Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd ruzie met mijn computer. Als ik iets via utorrent download, dan gaat mn computer op de stotterstand. Ik kan geen mp3 meer beluisteren, alles hapert. De computer wordt in zijn geheel bijzonder traag. Als de download klaar is dan gaat alles weer als een zonnetje. Het is niet alleen utorrent, want als ik een filmpje aan het kijken ben en firefox staat aan dan hapert hij ook om de zoveel tijd een paar seconde. Als ik muziek luister en ik ben aan het browsen dan gaat hij ook haperen als ik een pagina open waar wat download voor nodig is.
Ik heb een paar weken geleden mijn mobo, RAM en cpu vervangen, zodat hij écht genoeg power zou moeten hebben om snel te functioneren. Mijn CPU usage en RAM usage zijn niet idioot hoog tijdens het downloaden.. geen enkel proces gaat boven de 30% CPU en ik heb meer dan een gig aan RAM over.
Ik heb al zitten zoeken op google, maar ik wordt niets wijzer.

Ik draai Vista Ultimate
kan iemand me hiermee helpen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
Kijk eens in je taakbeheer, misschien heeft uTorrent een te hoge prioriteit gekregen?
Anders zou je ook nog kunnen proberen als je een losse geluids- of netwerkkaart hebt om deze van PCI-slot te veranderen om IRQ conflicten te vermijden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
kijk met de profiler eens naar wat er echt gebeurt op je systeem.
CPU, physicaldisk read/writes sec,
en kijk dan ook naar het aantal interupts per sec.
je cpu en je IO hoeven niet te maxen om je pc met teveel interupts op zijn knieen te krijgen.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
Desktop search al service uitgeschakeld doordat je veel mp3 bestanden download komen er steeds meer bij die hij altijd blijft door scannen op de achter grond... scheeld sowieso veel snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uTorrent heeft een normale prioriteit. Zelfs al zet ik hem op laag dan vertraagt het hele systeem nog.
De netwerkkaart zit onboard, dus daar kan ik helaas niets mee.
De geluidskaart kan maar op 1 plek, omdat deze niet PCI is.
Mijn MoBo is een ASUS P5E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fiander schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:42:
kijk met de profiler eens naar wat er echt gebeurt op je systeem.
CPU, physicaldisk read/writes sec,
en kijk dan ook naar het aantal interupts per sec.
je cpu en je IO hoeven niet te maxen om je pc met teveel interupts op zijn knieen te krijgen.
Wat is de profiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
Trouwens draai je SP1?
wat voorn systeem heb je nu?
Geheugen en processor is belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
sorry, mijn fout, ben te druk met databases nu.....

je moet de perfmon hebben.......... sjugt....

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Test je harde schijf eens. Wanneer je schijf niet helemaal meer lekker is merk je dezelfde symptomen wanneer er veel gebruik van de schijf wordt gemaakt. Utorrent schrijft steeds stukjes weg op je schijf, daar zou het aan kunnen liggen.

Toen mijn schijf niet meer lekker was, had ik hetzelfde probleem en werd mijn pc ook langzaam tijdens het bekijken van films e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bikkel-Rulez schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:51:
Trouwens draai je SP1?
wat voorn systeem heb je nu?
Geheugen en processor is belangrijk..
Ik heb nu:
Asus P5E
2GB DDR2 RAM (Corsair XMS2-6400)
Intel Core 2 Duo E8400
Nvidia 7900GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kijk bij de 'betrouwbaarheids- en prestatiecontrole' (is dit perfmon?)dan geeft hij aan dat het refreshen van een website even 100% CPU gebruikt..
Als ik in firefox de sites sluit die automatisch refreshen dan hikt mijn computer niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
start > run > perfmon

anders help > zoeken > perfmon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik open ja..heb ik toch de juiste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou aan de schijf, of de anti virus software denken. kun je die schijf niet eens benchmarken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke schijf moet ik benchmarken? Ik heb nl 4 fysieke HDDs..
En als ik dat doen in SANDRA, hebben jullie dan iets aan de testscores?
Pagina: 1