Toon posts:

geen netwerkverbinding tussen laptop en pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met een netgear router. Mijn laptop draait op XP en is draadloos aangesloten op de router. Mijn pc draait ook op XP en is met een kabel aangesloten op de router.

Op beide pc's draait kaspersky internet security.
Ik heb op beide pc's gelijke gebruikersprofielen aangemaakt met dezelfde rechten. Ik heb geprobeerd om zoals in een handleiding stond elke pc eenvast ip-adres toe te wijzen maar dan werkt vervolgens mijn internet niet meer dus dat heb ik weer uitgezet. de pc's staan in dezelfde werkgroep en hebben een verschillende naam.
Pingen naar de andere pc gaat prima, maar ik kan niet handmatig een netwerkverbinding maken.
Ik heb de windows firewall uitgezet en ik heb het ook geprobeerd met kaspersky uitgezet. Niks mag baten, de pc's zien elkaar niet.

Iemand suggesties?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pingen lukt wel. Welke melding krijg ja als je op de latop dit doet:

Start->uitvoeren
\\pcnaam

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:40:
Ik heb een netwerk met een netgear router. Mijn laptop draait op XP en is draadloos aangesloten op de router. Mijn pc draait ook op XP en is met een kabel aangesloten op de router.

Op beide pc's draait kaspersky internet security.
Ik heb op beide pc's gelijke gebruikersprofielen aangemaakt met dezelfde rechten. Ik heb geprobeerd om zoals in een handleiding stond elke pc eenvast ip-adres toe te wijzen maar dan werkt vervolgens mijn internet niet meer dus dat heb ik weer uitgezet. de pc's staan in dezelfde werkgroep en hebben een verschillende naam.
Pingen naar de andere pc gaat prima, maar ik kan niet handmatig een netwerkverbinding maken.
Ik heb de windows firewall uitgezet en ik heb het ook geprobeerd met kaspersky uitgezet. Niks mag baten, de pc's zien elkaar niet.

Iemand suggesties?
Misschien de wizard "Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen" uitproberen?
Op beide computers en dan vervolgens beide systemen opnieuw opstarten wil wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan geeft die een pop-up met alle gedeelde directorys van mijn pc!
Als ik echter op mijn netwerklocaties klik geeft die daar nog steeds geen overzicht van de gedeelde directory op mijn pc. Hoe kan dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
harry,
de wizard heb ik al ettelijke keren geprobeerd inclusief opstarten, maar ook dit mocht niet baten. Met de suggesties van killer ace krijg ik nu wel toegang tot de bestanden op de andere pc alleen nog niet via 'mijn netwerklocaties'

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Krijg je een foutmelding wanneer je via 'Mijn Netwerklocaties' die pc probeert te bereiken? Klik je vanuit 'MN' ook daadwerkelijk door naar die pc, of kijk je alleen in het 'MN' schermpje? Is er een firewall die misschien iets blocked?

Rail Away!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:57:
harry,
de wizard heb ik al ettelijke keren geprobeerd inclusief opstarten, maar ook dit mocht niet baten. Met de suggesties van killer ace krijg ik nu wel toegang tot de bestanden op de andere pc alleen nog niet via 'mijn netwerklocaties'
Dat gaat je ook niet lukken; om dat betrouwbaar aan de praat te krijgen moet je eigenlijk een WINS server draaien. Je kunt succes (50% kans) hebben met het aanmaken van twee LMHOSTS files

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:49:
Dan geeft die een pop-up met alle gedeelde directorys van mijn pc!
Als ik echter op mijn netwerklocaties klik geeft die daar nog steeds geen overzicht van de gedeelde directory op mijn pc. Hoe kan dat dan?
Dan werkt je file-sharing dus wél. Je hebt dus een probleem met nethood en niet met filesharing.
Kijk b.t.w. of netbios over tcp/ip wel aanstaat. Mijn netwerklocaties wordt volgens mij gevuld als je al op die shares geweest bent.
Moet gewoon kunnen werken, heb je echt geen WINS voor nodig, onzin.

[ Voor 19% gewijzigd door KillerAce_NL op 16-05-2008 09:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen foutmelding aangezien ik uberhaupt niet doro kan klikken naar die pc omdat die er niet staat. Ik kijk dus alleen in het MN schermpje. Zoals gezegd draait op mijn pc kaspersky internet security, maar ook als ik de bescherming daarvan pauzeer helpt het geen snars.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Misschien een masterbrowser probleem.
http://www.chicagotech.net/netforums/viewtopic.php?t=2242 Ga hier maar eens mee stoeien. ;)

Verwijderd

Topicstarter
geen idee waarom, maar ik heb via de mogelijkheid van killer ace (Start->uitvoeren
\\pcnaam) een excel bestand op mijn andere pc geopend en nu verschijnt in mijn netwwerlocaties schermpje in een keer ook de naam van de betreffende gedeelde directory.
Maar nog niet van alle andere directory's en schijven die ik heb gedeeld.
Ik zal ze nog een keer gaan delen.
Op mijn andere pc kan via dezelfde methode wel in de gedeelde direcotys op mijn laptop komen maar als ik probeer om de netwerktaak 'zoeken naar computers in werkgroepen ' uit te voeren dan krijg ik de melding dat mijn andere pc niet toegankelijk is omdat ik mogelijk niet de juiste machtigingen heb. Als ik dit op mijn laptop uitvoer krijg ik die melding niet maar krijg alleen mijn laptop te zien die in die werkgroep zit

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check mijn linkje maar.

Verwijderd

Topicstarter
ga ik doen. alvast bedankt.
Pagina: 1