Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister X630
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-11-2022
We hebben hier een aantal Ricoh printers.
Voorheen stond de spooler van deze printers op een Windows 2003 R2 32 bits cluster.
Sinds kort zijn deze printers verhuisd naar een 64 bits cluster.

Voor sommige printers maakte ik meerdere printers aan om verschillende eigenschappen te definiëren. Bijvoorbeeld een MPC 2500 Zwart en dan ook een MPC 2500 Zwart/Duplex. Zodat gebruikers alleen maar de juiste printer hoeven te selecteren en niet bij elke print-opdracht de print-eigenschappen hoeven aan te passen. Niks mis mee, wordt vaak toegepast en werkte altijd prima.... tot dat....

Nu hebben we een 64 Bits windows 2003 Server cluster. Hier kan ik ook prima de 64bits drivers op installeren. Maar als ik nu de eigenschappen van een printer wijzig dan geldt dat alleen voor de 64bit driver en niet voor de extra toegevoegde 32 bits driver voor 2000/XP/Vista. Ik kan echt nergens vinden hoe je die extra toegevoegde driver configureerd.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik hier omschrijf.
Kent iemand dit probleem en is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 09:11

alm

Lukt het niet de 32 bit drivers te configureren vanaf een 32 bits werkstation (vanwaar je als domain admininistrator bent aangemeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister X630
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-11-2022
alm schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:09:
Lukt het niet de 32 bit drivers te configureren vanaf een 32 bits werkstation (vanwaar je als domain admininistrator bent aangemeld)?
Nee, dan worden bepaalde instellingen niet opgeslagen onder de het tabblad "Advanced" -> "Printing defaults".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je dan zeker dat je workstation de laatste drivers meepakt? Volgens mij is wat alm zegt in ieder geval de enige manier om die instellingen zo aan te passen ? :)