Externe Harde schijf geïnfecteerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188444

Topicstarter
Ik heb er geen gedacht van hoe het gebeurd is maar mijn PC is geïnfecteerd geraakt. Op dat moment stak mijn Externe HDD ook in en ik ben vrij zeker dat deze ook geïnfecteerd is.
Ik heb direct mijn documenten opgeslagen op mijn externe HDD en mijn computer geformatteerd.
Toen Vista opnieuw geïnstalleerd was en ik terug alles opnieuw wou installeren (veel setup files staan op mijn HDD) begon hij weer te flippen.

Nu vroeg ik me af of er een veilige manier was om te scannen of mijn externe Harde Schijf geïnfecteerd is? Want ik wil deze niet formatteren aangezien er veel foto's enzo opstaan die ik niet kwijt wil.

Of moet ik de harde schijf binnen doen in een computerzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:33

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat dacht je van een virus scanner?
Mocht die wat vinden dan vraag hij je altijd wat er moet gebeuren.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

DarkSide

theres no place like ::1

Hmm beetje vaag opgeschreven. Begon hij weer te flippen?
Maar het is altijd verstandig om een virusscanner te hebben, deze up to date te houden en regelmatig je pc te scannen.
Dus even een virusscanner draaien (evt online scanner) en de virussen of wat dan ook te verwijderen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt gewoon scannen met een virusscanner. JPGs kun je gewoon backuppen natuurlijk. Installatie files zullen waarschijnlijk besmet zijn, die zou ik dus wegknikkeren of cleanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met begint hij weer te flippen bedoel ik dus het volgende:

Computer loopt ongeloofelijk traag en blijft op 100% CPU usage steken.

Maar ik denk uiteindelijk niet dat het een infectie is. Ik heb mijn Externe harde schijf losgekoppeld, computer geformatteerd en vista opnieuw geïnstalleerd en hij blijft het doen.

Edit: Mmh...heb diagnostics gedaan en ik denk dat het aan de hardware ligt. Mijn video kaart en video fan geven problemen.
Geen goed teken.

Maar het is dus mogelijk (in geval dat hij toch geïnfecteerd is) om gewoon mijn hard schijf in te pluggen en er een scan van te nemen zonder dat er iets van infectie overdraagt?

bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Daar is een virusscanner voor gemaakt.

Dus Vista instaleren, virusscanner erop en updaten voordat je je schijf uberhaupt inplugt.

Back sowieso die JPG'jes op, de kan dat daar een virus inzit is vrijwel nihil.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok heel hard bedankt voor alle info. Er was blijkbaar toch een infectie in 1 van de install files gekropen. Die heb ik weggesmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik verplaats dit topic, aangezien het topic niet specifiek met een hardeschijf te maken heeft, maar puur het gebruik van een virusscanner. OM -> B&V

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 17-05-2008 20:30 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je nu nog steeds problemen ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1