Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTP Directory Listing integreren in HTML

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ha allen,

Ik heb het volgende "probleem". Ik beheer een pagina waar mensen middels een login op een beschermde omgeving komen. Hier staat informatie maar moesten ook grote bestanden komen die gedownload kunnen worden. Direct linken ernaar was geen optie dus werd er gekeken naar een FTP omgeving. Ik heb hiervoor een FTP account aangemaakt waar de gebruiker alleen read/execute (download/kijk) rechten heeft. Dit gaat dus gepaard met login/ftp gegevens en zou wat actie vereisen van de gebruiker (ftp client etc).

Nu willen we dit eigenlijk integreren in de website middels een scriptje. Eigenlijk wil ik gewoon dat wanneer hun op downloads drukken dat ze de directory listing van de FTP te zien krijgen. Dit om het voor hun makkeljiker te maken en dat ze niet weer een login/password moeten onthouden.

Is dit mogelijk? En zo ja? Hoe? Het gaat dus puur om downloaden, ze kunnen/mogen niets wijzigen/uploaden/verwijderen.

Elke tip is welkom!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

nudie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:22:
[...]

Ik heb hiervoor een FTP account aangemaakt waar de gebruiker alleen read/execute (download/kijk) rechten heeft. Dit gaat dus gepaard met login/ftp gegevens en zou wat actie vereisen van de gebruiker (ftp client etc).
Ik zou die execute-rechten dan maar weghalen. Execute != kijken ;)
Eigenlijk wil ik gewoon dat wanneer hun op downloads drukken dat ze de directory listing van de FTP te zien krijgen. Dit om het voor hun makkeljiker te maken en dat ze niet weer een login/password moeten onthouden.
Je hebt eerst een login/password aangemaakt en maakt daarna een scriptje dat automagisch inlogt? M.a.w. iedereen die op je website komt, kan op je FTP-server? Dan gaat het hele idee van inlog/pass natuurlijk niet meer op 8)7

Maar in ieder geval, elke browser ondersteunt inloggen op een FTP-server ( ftp://inlog:pass@ftp.server.nl) dus waarom probeer je dat eerst niet?

Rail Away!

• nudie
Bedankt voor je feedback :)

Ze zijn al ingelogd (beschermde website) dus iedereen die die pagina ziet mag de bestanden downloaden. Ik weet dat ik direct kan linken middels de ingebouwde webbrowser van explorer/firefox. Maar mijn vraag is of ik het automatisch kan integreren dat je gewoon direct de folders ziet.

Overigens Execute is nodig om een onderliggende map te openen zodat ze kunnen bladeren dus vandaar.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kun je niet een (i)frame maken die naar de ftp lokatie wijst?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Speel eens met de scandir() en is-dir() functie?
Hier moet je vrij gemakkelijk een lijstje mee kunnen maken - op file system niveau, dus geen FTP nodig - die je files en directories aangeeft.
Naargelang je ervaring kan je browsen via directory en files als hyperlink weergeven om te kunnen downloaden

(Hier zijn ook ontelbare scriptjes beschikbaar voor, maar dat zou je even moeten googlen :) )

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 19:49

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Waarom zo moeilijk doen. Je kunt toch de bestanden gewoon via HTTP aanbieden? Met een serverside scriptje door een directory met files/directories bladeren en die weergeven is peanuts, zeker vergeleken met de bokkensprongen die je probeert te maken.

Vertel es, wat is het probleem nou eigenlijk dat je probeert op te lossen? En weet je zeker dat dat een probleem is?

日本!🎌

• nudie
Bedankt heren. Via HTTP aanbieden is niet mogelijk want de bak waar het op staat daar staat geen apache oid op.

Het is inmiddels opgelost door heel krom het gewoon niet te doen. Ik kreeg pas gisteren te horen wat er daadwerkelijk op kwam te staan en dat kwam neer op 500+ bestanden. En om die 1voor1 te downloaden was geen potje. Dus moeten ze maar leven met een FTP client gebruiken.

Bedankt wel voor de tips, heb weer aardig wat geleerd :D

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Sja, als er geen webserver op die bak draait, was FTP aanbieden via een websiteje ook niet gelukt :+

日本!🎌

Pagina: 1