[Safari] Traag na quicktime filmpjes kijken

Pagina: 1
Acties:

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Hallooo...

Ik heb vaak dat wanneer ik safari gebruik, en ik kijk met quicktime in de browser een filmpje, dat daarna het browsen erg langzaam gaat. Scrollen vooral. Weet iemand hoe dit kan komen? Daarnaast stijgt de temperatuur van de CPU naar zo'n 70/75 graden daardoor... :?

If it aint fixed, it's broken.

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Kan een geval van teveel stof in de computer zijn. Hoe oud is dit systeem? MacBooks hebben soms last van oververhitten, IIRC. Heb je ook een andere browser geprobeerd (Firefox)?

www.mayaposch.com

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Elledan schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:55:
Kan een geval van teveel stof in de computer zijn. Hoe oud is dit systeem? MacBooks hebben soms last van oververhitten, IIRC. Heb je ook een andere browser geprobeerd (Firefox)?
Heb m sinds eind maart... :) Andere browsers nog niet geprobeerd.
Nadat ik safari heb afgesloten en opnieuw heb opgestart is t probleem altijd verholpen, en daalt de temperatuur ook meteen... maar goed. Het zou niet mogen kunnen toch?

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Het lijkt erop dat jouw Safari een probleempje heeft waardoor het extreem veel CPU gebruikt met als resultaat dat het systeem enorm warm word. Natuurlijk kan het ook aan de QT plugin liggen.

www.mayaposch.com

Verwijderd

dit probleem heb ik ook... Maar dan met het bekijken van wmv bestanden... Ik heb verder de laatste versie van flip4mac en Safari.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik heb hier ook last van. Helaas nog geen oplossing gevonden. Ik hoop maar dat een van de partijen vandaag of morgen een update uitbrengt die het fixt.

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:01:
dit probleem heb ik ook... Maar dan met het bekijken van wmv bestanden... Ik heb verder de laatste versie van flip4mac en Safari.
Bij mij zijn het inderdaad ook vaak wmv bestanden. Gebruik dezelfde software hiervoor.

Verwijderd

Bakkert schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:17:
[...]

Bij mij zijn het inderdaad ook vaak wmv bestanden. Gebruik dezelfde software hiervoor.
Staat "Bewaar films in schijfcache" (Systeemvoorkeuren -> Quicktime) aangevinkt? Je kan deze uitvinken of eventueel vergroten.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Flip4Mac heeft op z'n forums hier een thread over lopen; ze raden mensen aan Quicktime te downgraden (via Pacifist) naar versie 7.3.1.

Volgens hen ligt het aan een verandering in Quicktime 7.4, dit zou inderdaad met de komst van 10.5.3 weleens opgelost kunnen zijn, en hopelijk ook voor 10.4.11 gebruikers.

[ Voor 16% gewijzigd door MahRain op 19-05-2008 16:28 ]

Pagina: 1