[XP] meerdere sessies via rdp voor dezelfde user

Pagina: 1
Acties:

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:27
Hallo,

Ik weet niet helemaal zeker of dit topic toegestaan is of niet, maar in de search heb ik tal van topics en posts gevonden waarin mods ook zelf linken / vertellen over de RDP patch die het mogelijk maakt om meerdere gebruikers tegelijk te laten werken via remote desktop op xp pro.

Ik heb op dit moment voor test een nieuwe xp pro (sp3) installatie opgezet in vmware. Deze is nu zo gepatched dat het meerdere gebruikers tegelijk toestaat via remote desktop.

Het is de bedoeling dat deze XP setup de huidige win2k3 setup vervangt ivm problemen met de software die daarop moet draaien (werkt niet goed op 2k3, werkt wel perfect op xp, dont ask me why).

Op de windows 2k3 bak gebruiken 3 personen hetzelfde account om remote op de server te werken. Ik wil deze situatie ook creëren op de XP installatie, maar het lukt me niet.

Wanneer ik bijv. 1x inlog als admin via RDP en daarna een 2e RDP sessie opstart en nogmaals inlog als admin dan wordt de eerste RDP sessie eruit geknikkerd.Ik kan wel met 4 verschillende accounts tegelijk remote werken, dit is dus niet het probleem.

Is er een oplossing/patch voor om dit probleem te verhelpen? Ik weet dat XP niet bedoeld is als server OS maar het is voor mij op dit moment de enige oplossing die echt 100% voldoet en correct werkt...

wanneer dit topic niet is toegestaan, mijn excuses.
En om te voorkomen dat mensen met oplossingen komen om de app te laten draaien op win2k3 .. bespaar je de moeite. Ik ben al ruim 2 jaar bezig dit allemaal goed te laten werken, en het lukt gewoonweg niet.

...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IceM schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:44:
Op de windows 2k3 bak gebruiken 3 personen hetzelfde account om remote op de server te werken. Ik wil deze situatie ook creëren op de XP installatie, maar het lukt me niet.
[..]
Is er een oplossing/patch voor om dit probleem te verhelpen? Ik weet dat XP niet bedoeld is als server OS maar het is voor mij op dit moment de enige oplossing die echt 100% voldoet en correct werkt...
Concurrent user sessies met dezelfde user worden niet ondersteund in XP.
Die XP SP2 beta RDP dll 'hack' werkt bovendien ook alleen maar in Workgroup mode omdat de FastUserSwitching service daarvoor nodig is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• IceM
alt-92 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:52:
[...]
Concurrent user sessies met dezelfde user worden niet ondersteund in XP.
Die XP SP2 beta RDP dll 'hack' werkt bovendien ook alleen maar in Workgroup mode omdat de FastUserSwitching service daarvoor nodig is.
De 'hack' zelf werkt wel gewoon op SP3 (meerdere RDP sessies die tegelijk lopen), het is alleen niet de sp2 beta dll.

Het probleem is idd dat ik ze niet tegelijk kan laten lopen onder dezelfde user. Dit werkt op een sp2 installatie met de hack ook niet neem ik aan ... maar het is dus helemaal niet mogelijk om dit voor elkaar te krijgen?

...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IceM schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:00:
[...]
De 'hack' zelf werkt wel gewoon op SP3 (meerdere RDP sessies die tegelijk lopen), het is alleen niet de sp2 beta dll.
soit, een reverse engineered gewijzigde dll dan.

Wat ik zeg is dat die alleen in Workgroup mode draait omdat de FUS service uitgeschakeld wordt als je de machine in een domain hangt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• IceM
alt-92 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:04:
[...]

soit, een reverse engineered gewijzigde dll dan.

Wat ik zeg is dat die alleen in Workgroup mode draait omdat de FUS service uitgeschakeld wordt als je de machine in een domain hangt.
Ok, als ik je goed begrijp is wat ik wil totaal onmogelijk?

...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
IceM schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:14:
[...]

Ok, als ik je goed begrijp is wat ik wil totaal onmogelijk?
out-of-the-box is het inderdaad onmogelijk.
Je kan bestanden op internet vinden uit verscheidene bronnen (uit beta's, maar ook uit windows server) die tesamen met een juiste configuratie de functionaliteit bieden die je wil, maar niemand garandeert het je en een volgende windos update ronde zou je gehack wel eens ongedaan kunnen maken.

Mijn advies: kies een server OS :)

• IceM
the_stickie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:22:
[...]

out-of-the-box is het inderdaad onmogelijk.
Je kan bestanden op internet vinden uit verscheidene bronnen (uit beta's, maar ook uit windows server) die tesamen met een juiste configuratie de functionaliteit bieden die je wil, maar niemand garandeert het je en een volgende windos update ronde zou je gehack wel eens ongedaan kunnen maken.

Mijn advies: kies een server OS :)
Een server OS werkt in mijn situatie dus niet, vandaar dat ik aan het kijken ben of ik het met deze hacks op kan lossen.

Een garantie verwacht ik ook niet, die krijg je natuurlijk nooit wanneer je zo gaat hacken.
Ik heb me suf gezocht op google, maar de enige optie die naar mijn idee misschien zou moeten doen wat ik wil werkt niet:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Licensing Core]
"EnableConcurrentSessions"=dword:00000001

Heb je eventueel een link waarop ik meer informatie kan vinden om dit te laten werken? (meerdere rdp sessies tegelijk werkt dus wel, alleen niet onder dezelfde user)

...

• IceM
Heb de hack ook uitgevoerd op een SP2 installatie met de beta dll. Dit heeft exact hetzelfde effect, wel meerdere rdp sessies tegelijk, alleen niet met dezelfde user.
Lijkt dus onmogelijk om XP zo te patchen dat dit werkt.

Ben inmiddels op dit software pakket gekomen. Heb de trial geinstalleerd en getest, hiermee werkt het allemaal wel zoals ik wil. Denk dat dit het dan maar gaat worden ...

...

Pagina: 1