Toon posts:

konami kopieert rock band

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In nieuws: Konami kopieert Rock Band in Rock Revolution wordt geïnsinueerd dat Konami (bemani eigenlijk, de subdivisie van konami die zich uitsluitend met muziekgames bezighoudt) het rock band concept kopiëert door verschillende instrumenten samen te voegen.

Guitar Freaks en Drummania zijn echter al van vorige eeuw (!) samen te spelen. Alsook werd er al lange tijd gesproken over het toevoegen van Karaoke Revolution bij de guitarfreaks/drummania combo.

De nieuwswaarde van het bericht ligt in het feit dat ze hun serie nu op meerdere consoles (tot nu toe playstation 2 exclusive) gaan releasen en bovendien buiten Japan (denk ik? is hier niet echt duidelijk). Zeggen dat Bemani van Harmonix kopieert is zeer gewaagd aangezien het zeer goed geweten (en toegegeven) is dat Harmonix zich geïnspireerd heeft op de Bemani games voor Rock Band.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:46

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Konami lijkt in de voetsporen te treden van Guitar Hero en Rock Band, maar was ooit juist de inspirator van deze muziekgames. Konami kwam tien jaar geleden al met het eerste deel Guitar Freaks, dat model zou staan voor Guitar Hero. Na Guitar Freaks kwam Konami met Drummania, dat de inspiratie vormde voor Rock Band. Konami was bovendien de afgelopen jaren erg succesvol met het Dance Dance Revolution.
Dat lijkt me duidelijk genoeg?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, totaal niet. De titel zegt duidelijk dat konami rock band kopieert en insinueert in het artikel dat ze nu pas hun games samenvoegen om zo het rock band concept achterna te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 15:36 ]