Toon posts:

email en spam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand een goede tip of weg geven?

Ik heb een provider van email en webhosting. Webruimte is zo'n 10GB en wij hebben een 100-tal emailadressen.
Het is zo dat bijna iedereen minstens 100 spammails heeft per dag. Er zijn dan natuurlijk een aantal mensen die daardoor hun mailbox niet meer openen en dus worden de mails niet meer bekeken.
Zelfs bij het aanleren hoe ze spamihilator moeten installeren doen ze dit niet meer open want als ze bijvoorbeeld 5 dagen niet gekeken hebben zitten ze daar met 500 mail en dan beginnen ze natuurlijk te zagen.....
Bestaat er geen hosting, provider.... waar je zelf de antivirus kan aanleggen en de spamfilter bij de server kan instellen op een waarde per gebruiker.
Bijvoorbeeld de ene gebruiker wil zwaar antispam en de andere minder.

Bestaat er zoiets en bij wie?????

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan bij mijn hostingprovider gewoon het spamfilter instellen via Plesk. Heb je al eens navraag gedaan bij je hostingprovider, of beter nog, eerst eens in de setup gezocht wat mogelijk is? Verder is een mailbox die al vol zit na 500 spammailtjes geen echte mailbox. En waarom komt die spam? Omdat mensen hun emailadres op verkeerde plekken achterlaten?

Verder is het een zaak van eigen inzet, ga eens zoeken naar wat hostingproviders aanbieden. Met een beetje eigen inzet kun je hier makkelijk zelf uitkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 16-05-2008 15:00 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Uiteraard bestaat dat, maar ik ga hier niet posten waar ik werk, s.v.p. ook niet DM-en, mailen, of op een andere manier contact opnemen. Er zijn echt zat bedrijven in Nederland die dit aan kunnen bieden. En die zijn ook eenvoudig te vinden aangezien ze allemaal op internet opereren.

Wat besteden jullie nu aan hosting van website(s) en email? M.a.w., over welk budget (per jaar/per maand) hebben we het?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 15:00 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Bijna elke webhostingprovider en ISP heeft wel een spam en virus-filter.

Bij XS4ALL als internetprovider kan je zelf je filter samenstellen, kan ik je vertellen. En je hebt dan 10 POP-mailboxen van elk 25 MB :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• remco_k
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@hierboven:
TS heeft het over 100 e-mail adressen en webhosting (eigen domein denk ik).
Jouw XS4ALL voorbeeld voorziet daar niet echt in lijkt me. :)

Yep,

Ik heb een aantal domeintjes draaien bij yourname webhosting.
Daar kan je per pop3 user kiezen of hij wel of geen spam filtering wil.
Je kan dan ook het 'level' instellen hoe snel iets voor spam af word gevlagd.
Er word dan {spam?} in het onderwerp voorgevoegd, of indien gewenst, word spam e-mail helemaal niet afgeleverd bij de gebruiker.
Je kan het spamfilter zelfs zelf trainen als je dat nodig vind.
Werkt goed, vangt in ons geval zo'n 90% van de spam waardoor er nog maar een stuk of 5 tot 10 per dag doorheen slippen. (geld voor een e-mail adres staat vermeld op de website - en dus heel erg veel spam krijgt).
Is overigens spamassassin wat daar gebruikt word, en word beheerd door Plesk.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 16-05-2008 15:04 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel mensen
Ik zal eens naar enkele hostingbedrijven zoeken.
Mijn budget nu voor 10GB webruimte en 250 emailadressen (boxgrootte = zeer groot, waarschijnlijk 100MB) is 500€ / jaar wat dus wel niet veel is natuurlijk

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:08:
Dank u wel mensen
Mijn budget nu voor 10GB webruimte en 250 emailadressen (boxgrootte = zeer groot, waarschijnlijk 100MB) is 500€ / jaar wat dus wel niet veel is natuurlijk
Vaak is de ruimte die je krijgt een optelsom van webruimte/mailboxen. Oftewel 250 emailadressen van 100 MB = 25 GB, dat red je niet met 10 GB ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

remco_k schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:01:
@hierboven:
TS heeft het over 100 e-mail adressen en webhosting (eigen domein denk ik).
Jouw XS4ALL voorbeeld voorziet daar niet echt in lijkt me. :)
Vergeet niet dat XS4ALL ook aan webhosting doet.. (maar heir heb ik geen ervaring mee).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• remco_k
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dank u wel mensen
€500,- is 5x zoveel dan het premium abbo bij yourname, 100 pop3 users, 100GB... en nog meer...
Zat dus. De vraag is of je in zee durft te gaan met een prijsvechter.

Alles kan stuk.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 16:02

we_are_borg

You will Comply

Dank u wel mensen
Wel voor 500 euro is toch wel wat te vinden misschien niet alles even goed als bij andere maar toch redelijk veel mee te doen. Ik zou ook even kijken in het buitenland Duitsland heeft nogal scherpe aanbiedingen, let wel op dat je een Engels spreekend bedrijf of onderstuend krijg als je geen Duits kan. Ik zit zelf bij http://www.webtropia.de en een dedicated server is redelijk goedkoop daar onderstuening is in Engels. Hier in Nederland zijn er een aantal die shared hosting hebben die goed beveiligd zijn met spam op webhostingtalk.nl en hier op tweakers kan je kijken hoe zo bedrijf aangeschreven staat, er zijn nog twee sites die reviews hebben, kijk goed naar deze sites en vertrouw je het niet of klinkt als te goed om waar te zijn gewoon niet doen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel mensen, ik ben terug op weggezet

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Google heeft ook z'n dienst (google apps) die je voor je domein kunt gebruiken en waarbij iedereen dan zn eigen gmail-box e.d. heeft van een paar gig, en een echt goed spamfilter waar je zelf niks aan hoeft te doen.

http://www.google.com/a/

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 16-05-2008 15:32 ]

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als iedereen zoveel spam krijgt, is er wellicht iets mis met de manier waarop de emailadressen worden verspreid?

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 09:40
Mocht de TS Plesk hebben dan kan hij eens kijken of zijn catch-all aanstaat, ik zou deze uit zetten dat scheelt ook al heel wat spam mailtjes ;) en kijk even of spamassasin wel actief is op die host.
Zal vast wel maar je kan het altijd even in een mailtje aan ze vragen en of die eventueel iets strakker mag.

[ Voor 36% gewijzigd door MrOizo2005 op 16-05-2008 15:36 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• MrMarcie
  • Laatst online: 01-12 11:50

MrMarcie

CFMoto 450MT

Als je serieus bent kan je DIT proberen. Ietsje duurder, maar 80Gb in raid. Dan nog ff een Spamfilter op domein erbij voor een 10,= of zo en je bent klaar.

Dell server type PowerEdge 650
Processor Pentium IV 2,4 Ghz
Harddisk 2 x 80 Gig ATA
Raid kaart Cerc ATA100/4ch
Ram Geheugen (Kingston)
256 MB Ram
Dataverkeer incl. (95% regeling) 160 GB
Operating System Linux
Controlepaneel Directadmin
Rackspace Inclusief
Switch port 100Mbps (FE)
APC Remote Reboot Gratis
Statistieken Gratis
IP Addressen 2

Prijs per maand € 45,- euro

Ik werk al jaren in volle tevredenheid met deze partij.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 16-05-2008 15:50 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Pagina: 1