Ik heb even een sterk-stroom expert nodig. Wat achtergrondinformatie: na verschillende topics over het aarden van je PC heb ik besloten dat ook maar eens te doen. Omdat er echter meerdere dingen een aarding kunnen gebruiken heb ik niet gewoon een aardkabeltje aan de PC gehangen maar een "convertertje" gebouwd dat een niet geaard stopcontact omzet naar geaard. Men neme een geaard stopcontact, bouwt dit in in een doosje van voldoende formaat, maakt er een netsnoer aan en een extra plugje waar een aarddraad in kan. Netsnoer insteken in de muur, aarddraad aansluiten en je verdeeldoos (met randaarde) weer inpluggen op het "convertertje" en alles is geaard.
Nu had ik nog een Ampere-meter rondslingeren (zo een zwarte kubus, je vind ze in veel sterkstroomkasten). Die heb ik gewoon in de fase-draad gezet. De schaalverdeling gaat tot 60 A. Maar nou staat er op de wijzerplaat 30/5 A. Betekent dit dat de 30 = 5A of zo? Als ik nl. de monitor aanzet vliegt de meter kortstondig over de 30A streep, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn 15" schermpje meer dan 30A uit de doos trekt
Dan zouden alle stoppen eruit moeten vliegen....Dus, wat geeft de meter werkelijk aan?
Nu had ik nog een Ampere-meter rondslingeren (zo een zwarte kubus, je vind ze in veel sterkstroomkasten). Die heb ik gewoon in de fase-draad gezet. De schaalverdeling gaat tot 60 A. Maar nou staat er op de wijzerplaat 30/5 A. Betekent dit dat de 30 = 5A of zo? Als ik nl. de monitor aanzet vliegt de meter kortstondig over de 30A streep, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn 15" schermpje meer dan 30A uit de doos trekt