Toon posts:

Derde scherm aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mn derde scherm aansluiten. Ik heb even foto's gemaakt van mn open sloten in mn pc.
De eerste kleine zwarte poort schijnt een PCI Express x8 card connector te zijn en de kleinste zwarte een PCI Express 1 card connecter.
verder is er een witte vrij, een zelfde soort slot als waarin mn geluidskaart zit. (volgens mn boekjes)
verder heb ik een 8800GT kaart erin zitten waar ik 2 schermen op run. Wat moet ik nu bijkopen voor een derde scherm? Misschien dat iemand dit op PI al heeft, please let me know!
Nu heb ik 1 kaart gevonden die past in het 1x zwarte mini slot.
link: http://www.hisdigital.com...1550_iFAN_PCIex1_1600.jpg
Die kost alleen 80E, opzich geen probleem want, als er niks anders is koop ik die.
Zijn er meerdere mensen met drie schermen die een betere oplossing hiervoor weten??????

Hoorde dat je met een 8800GT al drie schermen zou kunnen runnen maar geen idee hoe je dat aansluit?

Thanks!

Hier de pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.pokerinfo.nl/write/InstForum/Images/2058c5e1-789c-41d6-b48f-fbc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pokerinfo.nl/write/InstForum/Images/d83012f7-b020-4380-a7e3-2b03.jpg

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
Zoek het vraag en aanbod af , of marktplaats etc en koop een PCI Kaartje die in je witte slot past en je kan prima 3 schermen aansturen zelfs 4 :)

Succes

EDIT ik heb zelf ook 3 schermen maar ik gebruik 2x een 8800gt die ik switch van SLI tot Non SLI (omdat sli geen meerdere schermen ondersteuned GRR )

[ Voor 32% gewijzigd door Mektheb op 16-05-2008 16:11 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Ik heb zelf ook 3 schermen en gebruik daar gewoon mijn 2e PCI-E slot voor.. Heb een 8800GTX met daarnaast een 8600GT in Nonsli draaien. Werkt perfect.
Zorg er wel voor dat je dezelfde soort chips gebruikt (as in nvidia + nvidia of ati + ati), anders vinden de drivers dat niet zo leuk.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
De kaart die je gevonden hebt voor PCIe 1x zou ik niet er bij zetten. Je kunt Ati en Nvidia kaarten beter niet mixen. (As mentioned by Xof).

Ik zou zoals Mektheb zegt idd een goedkope PCI kaart erbij zetten in dat witte slot. Wat voorn PCI kaart is uiteraard afhankelijk van de reso die je wilt draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door wasted247 op 16-05-2008 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik geen 2 PCI-E sloten.
Ik heb alleen de sloten op de foto vrij..... Of is PCI-E gewoon zo'n witte?

Max res is 1600 bij 1200
maar 1280 bij 1024 is ook oke.
Ik heb al proberen te zoeken naar die kaarten maar kan ze niet vinden via de pricewatch.
verder heb ik er geen verstand van vandaar de foto's...

Welke pci moet ik dan precies hebben?

Thanks in advance!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 16:23 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:22:

Max res is 1600 bij 1200
maar 1280 bij 1024 is ook oke.
Ik heb al proberen te zoeken naar die kaarten maar kan ze niet vinden via de pricewatch.
verder heb ik er geen verstand van vandaar de foto's...

Welke pci moet ik dan precies hebben?

Thanks in advance!
PCI moet je hebben

Geen PCI-E maar gewoon PCI netzoals een USB / Wireless kaartje etc

Je kant ze ook nieuw kopen bij alternate een 6200 geloof ik voor rond de 40 euro en anders 2e hands wel op de kop te tikken en groote reso's maakt niet veel uit doen de meeste MMX kaartjes al

Succes

Verwijderd

anders koop je een 8500 met pci

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
3 schermen kan met een 8800gt, maar dan heb je een matrox dualhead2go of triplehead2go nodig. Deze splitst een megabreed signaal op in 2/3 signalen naar 2 monitoren. Nadeel/voordeel is dat je pc 2 of 3 schermen als 1 ziet. Dit zou je kunnen overwegen(ligt aan je voorkeur, voor gamen schijnt het erg goed te zijn, moet je wel de digitale nemen), maar extra kaartje (PCI) lijkt me makkelijker. nVidia heeft inderdaad dan voorkeur, zodat je besturingssysteem niet met meerdere drivers (nu alleen nVidia) aan de slag hoeft.

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wasted247 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:15:
De kaart die je gevonden hebt voor PCIe 1x zou ik niet er bij zetten. Je kunt Ati en Nvidia kaarten beter niet mixen. (As mentioned by Xof).
Dat heb ik vaker dan eens zonder problemen naast elkaar gehad (in meerdere configs). Ati's, Nvidias en Matroxen naast elkaar. Nog nooit ook maar iets van driver gezeur gehad moet ik zeggen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:56

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:22:
Ik heb even foto's gemaakt van mn open sloten in mn pc.
De eerste kleine zwarte poort schijnt een PCI Express x8 card connector te zijn en de kleinste zwarte een PCI Express 1 card connecter.
:?
Zoals je dus al zei in de topicstart, je hebt dus wél PCIe sloten over ;). Zoals reeds gezegd zou je best met een PCI kaartje uit de voeten kunnen. Je kunt ook overwegen om een PCIe 1x kaartje aan te schaffen. Deze zijn ook wel te vinden met een nVidia chip die drivertechnisch prima gaat werken met de huidige kaart. De nVidia Quadro NVS 290 kan interessant zijn, al zal de kaart wel over de 100 euro kosten en moet je even goed zoeken naar de PCIe 1x versie :).

Overigens kun je dan niet gaan gamen op het derde (of vierde) scherm die aan de Quadro NVS zit, immers is zo'n kaart niet gericht op 3D gaming ;).
Terw_Dan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:34:
[...]

Dat heb ik vaker dan eens zonder problemen naast elkaar gehad (in meerdere configs). Ati's, Nvidias en Matroxen naast elkaar. Nog nooit ook maar iets van driver gezeur gehad moet ik zeggen.
En toch gaat het niet altijd goed :). Ik had laatst ook problemen met een game die weigerde op te starten omdat ik nog een nVidia driver geïnstalleerd had (en dat terwijl er enkel een ATi Radeon in de PC zat). Na deïnstallatie van de driver ging het wel goed :).

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 17-05-2008 12:37 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.pchut.nl/products.php?id=19432

al deze kaarten kunnen in de grote witte poorten dus?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Correct ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1