Hallo,
Ik heb 3 tabellen in een SQL Server 2005 database, opdrachten, bonnen, items
Nu is het de bedoeling dat elke header opdracht informatie bevat, daaronder staat
een details section en daarin worden de bonnen geladen, nu is het geval dat een bon
meerdere items kan bevatten, wanneer ik dit dus in die details section zet krijg ik
voor elk item ook weer de gehele bonnen informatie zien.
Een voorbeeld van mijn layout zoals ik het wil/heb:
====================================
Opdracht informatie
Datum
Nog wat meer info
===========================
======== BONNEN ===========
Bon informatie, prijs, datum etc.
nog meer informatie.
Gebruikte items:
1 Item1 EURO 10,-
2 Item2 EURO 20,-
3 Item3 EURO 30,-
In mijn geval krijg ik nu dus bij elk item die bon informatie weer terug, opzich logisch
omdat ie die informatie gewoon krijgt/nodig heeft, nu dacht ik dat op te lossen door een
nieuw details section toe te voegen en daarin de items te zetten met het idee dat er dan
in die sectie de items tabel wordt leeghaald en verder gaat met de volgende bon, niet dus.
Kan ik dit gemakkelijk oplossen in Crystal Reports zelf of zou ik mijn query aan moeten passen?
Ik selecteer nu mbv 3 INNER JOINS alle informatie uit de 3 tabellen.
Of misschien, ik kreeg dit niet voor elkaar, 2 verschillende datasets mee te geven? Ik ben het even
kwijt qua oplossingen, heb veel gezocht en gelezen maar nergens een goed voorbeeld/idee kunnen vinden.
Bij voorbaat dank,
Ik heb 3 tabellen in een SQL Server 2005 database, opdrachten, bonnen, items
Nu is het de bedoeling dat elke header opdracht informatie bevat, daaronder staat
een details section en daarin worden de bonnen geladen, nu is het geval dat een bon
meerdere items kan bevatten, wanneer ik dit dus in die details section zet krijg ik
voor elk item ook weer de gehele bonnen informatie zien.
Een voorbeeld van mijn layout zoals ik het wil/heb:
====================================
Opdracht informatie
Datum
Nog wat meer info
===========================
======== BONNEN ===========
Bon informatie, prijs, datum etc.
nog meer informatie.
Gebruikte items:
1 Item1 EURO 10,-
2 Item2 EURO 20,-
3 Item3 EURO 30,-
In mijn geval krijg ik nu dus bij elk item die bon informatie weer terug, opzich logisch
omdat ie die informatie gewoon krijgt/nodig heeft, nu dacht ik dat op te lossen door een
nieuw details section toe te voegen en daarin de items te zetten met het idee dat er dan
in die sectie de items tabel wordt leeghaald en verder gaat met de volgende bon, niet dus.
Kan ik dit gemakkelijk oplossen in Crystal Reports zelf of zou ik mijn query aan moeten passen?
Ik selecteer nu mbv 3 INNER JOINS alle informatie uit de 3 tabellen.
Of misschien, ik kreeg dit niet voor elkaar, 2 verschillende datasets mee te geven? Ik ben het even
kwijt qua oplossingen, heb veel gezocht en gelezen maar nergens een goed voorbeeld/idee kunnen vinden.
Bij voorbaat dank,