Ik heb pas een mooi meubel gekocht van Interstar.
Dit is een wandmeubel en is ongeveer hetzelfde als onderstaand kastje (min de laadjes er tussenin)

Dit kastje is:
36cm hoog
90cm breed
52cm diep.
Ik heb een Ahanix mce 302 HTPC case

welke ik op de onderste plank van dit kastje wil zetten.
Probleem is dat zodra de HTPC in de kast staat de temperatuur in de kast zo hard op loopt dat de HTPC ook onwijs heet wordt en de cpu-fan als een dolle gaat loeien.
Het hele idee van deze kast en de htpc is natuurlijk dat ik ongestoord zonder herrie van de fans en hd's van m'n filmpjes e.d. kan genieten.
Aangezien het nogal een dure kast is heb ik weinig zin om hier zomaar in te gaan boren en zagen, dus is mijn vraag:
Hoe kan ik deze wandmeubel het beste modden zodat de fans niet hoorbaar en zichtbaar zijn en mijn htpc mooi koel (dus stil) blijft.
Ik zat zelf aan het volgende te denken.
1) de htpc in het middden van de onderste plank plaatsen.
2) rechts van de htpc een Fan plaatsen van 140mm die lucht in de kast blaast
3) In het linker zijpaneel van de wandmeubel een 120 mm fan plaatsen die de lucht weer uit de kast blaast;
Mooiste zou zijn als de fans als het ware verzonken kunnen worden in de planken.
Plank is ongeveer 15mm dik.
ipv dat de fan er aan de binnenkant bovenop ligt.
In de htpc zelf:
1) fan bij de voeding die constant lucht uit blaast
2) fan bij de HDD's die constant lucht uit blaast
3) CPU fan zuigt lucht aan
Vragen:
- Wat zijn goede stille fans hiervoor die wel een goede airflow hebben. (eventueel met led verlichting)
Geloof dat Sharkoon wel een aardig merk is??
- Hoe zorg ik ervoor dat ik de FAN als het waren verzonken krijg in de plank
- Hoe zorg ik voor de stroomvoorziening voor de FAN's?
- USB fan
- molex connectors verlengen en buiten de kast brengen
- op stroomnet?
Dit is een wandmeubel en is ongeveer hetzelfde als onderstaand kastje (min de laadjes er tussenin)

Dit kastje is:
36cm hoog
90cm breed
52cm diep.
Ik heb een Ahanix mce 302 HTPC case

welke ik op de onderste plank van dit kastje wil zetten.
Probleem is dat zodra de HTPC in de kast staat de temperatuur in de kast zo hard op loopt dat de HTPC ook onwijs heet wordt en de cpu-fan als een dolle gaat loeien.
Het hele idee van deze kast en de htpc is natuurlijk dat ik ongestoord zonder herrie van de fans en hd's van m'n filmpjes e.d. kan genieten.
Aangezien het nogal een dure kast is heb ik weinig zin om hier zomaar in te gaan boren en zagen, dus is mijn vraag:
Hoe kan ik deze wandmeubel het beste modden zodat de fans niet hoorbaar en zichtbaar zijn en mijn htpc mooi koel (dus stil) blijft.
Ik zat zelf aan het volgende te denken.
1) de htpc in het middden van de onderste plank plaatsen.
2) rechts van de htpc een Fan plaatsen van 140mm die lucht in de kast blaast
3) In het linker zijpaneel van de wandmeubel een 120 mm fan plaatsen die de lucht weer uit de kast blaast;
Mooiste zou zijn als de fans als het ware verzonken kunnen worden in de planken.
Plank is ongeveer 15mm dik.
code:
1
| ============FAN========== |
ipv dat de fan er aan de binnenkant bovenop ligt.
code:
1
2
| FAN ========== ============ |
In de htpc zelf:
1) fan bij de voeding die constant lucht uit blaast
2) fan bij de HDD's die constant lucht uit blaast
3) CPU fan zuigt lucht aan
Vragen:
- Wat zijn goede stille fans hiervoor die wel een goede airflow hebben. (eventueel met led verlichting)
Geloof dat Sharkoon wel een aardig merk is??
- Hoe zorg ik ervoor dat ik de FAN als het waren verzonken krijg in de plank
- Hoe zorg ik voor de stroomvoorziening voor de FAN's?
- USB fan
- molex connectors verlengen en buiten de kast brengen
- op stroomnet?