dat er GEEN manier is om je hotmails op een simpele manier naar je gmail te krijgen?

Heb namelijk de iphone en die ondersteunt dus weer geen Hotmail.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Feyenoordfreak schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:24:
[...]

Dus het komt er nogsteeds op neer dat er GEEN manier is om je hotmails op een simpele manier naar je gmail te krijgen?
Neen die is er niet meer. En ik persoonlijk vind dat ook helemaal niet zo gek, gezien advertentie-inkomsten. Je kan ook betalen voor Hotmail, dan kun je volgens mij pop3-toegang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-04 10:44

DDC

Mail via custom domein naar gmail dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dus de bestaande/aanwezige mails (en mappen+emails daarin) doorsturen naar een eigen domein kan dus wél?

Mét behoud van originele afzender/ontvangstdatum?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 19:01

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Feyenoordfreak schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:24:
[...]

Heb namelijk de iphone en die ondersteunt dus weer geen Hotmail.....
Ja dit kan wel! Lees deze thread maar eens: http://www.iphoneclub.nl/...highlight=hotmail+forward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Volg T.net biedt Hotmail tegenwoordig wel de mogelijkheid tot het gebruik van pop3:
Microsoft stelt dat voor de opslagcapaciteit van Hotmail voortaan een fair use policy van toepassing is, terwijl mail via het pop3-protocol kan worden opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:31
Muthas schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:18:
Volg T.net biedt Hotmail tegenwoordig wel de mogelijkheid tot het gebruik van pop3:

[...]
Moet je dat niet lezen dat je met hotmail nu mail via pop3 uit ANDERE mailboxen kan halen naar hotmail toe? Oftewel het omgekeerde van wat je zou willen. Als het wel de goede kant is, kan dan misschien iemand de juiste instellingen posten?

Dat van die custom domains houdt volgens mij overigens niet in dat je naar elk ander domain (wat geen gmail enzo is) kan forwarden, maar alleen naar domains welke op de één of andere manier bij hotmail bekend zijn.

Van de hotmail pagina:
You can forward your mail to one other e-mail address that ends in hotmail.com, msn.com, live.com, or is part of Windows Live Custom Domains.

Important note: Please sign in at least once every 120 days so that your account doesn't get deleted. (In order to help fight junk, we delete inactive accounts.)
Heb het geprobeerd met mijn eigen domain-email, maar dat accepteerde hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hierboven staat ergens nog een stukje over de custom domains dat e.e.a. duidelijk maakt. Zie de post van Alex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Beetje omslachtige manier, maar als je een GMX account aanmaakt (Er zijn ongetwijfeld meer mailproviders die dat kunnen) kan je 5 willekeurige pop3s ophalen. Stuur vervolgens alles van GMX door naar je gmail.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Is er ook een manier om in 1 oogopslag te zien in je inbox naar welke van je e-mailadressen de mail gestuurd is? In een extra kolom bijvoorbeeld waar het send to-adres dan in staat.

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kareem schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:02:
Is er ook een manier om in 1 oogopslag te zien in je inbox naar welke van je e-mailadressen de mail gestuurd is? In een extra kolom bijvoorbeeld waar het send to-adres dan in staat.
Er labels aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Filters?

Overeenkomsten: to:(foo@bar.com)
Doe dit: Label 'Foobar' toepassen

En dan zorgen dat je bij het maken van het filter tijdens de zoekactie het vinkje neerzet bij 'ook op onderstaande conversaties toepassen'.

Pagina: 1