Toon posts:

AsteriskNOW uitbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb AsteriskNOW geinstalleerd en kan netjes gebeld worden en menu's weergeven.

Nu komt het probleem dat ik met de VIOP software (DialX) niet naar buiten kan bellen. Ik krijg de volgende melding:

[May 16 15:02:55] NOTICE[2613] chan_iax2.c: Rejected connect attempt from 192.168.1.110, who was trying to reach '31613******@budgetphone.nl'

Ik snap er niets van... zal wel een stom configuratiefoutje zijn. Alvast bedankt!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier kunnen we niks mee.
Laat je config files is zien dan. Wachtwoordgegevens en dergelijke even maskeren.

Verwijderd

Topicstarter
van Asterisk heb ik ingesteld zoals BudgetPhone het heeft aangegeven... dus:

[budgetphone]
nat=no
type=peer
host=sip.budgetphone.nl
fromuser=31nummer
username=31nummer
secret=wachtwoord
qualify=no
fromdomain=budgetphone.nl
context=incoming
insecure=very

Ik heb toegang tot de CLI, maar weet niet wat ik in moet typen om compleet verslag bij je af te leveren over de config intellingen.

Naar mijn inziens ligt het momenteel aan de applicatie en niet AsteriskNOW... iets met de Context denk ik persoonlijk.

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:26:
van Asterisk heb ik ingesteld zoals BudgetPhone het heeft aangegeven... dus:

[budgetphone]
nat=no
type=peer
host=sip.budgetphone.nl
fromuser=31nummer
username=31nummer
secret=wachtwoord
qualify=no
fromdomain=budgetphone.nl
context=incoming
insecure=very

Ik heb toegang tot de CLI, maar weet niet wat ik in moet typen om compleet verslag bij je af te leveren over de config intellingen.

Naar mijn inziens ligt het momenteel aan de applicatie en niet AsteriskNOW... iets met de Context denk ik persoonlijk.
In principe zou die config moeten werken.
Test eerst eens met een andere softphone dan als je denkt dat het aan de softphone ligt.
bijvoorbeeld x-lite

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg wanneer ik bel een melding van Asterisk dat de dienst niet beschikbaar is... Alles staat toch echt goed naar mijn idee

• stokvis79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

stokvis79

Therapy?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:26:

code:
1
cat .config.bestand>>config.text

Krijg je een mooi text bestandje met je config

My girlfriend says That I need help My boyfriend says I'd be better off dead

Pagina: 1