KVM switch in combinatie met draadloos toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-02 16:53
Ik ben op zoek naar een KVM switch die ook kan werken in combinatie met een draadloze toetsenbord en muis, heeft iemand een idee of deze bestaan?

Of is het mogelijk door een bluetooth USB adapter aan te sluiten op de KVM switch en deze laten communiceren met het toetsenbord.

Als ik dit via google zoek dan kan ik helaas niks vinden

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 08:38

SeatRider

Hips don't lie

nachtwaker schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:02:
Ik ben op zoek naar een KVM switch die ook kan werken in combinatie met een draadloze toetsenbord en muis, heeft iemand een idee of deze bestaan?

Of is het mogelijk door een bluetooth USB adapter aan te sluiten op de KVM switch en deze laten communiceren met het toetsenbord.

Als ik dit via google zoek dan kan ik helaas niks vinden

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Ik zou op zoek gaan naar een KVM switch die ook USB switcht. Via bluetooth gaat niet werken, omdat je het tobo pairt met de computer waar ie op dat moment op zit aangesloten. Wel zijn er toetsenbord/muissetjes te vinden die gewoon radiografisch werken (via 2.4Ghz band).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• nachtwaker
SeatRider schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:06:
[...]

Ik zou op zoek gaan naar een KVM switch die ook USB switcht. Via bluetooth gaat niet werken, omdat je het tobo pairt met de computer waar ie op dat moment op zit aangesloten. Wel zijn er toetsenbord/muissetjes te vinden die gewoon radiografisch werken (via 2.4Ghz band).
Oke, maar switchjes voor draadloze toetsenborden bestaan dus niet?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op http://www.pcreview.co.uk/reviews/Input-Devices/Aten_CS62DU_KVM/2/ staat een review van een KVM switch die een Logitech G15 toetsenbord ondersteunt, maar waarbij o.a. het display-tje niet werkt. Het zal dus wel werken, maar niet alle opties even goed.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05

DarkSide

theres no place like ::1

Ik maak niet gebruik van een BT draadloze set maar gewoon van RF. En dat werkt perfect.
Gewoon de ontvanger (muislader) in de kvm stoppen en gaan met die banaan.
Logitech setpoint werkt ook prima.
BT kan lastiger worden. Weet niet of die er 1,2,3 zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 07:52

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik gebruik al tijden een draadloos USB (hoezo tegenstelling) toetsenbord van Logitech zonder problemen. Volgens mij moet Bluetooth ook werken zonder problemen. De mijne is geloof ik RF. Merk Aten. Ik verwacht geen problemen eerlijk gezegd.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• nachtwaker
DarkSide schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:13:
Ik maak niet gebruik van een BT draadloze set maar gewoon van RF. En dat werkt perfect.
Gewoon de ontvanger (muislader) in de kvm stoppen en gaan met die banaan.
Logitech setpoint werkt ook prima.
BT kan lastiger worden. Weet niet of die er 1,2,3 zijn.
Misschien vreemde vraag maar wat is BT en RF? :?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb zelf ervaring met een Sweex 4 poorts KVM usb switch en een blue tooth microsoft toetsenbord en dat werkt alleen het switchen gaat niet helemaal vlot, maar het werkte wel. Een niet blue tooth zal dus nog beter werken want die hoeft niet te pairen met de pc.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
nachtwaker schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:14:
[...]

Misschien vreemde vraag maar wat is BT en RF? :?
Bluetooth en RadioFrequentie, de eerste is je vast bekend, de tweede een verzamelnaam voor allerlei propriëtaire draadloze procollen (vaak op 433 Mhz, maar anderen kan ook)
Pagina: 1