Wi FI adapter voor desktop (monitor mode)

Pagina: 1
Acties:

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-12 12:34
Ik ben opzoek naar een Wi Fi adapter welke ik in monitor mode kan zetten. Heb al zitten kijken bij de bekende internet winkels (alternate, azerty) maar die geven niet aan of een kaart deze functie ondersteund en om nou eerst te kopen en dan te ondervinden dat deze het niet ondersteund is geen optie.

Misschien dat iemand onlangs een kaart heeft aangeschaft die dit ondersteund en kan mij vertellen welke het is, de aansluiting pci, usb etc. (als die maar in een desktop past en dus niet voor een laptop)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:52

The Zep Man

🏴‍☠️

sjors86 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:25:
Ik ben opzoek naar een Wi Fi adapter welke ik in monitor mode kan zetten. Heb al zitten kijken bij de bekende internet winkels (alternate, azerty) maar die geven niet aan of een kaart deze functie ondersteund en om nou eerst te kopen en dan te ondervinden dat deze het niet ondersteund is geen optie.
Op de site van Aircrack-ng is een lijst te vinden met welke kaarten in monitor mode kunnen draaien. Let op dat voor het gebruik van monitor mode vaak Linux nodig is. Enkele chipsets ondersteunen ook monitor mode in Windows.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik weet niet wat je wilt bereiken met die monitor mode, misschien dat je dat nog even kan uitleggen?

Met netstumbler kan je met heel veel standaard Wifi kaartjes kijken naar andere Wifi netwerken...

Alles kan stuk.