Toon posts:

Wat zijn goede drivers voor de Viper 770 (TNT2 u)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK heb detonator 6.50 drivers geinstalleerd, maar die deaccelereren mijn kaart heel erg!

Welke drivers zijn nu goed om te gebruiken voor deze kaart:?

Verwijderd

de goeie ouwe 3.68

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb zelf momenteel ook een TNT2 Ultra kaartje. Moet ff wachten op m'n GF2 Ultra :)
Het beste wat ik ondervonden heb is de nieuwe 7.52 samen met DirectX 8.0a...

Mocht je dit niet willen dan is de beste keuze hierna de officiele 6.50 met DX 7.0a

Out of order...

Verwijderd

Topicstarter
Detonators boven de 4 zijn slecht voor je TNT2!

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
mmm ik had wel goeie ervaringen met de 3.84..

Je zou ze op zich kunnen proberen! ;)

Verwijderd

Ik heb zelf tnt2 vanta en de 2.08 detonators zijn wel heeel oud maar doen het echt et beste voor mij snel en mooi B-)

www.reactorcritical.com

• Xymie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 08:21

Xymie

Breda the place to be

Ik heb een viper v550 en ik heb de beste kwaliteit/snelheid met 7.52 en directX8.0 (niet a).

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 12:43
Had 7.17 en dat was de snelste tot op dit moment

no comment

• X1pheR
Nou ik koop zeer binnenkort een nieuwe videokaart. Welke weet ik nog niet... suggesties? Wordt waarschijnlijk de keuze tussen ATi en nVidia, maar ja... zo veel keus en weet niet wat ik moet nemen voor de beste snelheid en grafische kwaliteit. Maar wat ik dus wil zeggen... Als ik die heb moet ik dus voor de 7.52 gaan right? En wat is dat met "DX 8.0 en niet 8.0a" ??? :? Is DX8.0a slechter dan 8.0 ???

Out of order...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat er zeer weinig keus is op dit moment. Als je namelijk bepaald wat voor bedrag je wilt uitgeven zijn er 2 keuzes!

Zit je onder de 500,- dan valt de voodoo5 al af (en zeg nou zelf, een voodoo4 koop je niet, want die is veelste langzaam en een voodoo3 al helemaal niet meer). Dan blijven Ati en Nvidia over (matrox is alleen voor de 2d mensen). Van Ati en Nvidia heb je van elk de keuze van 1 kart in jouw budget.

Dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt!

De readon is een goede kaart die het in 32 bit wint van de geoforce en geen vaag, maar mooi en helder 2d beeld geeft zodat je geen bril nodig hebt aan het eind van de maand :)!

Wat 16 bit betreft is de Readon sneller, maar als je een mooi systeem hebt vn bijvoorbeeld 700 mhz of meer dan moet je echt voor die readon gaan!

• X1pheR
Ah zo... maar is dat ter vergelijking met een Geforce2 GTS 32Mb? :?

ATi Radeon ViVo 64Mb DDR vergeleken met een Geforce2 Ultra... Wat is dan het beste? Ja de GF2Ultra is natuurlijk wel bijna 3x zo duur als de radeon... Maar met mijn 22" ga je natuurlijk op hoge resoluties gamen en dan wil ik natuurlijk wel vloeiend kunnen spelen maar tegelijkertijd ook mooi/helder/scherp beeld hebben wat sommigen bij de Geforce2 chipset niet het geval is...

???

Out of order...

Verwijderd

En wat zijn de beste voor een Viper 550 TNT 16 MB?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02
de 6.31 en 6.34 waren het beste voor mijn TNT2 Ultra. Nu heb ik 6.50 met Directx 8a, vanavond gaat alles eraf en dan install ik geen directx 8 meer en dan maar es kijken hoe die 6.50 drivers lopen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:42

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 20 februari 2001 19:12 schreef Berran het volgende:
En wat zijn de beste voor een Viper 550 TNT 16 MB?
Probeer de nieuwste eens van ATi... Met bijpassende Radeon kaart. ;)

Het ligt ook een beetje aan de rest van je config en wat je ermee doet... Probeer eens wat versies uit zou ik zeggen.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Welek 3dmarkscores Hallen jullie met die Tnt2 Ultra?

Ben ik wel benieuwd naar!!!!

systeem specs

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik haal ongeveer 2800 a 2900 nu onder Win2K. Ik heb een gewone TNT2, dus geen ultra (de Viper 770 Rev. 1).
Hij is ook niet overklokt, maar wel gekoeld. Met een tweakprogje ging het namelijk nogal fout, direct artifacts & freeze :?. Heb 't idee dat dat progje niet helemaal fris was. Voor de rest vd specs zie sig :).
Ik kijk thuis wel ff naar die reactorcritical.com, ik hoop dat daar 3.68-drivers voor Win2K staan :) (zit nu op school).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lkkr hè
Ik zit nou op het werk :( Nog 1 uur....
Uhm, tot nu toe heb 'k altijd gezegd.. neem de drivers van de makers van de kaart, niet de chipset.
Kijk, nvidia ken wel heel leuk de chip maken, maar waarom zijn er zoveel verschillende merken bordjes en waarom verschillen ze nogal in performance als er toch overal dezelfde tsjip op zit ?!
Elk merk heeft weer een andere lay-out. Ander merk geheugen, snelheid, andere opzet.
Dus vaak zijn de drivers van de makers van het bord het snelst/beste, omdat die gemaakt zijn naar opzet van het bord. Rekening houdend met geheugen snelheid etc.
Maar goed, je kunt altijd de detonators drivers proberen, en als die beter werken, houden :)
Maar ik gebruik nog heel leuk de goeie oude Diamond drivers voor mijn Viper V770 ultra... in topresoluties (3d 1280 of hoger) haal ik een veel hogere framerate dan de detonators...
Maar ja, verschilt per systeem.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02
ja maar Creative mag nu wel eens komen met hun eigen versie van de 6.50, daar wacht ik op en zolang gebruik ik gewoon nvidia 6.50 drivers.

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Voor mijn Viper 770 @ 145/183 gebruik ik de nvidea reference drivers 3.84 met de nvopengl.dll van de 3.77. Daarmee kan ik alle games spelen met goede performance. 3500 3Dmarks met een Asus p3v4x mobo P3 550 @803 en 256 Mb Sdram op 108 Mhz.

Ik verwacht voor het weekend nog een hercules prophet 2 Mx retail. Ben benieuwd wat dat doet met de performance :)

"Commercie kills the scene" - I-f

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

WIe stuurde mij een ICQ mail?
met een score van 3969? op eeen p3 850@952!

hehe wie was dat? ik kan niet meer terug mailen!

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nog Iemand voor een Driver Advies?

systeem specs

Pagina: 1