Toon posts:

Profielen worden niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
Bij 2 gebruikers (van de 10), als die inloggen worden hun profielen niet opgeslagen.
Dus iedere keer ze terug inloggen is het een standaard profiel.
Ik heb hier gelezen over een zwevend profiel, al heb ik dat bij mijn weten niet expliciet aangemaakt.
Ook heb ik al geprobeerd op wachten op netwerk aangezet maar dat lukt ook niet.
Weten jullie nog raad?

Bedankt.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Wat zeggen de log-files op de computers van die 2 gebruikers?

Verwijderd

Topicstarter
Beide accounts geven dit:

Beleid is toegepast en map 'Desktop' is omgeleid naar '\\Mainserver\Bureaublad\els\Bureaublad'.
Omleidingsopties=80009219.
Beleid is toegepast en map 'Desktop' is omgeleid naar '\\Mainserver\Bureaublad\els\Bureaublad'.
Kan beleid niet toepassen en map 'Documents' niet omleiden naar '\\Mainserver\Mijn Documenten\els\Mijn documenten'.
Deze fout is opgetreden: 'Kan map \\Mainserver\Mijn Documenten\els\Mijn documenten niet maken'.
Foutdetails: 'Toegang geweigerd.
'.

Terwijl dit wel met andere accounts wel gaat...
Maar ook alle instellingen gaan verloren (instellingen outlook enz).
Hopelijk weten jullie raad...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heeft de user wel rechten op de share 'mijn documenten' zoals ik dit zo lees is dat een share op mainserver.

hoe staan je roaming profile settings van die user in AD :? het niet goed kunnen redirecten van folders heeft geen invloed op settings in je userprofile

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Nee idd, die rechten waren blijkbaar uitgevinkt.. wat wel raar is.
Maar nogmaal gezien moet gij de application dat dan toch lokaal bijhouden, maar dat doet hij ook niet..

Verwijderd

Topicstarter
Over die profielen:
alles staat zoals in de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.vidam.be/untitled.gif

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?

• Zwelgje
staan er nog zaken in de lokale eventlog van de werkplek?

let op die 'userenv' dingen in het bijzonder

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 15:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

probeer eens de profielen van de gebruikers van de pc (en eventueel de server) te verwijderen (dus kopie maken van de mappen of de mappen hernoemen)

hiermee wordt alles opnieuw aangemaakt met de juiste rechten als het goed is.
mocht dit werken dan kan je eventueel wat bestanden die in het profiel stonden van de gebruiker, terug zetten

edit:
over welk OS gaat het? (uit je inlog script op te maken een Small Business Server)
over welke clients gaat het? (xp, win9x, vista ?)

[ Voor 17% gewijzigd door WPN op 21-05-2008 14:19 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:39
LoL een NLD servertje :+

ik zie geen path staan in je profile
wat staat er in het script??

Normaal staat er bij profile path \\server\share\user dat is bij jou blanco. Als je script alleen share's autoamtische aanmaakt en verwijst naar een niet bestaand profile ja dan krijg je ook de windows default profile..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• WPN

WPN

To_Tall schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:19:
LoL een NLD servertje :+

ik zie geen path staan in je profile
wat staat er in het script??

Normaal staat er bij profile path \\server\share\user dat is bij jou blanco. Als je script alleen share's autoamtische aanmaakt en verwijst naar een niet bestaand profile ja dan krijg je ook de windows default profile..
TS had geen roaming (zwervende) profiles gemaakt

misschien wel aan te raden om in te gaan stellen aangezien dan voor alle pc's waarop ingelogd wordt het profiel altijd hetzelfde zal zijn bij de gebruikers

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wie zegt dat die screenshot niet vanaf een NL-talig management station komt? ;)
Als je script alleen share's autoamtische aanmaakt en verwijst naar een niet bestaand profile ja dan krijg je ook de windows default profile..
Da's eenmalig (en dat gebeurt ook met een roaming profile). De eerstvolgende keer krijgt de user zijn aanwezige local profile.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:43

alm

Kijk ook eens op de cmd prompt met gpresult om te zien welke policies actief zijn op de user en het werkstation.

Verwijderd

Topicstarter
Powershell schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:06:
staan er nog zaken in de lokale eventlog van de werkplek?

let op die 'userenv' dingen in het bijzonder
Dit staat er nog als zijnde waarschuwing:
Uw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed.

Maakt dat uit?

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:18:
probeer eens de profielen van de gebruikers van de pc (en eventueel de server) te verwijderen (dus kopie maken van de mappen of de mappen hernoemen)

hiermee wordt alles opnieuw aangemaakt met de juiste rechten als het goed is.
mocht dit werken dan kan je eventueel wat bestanden die in het profiel stonden van de gebruiker, terug zetten

edit:
over welk OS gaat het? (uit je inlog script op te maken een Small Business Server)
over welke clients gaat het? (xp, win9x, vista ?)
-> OS, idd SBS server
-> In dit geval Vista

• Zwelgje
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:17:
[...]

Dit staat er nog als zijnde waarschuwing:
Uw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed.

Maakt dat uit?
nee dat zou niet uit mogen maken, bij het afmelden heeft het systeem blijkbaar moeite met het unloaden van je registry hive. onder 2000/xp/2003 kun je dit (clientside!) oplossen door 'user profile hive cleanup' te installeren, een tool welke van microsoft zelf is overigens

vista/2008 clients hebben dit al ingebakken

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:18:
Ook met een nieuwe gebruiker weigert hij die profielen bijte houde, zelfs zonder gpo!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
staan de rechten op de map waar de profielen komen (waarschijnlijk documents and settings) goed?

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:03:
staan de rechten op de map waar de profielen komen (waarschijnlijk documents and settings) goed?
Op de vista pc zelf? Zijn toch de standaard rechten?
En als ik inlog komt die gebruiker er wel, log in af en met een ander aan, dan is die andere map weg, en enkel de map van de ingelogde gebruiker...

• WPN

WPN

probeer de UAC eens uit te zetten en kijk dan eens of het werkt (kan alsnog als onderstaande niet de oplossing is)

kijk ook even here: A temporary user profile is created every time that you log on to a Windows Vista-based computer that is connected to a domain

[ Voor 44% gewijzigd door WPN op 22-05-2008 01:02 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:07:
[...]

Op de vista pc zelf? Zijn toch de standaard rechten?
En als ik inlog komt die gebruiker er wel, log in af en met een ander aan, dan is die andere map weg, en enkel de map van de ingelogde gebruiker...
Zet nu gewoon de logging even aan en check je logfiles. Is veel handiger troubleshooten....

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:58:
probeer de UAC eens uit te zetten en kijk dan eens of het werkt (kan alsnog als onderstaande niet de oplossing is)

kijk ook even here: A temporary user profile is created every time that you log on to a Windows Vista-based computer that is connected to a domain
Blijkbaar was dat de oplossing.
In de groep waar die gebruikers zaten stonden nog 2 usergroepen: "gasten".
Ik heb nu ook bij profiel locatie iets ingevuld. Ik ga dat eens wegdoen en kijken of het ook zonder kan.
ik laat nog iets weten.
Pagina: 1