Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

stand alone audit software win NT

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Hoi ik moet op mijn stage plek software (en licentie keys) gaan inventariseren, ivm illigale software en boetes e.d. Het gaat om maximaal 60-80pc's

Sommige pc's draaien winXP en zitten op het netwerk aangesloten.
Sommige pc's draaien op win NT en zitten niet op het netwerk aangesloten. (win NT kan geen gebruik maken van usb sticks ivm usb op win nt)

Liesft zou ik een tool willen hebben die op de server geinstalleerd word, en uitgerolt word via het opstart script (voor XP machines) maar zeker de helft van de pc's moet ik met de hand bijlangs.(NT en 2000)
Het probleem is alleen dat ik voor die pc's liever geen software wil installeeren om software uit te lezen, dit ivm machines die op die pc's aangesloten zijn en zeer duur en belangrijk zijn en beslist niet in de war mogen raken door leuke audit software wat een stagair even heeft geinstalleerd... (farmaceutische industrie)

Daar komt ook nog een bij kijken dat ik eigenlijk ook licentie keys nodig heb (het is geen pre maar als het mogenlijk is het liefst wel)

Het zijn niet alleen windows producten waar ik naar opzoek ben,
* Alloy Network Inverntory 4.1.0 moet ik installeeren maar vist geen lic-key eruit (op mijn test laptopje met vista ultimate iig niet)
* Produkey is leuk hoe je niet te installeren maar vist alleen naar Microsoft producten (zoiets zoek ik maar dan ook voor non-microsoft software)
* Microsoft Software Inventory Analyzer en GASP 7.0, hebben iis oid nodig en moeten ook op de server geinstalleerd worden.

Het liefst freeware

Ik heb al een aantal topics gelezen, maar die hebben het niet over NT pc's en ik zoek speciaal een tool die niet op die machienes geinstalleerd hoeft te worden.

Uitendelijk is het de bedoeling dat het allemaal in een acces database komt (die is in prencipe al klaar) ik heb alleen geen verstand van acces e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door kaasaanfiets op 16-05-2008 11:14 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
niemand?
ik zie dat ik de titel in de verkeerde volgorde heb staan, ik zoek natuurlijk audit software voor stand alone pc's

Maar niemand hier een suggestie?

Verwijderd

benenwagen ;)
-

edit:

was iets te kort door de bocht :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 09:26 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ah, ja maar dan heb ik nogsteeds een stukje software nodig om te zien wat er op de pc's staat en wat voor licenties daarvoor gebruikt zijn.

Ik heb niet echt het gevoel dat ik hier serieus word genomen, maar het is wel een feit dat er heel veel bedrijven geen flauw benul hebben wat hun werknemers aan software op hun werk pc installeren, en waar lang niet altijd legale lecenties voor aanwezig zijn.
Ook weten veel ict managers niet eens hoeveel en wat voor licenties ze in huis hebben. Dat het bij jou goed geregeld is wil niet zeggen dat dat bij anderen ook zo is.

Dat kan natuurlijk resulteren in een fikse boete als daar op gecontroleerd word.

• Neofiet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023

Neofiet

Ik was hier eerst

Misschien is Open-AudIT wel een oplossing voor je.
Dit kan je installeren op een LAMP server. Alsook op Windows. NT ben ik niet zeker van, er staat op hun site "Windows since 98", maar je zou het wel kunnen testen. Licentie is "Creative Commons" en kan je dus zo downloaden.

In de script map van de installatie vind je dan ".vbs" bestanden die je kan gebruiken bij het opstarten van Windows bijvoorbeeld. Je moet wel even de config file induiken om het juist te doen werken.

Hierna krijg je dan in een HTML-pagina een mooi overzicht van welke pc's er zijn, welke hard- en software ze bevatten. Opvolgen van licentieverbruik is ook ingebouwd, je geeft, nadat je alle pc's gescand hebt, aan welke programma's je wil opvolgen. Daarna kan je ingeven hoeveel licenties je van deze programma's hebt.

Dit zal goed lukken voor je pc's die op het netwerk zitten. Je kan ook een lokale audit draaien, en achteraf het tekstbestandje importeren.

A7N8X-Deluxe, 2500+, 1GB RAM, 1 x 80 P-ATA Maxtor 8 Mb. cache, 1 x 160 S-ATA Maxtor 8Mb. cache, MSI Geforce 6600 GT NV-VTD, Windows XP en een hoop pleisters om de boel bijeen te houden.