Toon posts:

Newbie question: Hoe "reserveer" ik een domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen. Heel, heel evidente vraag voor jullie wellicht...

Ik had nét het "Euraka" gevoel, een geweldig idee voor een eenvoudige website die hopelijk later "groot" kan worden...

Snel gekeken op een registratie-website waar je kan "checken" of een domein nog vrij is en jawel, die is nog vrij! Wil ik nu uiteraard zo snel mogelijk "reserveren" in afwachting tot ik de tijd & ressources heb om die website te maken of laten maken.

Dus mijn vraag: waar en hoe kan ik online een domeinnaam nemen & gemakkelijk met Visa betalen. Kan ik die "vasthouden" gedurende langere tijd, zonder dat er effectief een website bestaat (zolang ik ieder jaar betaal wel, veronderstel ik?).

Alvast bedankt voor de hulp met mijn newbie question.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat hangt onder andere af van het type domein, is het een .nl, .com, .ietsanders? :)

En dat 'reserveren' doe je gewoon door de domeinnaam te registreren bij een registrar.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Bij elke willekeurige provider die de mogelijkheid biedt een domeinnaam te registreren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:53:
Dat hangt onder andere af van het type domein, is het een .nl, .com, .ietsanders? :)

En dat 'reserveren' doe je gewoon door de domeinnaam te registreren bij een registrar.
Is een .com (we gaan internationaal natuurlijk :-)

Een "registrar" is een bedrijf dat domeinnamen registreert, veronderstel ik. Kan ik dat bij iedere willigkeurige "registrar" doen?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ja. :)

Zelfs bij heel veel Nederlandse hostingproviders of registrars.

[google=site:.nl .com domein registreren]

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 16-05-2008 10:56 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de uitleg, Wolkje!

Denk je dat ik gewoon kan bellen naar Belgacom hiervoor? (jawel, ik bevind me in België met de geweldige limits ;)

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 13:22
je kan toch gewoon in google intpyen domeinnaam registereren. 100 sites, je kiest de voor jou goedkoopste of beste vult alles netjes in. En voor een paar euro per jaar heb jij je domein..

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, avalanche, da's misschien nog het gemakkelijkste. Ik was er eigenlijk niet zeker van dat ik dat bij om het even welk bedrijf kon doen. (hehe, van Oracle weet ik wel wat af, maar websites...)

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Era.zer, naar goeie gewoonte worden we dus weer afgezet door Belgacom. Enfin, het is niet anders.

Wat domein registreren betreft, je zegt ongeveer 5 Euro voor een domein. Die DNS-service voor ca 12 Euro (per jaar veronderstel ik), heb je die nodig als je het domein gewoon "parkeert"???

Bedankt voor de hulp & de websites!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 23:19

DizzyWeb

Ondertiteld

Ligt er aan wat je met "parkeren" bedoelt. Als je zo'n leuke "dit domein is geparkeerd" pagina wil, dan zal daar meer voor geregeld moeten worden ja. Als je enkel het domein in bezit wil hebben, dan hoef je die enkel te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met "parkeren" bedoel ik gewoon "in bezet hebben", tot ik eens de tijd & energie heb om die website op te zetten, gezeten op een dakterras van mijn huis op een tropisch eiland (keep dreaming ha)

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 114% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
era.zer, als ik dus gewoon op Godaddy mijn .com registreer, dan heb ik die "in bezit". Kan ik die dan later hosten met om het even welk bedrijf, terwijl ik gewoon jaarlijks Godaddy blijf betalen om mijn domeinnaam te behouden??

Zeker, als de website up and running is, krijgen jullie meer info :) (en nu verder wat Oracle databases beheren ipv straks balance sheets van mijn website en bankafschriften uit de Bahamas bestuderen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 11:16 ]

• ? ?
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:51 ]

• DizzyWeb
  • Laatst online: 23:19

DizzyWeb

Ondertiteld

Yep, dat kan prima SteveIT. Godaddy bied zover ik weet ook dns diensten, dus dat moet aan willekeurige welk hostingpakket bij welke provider dan ook gekoppeld kunnen worden. En misschien is het tegen die tijd wel handiger om het domein te verhuizen naar de gekozen hostingprovider, da's over het algemeen ook geen probleem.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11 21:54
ik ben wel benieuwd naar het spannende idee van je

Verwijderd

Topicstarter
Dag... Zopas een .be, een .info en een .com geregistreerd.

Bij de .info en .com is mijn contactinfo niet zichtbaar. Uitstekend. Adres staat op de firma die geregistreerd heeft.

Bij de .be echter wel. Daar had ik niet de optie "private" bij te kopen.

Hoe kan ik dit verwijderen? Iemand enig idee? Of gewoon wijzigen in "pietje puk" of zoiets?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 17:11 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat laatste zou ik sowieso niet doen. Het is best mogelijk dat die gegevens openbaar moeten zijn. :)

Je zou het via de registrar kunnen vragen, maar ik weet niet zeker hoe dat zit voor .be domeinen en of dat dus wel mag.

Verwijderd

Topicstarter
Wolkje, ik heb het gewoon net geprobeerd.

Straat, stad, telefoon, email en zo, laat ie gewoon veranderen in "dummy".

Bij voornaam en familienaam zegt ie dat dit voor dit TLD niet toegestaan is.

Enfin, het is niet anders, dat vind ik niet zo erg. Ik ben niks illegaals van plan met mijn website(s), maar wil toch niet dat mijn privé-adres zomaar te grabbel gegooid wordt op Internet.

Nu is dit dus OK, enkel mijn naam staat bij een DNS search en dat vind ik niet erg.

Bedankt voor de hulp!

... en nu brainstormen en nadenken en het "idee" verder uitwerken...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 18:14 ]

Pagina: 1