Wekker radio met MP3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 16:34
Ik ben al een redelijk lange tijd opzoek naar een wekker radio met MP3 functie. Maar die zijn lastiger te vinden dan ik dacht.

Ik heb een aantal wensen:
- Niet te duur, liefst onder de 50 euro. Maar voor betere functionaliteit heb ik wel iets extra's over.
- Liefst formaat van een ouderwetste wekker radio. Plat rchthoekig.
- Liest LED display zoals de oude wekker radio's hebben. Maar leesbaar LCD is niet erg.
- MP3 van USB-stick of SD of iets dergelijks. Meer dan alleen intern geheugen.
- Liefst selectie welke mp3 of DIR als eerste wordt afgespeeld bij alarm.
- Moet werken op netspanning.
- Uiterlijk maakt niet veel uit. Moet vooral functioneel zijn.

Het enige wat ik tot nu toe gevoenden heb wat niet enorm groot is, is de Lenco CR400 (met de 400 Watt speakertjes :+ 8)7 ) Maar die werkt volgens mij alleen met een Ipod shuffel en pakt altijd het eerste nummer in de lijst al eerst. Ik heb geen Ipod dus valt af.
Daarnaast vond ik de Leco CR 31B ook wel iets. Maar is wel erg groot.

Beste optie tot nu tie is de König, Radio met SD. Alleen daar is het LCD voor tijdsaanduiding wel erg klein op.
Afbeeldingslocatie: http://12webshop.nl/webshop/products_pictures/HAV-SD10_normaal.jpg

Voor de rest kan ik weinig ander wekkers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:25
Kijk anders eens bij Lenco, dat spul zie ik hier wel eens bij Lidl liggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Teddy op 15-05-2008 23:21 . Reden: hmm, zal ook wel de reden zijn dat de naam me te binnen schoot :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Teddy schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:16:
Kijk anders eens bij Lenco, dat spul zie ik hier wel eens bij Lidl liggen
Daar heb ik ook gekeken, vandaar dat ik ook de LENCO CR31B en LENCO CR400 als optie heb staan. Waarvan de CR400 zoizo afvalt omdat tie volgens de handleiding alleen met een IPD shuffel werkt. DE CR31B is toch wel behoorlijk aan de grote kant.

Hummmm die köning radio met SD is alleen een radio die ook MP3 kan spelen. Er zit geen wekker functie op.... Teminste als ik naar dit plaatje kijk: http://shop.mazzone-ict.com/shop/contents/media/l_62123.jpg (plaatje is groot dus alleen de link)

Iemand nog goede ideeën. Want tot nu toe kom ik alleen op een LENCO uit en vind et niet echt geweldig....

Ik heb ook nog deze radio op ebay gevonden. http://cgi.benl.ebay.be/M...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Vind em er best goed uit zien en kan op netspanning (met stekker omvormer). Ik weet dat het FM gedeelte waarschijnlijk niet werkt want de FM band kan anders zijn. Maar dat kan ik navragen.

[ Voor 46% gewijzigd door kippy op 16-05-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Niemand ervaring met wekker radio's met MP3 functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 12:46

Goner

What can I do you for ?

Ben zelf ook op zoek naar zo'n soort apparaat, liefst met de mogelijkheid om MP3's te streamen vanaf PC of NAS (wireless!) ... dus op de wekker browsen in je netwerk, MP3's selecteren en spelen.

Dacht iets gevonden te hebben in de Philips Streamium WAK3300, maar de reviews/forums klagen allemaal over het alarm-volume (niet in te stellen) en de display, zo fel dat je erbij kunt lezen.

http://www.streamiumcafe....t.php?Cat=0&Board=WAK3300
http://www.shop.philips.n...073/cp37870/si2358774/cl/

EDIT: die Snow Angel op ebay ziet er interessant uit, heb je al meer info of besteld ??
zie ook : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1934)

Die info bij die Lenco CR400 is een beetje tegenstrijdig ; in de handleiding staat inderdaad iPod shuffle, maar op het plaatje kun je duidelijk zien dat er een MP3 speler (stick?) rechtstreeks in de USB aansluiting zit en dat kan mijn iPod Shuffle (2e gen.) echt niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 18-05-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Ik heb hier thuis een NafNaf My Clock staan

Afbeeldingslocatie: http://www.elektrozine.be/images/news/large/nafnaf_myclock.jpg

Het ding kost 40 euro bij de MediaMarkt, heeft een USB aansluiting waar je een USB stick/MP3speler ed op kan aansluiten. Hier pakt hij automatisch het eerste nummer van, maar je hebt wel knoppen om te skippen tussen nummers. Hij herrinnert het laatst afgespeelde nummer en gaat daar weer verder. Wel begint het nummer na iedere snooze overnieuw. Volume kan ingesteld worden (en kan hard zat)

Er gaan 4 batterijen in, maar werkt ook op netstroom. LCD display is ook goed zichtbaar. Momenteel is de mijne kapot, speelt geen muziek meer. Gelukkig heeft de wekker ook nog een ingebouwde piep, dus faalt hij met MP3, word je nog wel wakker..

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Goner schreef op zondag 18 mei 2008 @ 15:08:
EDIT: die Snow Angel op ebay ziet er interessant uit, heb je al meer info of besteld ??
zie ook : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1934)
Die ziet er goed uit. Zal ik ook eens naar gaan kijken. Hbe nog geen extra info aangevraagd op E-bay want was nog een beetje aan het rondspeuren naar andere optie.
Zat ook nog te kijken naar een philips wekker met CD speler. Maar volgens de reviews was het idd meer een leeslampje dan een klok.
Iwes schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:34:

[afbeelding]

Het ding kost 40 euro bij de MediaMarkt, heeft een USB aansluiting waar je een USB stick/MP3speler ed op kan aansluiten. Hier pakt hij automatisch het eerste nummer van, maar je hebt wel knoppen om te skippen tussen nummers. Hij herrinnert het laatst afgespeelde nummer en gaat daar weer verder. Wel begint het nummer na iedere snooze overnieuw. Volume kan ingesteld worden (en kan hard zat)

Er gaan 4 batterijen in, maar werkt ook op netstroom. LCD display is ook goed zichtbaar. Momenteel is de mijne kapot, speelt geen muziek meer. Gelukkig heeft de wekker ook nog een ingebouwde piep, dus faalt hij met MP3, word je nog wel wakker..
Dat ziet er zeer interresant uit, zal dinsdag eens bij de meniamarkt gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 15:34
De freecom musicpal player is denk ik te duur voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Die Musicpal is een pracht ding zo te zien, maar vreemd genoeg is de USB aansluiting niet aangebracht !? Er is wel plaats voor de doe-het-zelver ... heel vreemd dat ze daar niet zelf een poortje gesoldeerd hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Pallas schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:38:
De freecom musicpal player is denk ik te duur voor je?
Ziet er erg mooi uit. Maar 100 euro is wel beetje veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

zoek er ook al jaren naar, sterker nog er lopen nog 2 oude topics over waar tips in staan. zal eens proberen ze er bij te vinden. Overigens heb ik zelf nooit een goede oplossing gevonden en gebruik mijn samsung u600 tegenwoordig maar als alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ray schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:24:
zoek er ook al jaren naar, sterker nog er lopen nog 2 oude topics over waar tips in staan. zal eens proberen ze er bij te vinden. Overigens heb ik zelf nooit een goede oplossing gevonden en gebruik mijn samsung u600 tegenwoordig maar als alternatief
Ja ik gebruik nu ook nog steeds mijn sony ericson W810i, maar vind het echt een *** ding/systeem. Met die hellse trilfunctie en zo. Wordt er niet prettiger wakker van dan met een radio.

Maar heb nu dus al 2 mogelijkheden. Die Snow angel van E-bay of dealextreme en de NafNaf van de mediamarkt.
Dus morgen even naar die NafNaf kijken en als dat niets is, ff mailen voor de Snow angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Was het niet de LIDL die regelmatig zo'n klein MP3 kubuswekkerradio'tje aanbiedt? Ze raken ze blijkbaar niet kwijt. Niet helemaal wat je zoekt, maar kost nu nog maar 15 euro, of zo.
Misschien moet je verschillende filialen af, om er nu nog een te vinden.

Edit: gevonden in google cache. Is blijkbaar geen radio, en heeft maar 32MB.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 787 op 19-05-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Anoniem: 787 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:40:
Was het niet de LIDL die regelmatig zo'n klein MP3 kubuswekkerradio'tje aanbiedt? Ze raken ze blijkbaar niet kwijt. Niet helemaal wat je zoekt, maar kost nu nog maar 15 euro, of zo.
Misschien moet je verschillende filialen af, om er nu nog een te vinden.

Edit: gevonden in google cache. Is blijkbaar geen radio, en heeft maar 32MB.
Dat er geen radio in zit is niet heel erg. Maar vind het vervelender dat dat ding niet op netspanning werkt. Natuurlijk is dat wel zelf te bouwen maar dan nog vind ik het geen ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Toevallig was ik vandaag ook opzoek gegaan naar een dergelijk apparaat.
Jammer genoeg ook niet zo veel kunnen vinden, maar ik denk dat ik vond op Kieskeurig.nl nog wel een paar leuke apparaten.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Nouw, ik heb vandaag de LENCO CR-31 gekocht. De eerste indruk is: "Wat een ^$%&#$^%*$% ding", het is me tot nu toe een keer gelukt om het allarm met MP3 van SD goed in te stellen. De 10 andere keren ging het allarm niet af... Heb de hanleiding al gelezen maar die maakt het er niet duidelijker op. Als ik er achterkom wat ik fout doe schrijf ik binnekort een review, en anders breng ik em deze week nog terug. Dit schiet namelijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 10:25
kippy schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:14:
Nouw, ik heb vandaag de LENCO CR-31 gekocht. De eerste indruk is: "Wat een ^$%&#$^%*$% ding", het is me tot nu toe een keer gelukt om het allarm met MP3 van SD goed in te stellen. De 10 andere keren ging het allarm niet af... Heb de hanleiding al gelezen maar die maakt het er niet duidelijker op. Als ik er achterkom wat ik fout doe schrijf ik binnekort een review, en anders breng ik em deze week nog terug. Dit schiet namelijk niet op.
Interessant topic ten eerste. En die Lenco kun je sowieso wel terug brengen vrees ik, ben ook niet zo'n fan van die B-merken zoals Lenco en Marquant bijvoorbeeld. Heb net ook even wat rond gekeken maar het aanbod is inderdaad erg minimaal zeg. Philips heeft er wel een maar daar zit een aux aansluiting op waar jeje mp3 speler op aan kunt sluiten :S. Een wekker radio (eventueel met cd) is zowat de enige optie.
Die mp3 radio's lopen erg achter lijkt het wel, wat toch vreemd is want hoeveel moeite kost het nou eigenlijk om een mp3 systeempje met usb in zo'n ding te proppen :?.
Ik wens je veel succes met je verdere speurtocht in ieder geval maar met 50 euro ben ik bang dat je het voorlopig niet redt.
Misschien kun je beter even wachten tot er meer keus is en ondertussen even een simpel wekkerradiootje kopen van sony ofzo voor 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik heb de LENCO getest en ik ga hem terug brengen. Om daarnaa een NAF NAF te proberen.

LENCO CR-31 mini review
Uiterlijk:
Erg plastic en goedkoop uitziend. Maar dat is ook wel een beetje te verwachten voor 30 euro.
MP3 mogelijkheden:
De LENCO werkt zowel met SD als SMC als USB-sticks. Het nadeel van usb is dat de usb stick aan de voorkant in de LENCO gepluged moet worden dus hij zit dan redelijk in de weg. Het SD slot is verend en het kaartje zit dan ook redelijk diep in het apparaat, wat goed is.
Ook kan de LENCO mappen onderscheiden, maar hij kan geen benamingen van mappen of MP3's weergeven.
Radio
De radio heb ik niet getest, maar zal wel goed zijn.
Tijd
De tijd kun je alleen instellen als je de wekker voor de eerste keer aanzet of de stekker er voor 5 sec uit haald. Niet heel gebruiksvriendelijke maar ook niet erg.
Wekker
Er zitten twee allarm tijden in wat wel handig kan zijn. Er is alleen een heel groot probleem, de allarm functie werkt alleen als het display op de stand donker staat (redelijk leesbaar in het donker). Maar doordat het display donker staat is het allarm niet makkelijk in te stellen, daarnaast was het een beetje gokken of hij nu wel of niet af zou gaan. Als het display namelijk op licht staat dan gaat de wekker niet af, ook als je de wekker instelde terweil het display of licht stond en je het daarna op donker zette ging de wekker niet altijd af.
Er zit ook geen random of fade functie op.
Opberg vakje
Bovenop zit een opbergvaktje voor een USB stick, niet echt nuttig en het ziet er verdomt lelijk uit.
Display
Het display heeft twee standen. Licht en donker. Het grote nadeel is als je het display van de donker naar de licht stand zet het eerste MP3tje begind te spelen. Dus slaperig in de nacht ff de tijd duidelijk willen lezen wordt wakker worden met muziek.....

Conclusie
Het werkt..... Maar daar is ook alles mee gezecht. Het ding is iniedergeval niet makkelijk bruikbaar als MP3 wekker.

Niet kopen dus. Hopelijk is de NAF NAF iets beter, en anders toch een CD wekker kopen.

Of een Snow angle kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Andere optie: Technaxx MPR1 met 1,8" of 2,4" TFT (prijzen)

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/28sld2g.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ziet er vet uit. Ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
kippy schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:42:
[...]

Ziet er vet uit. Ervaring mee?
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik heb vandaag de LENCO terug naar mediamarkt gebracht (waar ze me vertelde dat ik niet de enige was die het een waardeloos ding vind) en een NAF NAF my clock gekocht. Het was de laatste dus voor 30 euro mocht ik hem meenemen. Er zit wel geen handleiding of iets anders bij, maar ben er nu al zeer tevreden mee. Simpel in te stellen, licht aandoen zonder dat de muziek begind te spelen en elke dag met het volgende nummer wakker worden.

Dus goed ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ziet er uit als een leuk ding voor het geld. Er staat alleen niet of het ding op batterijen of op netstroom werkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Marzman schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:13:
[...]

Ziet er uit als een leuk ding voor het geld. Er staat alleen niet of het ding op batterijen of op netstroom werkt.
Waar ik ook een beetje bang voor ben is dat het LCD niet goed dimbaar is. Dan wordt het of een nachtlampje of je kan de klok niet lezen. Beide gevallen niet heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 10:47
Iwes schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:34:

[afbeelding]

ik heb net hetzelfde voor en ik ben op zoek naar vervanging. Overigens zijn die nafnaf en die lenco cr400 indentieke hardware.
Ik heb mijn nafnaf proberen openvijzen maar die dingen zitten zo hard vast dat ik ze niet los krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Rotzooi dan als het zo snel kapot gaat :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
dafz0r schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:11:
[...]

ik heb net hetzelfde voor en ik ben op zoek naar vervanging. Overigens zijn die nafnaf en die lenco cr400 indentieke hardware.
Ik heb mijn nafnaf proberen openvijzen maar die dingen zitten zo hard vast dat ik ze niet los krijg
Dat mag misschien zo zijn, maar de software is totaal anders. Die van NAF NAF werkt namelijk gebruiksvriendelijk en die van LENCO..... begin er maar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 13:21
kippy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:01:
Ik heb vandaag de LENCO terug naar mediamarkt gebracht (waar ze me vertelde dat ik niet de enige was die het een waardeloos ding vind) en een NAF NAF my clock gekocht. Het was de laatste dus voor 30 euro mocht ik hem meenemen. Er zit wel geen handleiding of iets anders bij, maar ben er nu al zeer tevreden mee. Simpel in te stellen, licht aandoen zonder dat de muziek begind te spelen en elke dag met het volgende nummer wakker worden.

Dus goed ding.
Hoe is je ervaring tot nu toe met deze wekker?

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 14:53
kippy schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:19:
[...]
Ik heb ook nog deze radio op ebay gevonden. http://cgi.benl.ebay.be/M...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Vind em er best goed uit zien en kan op netspanning (met stekker omvormer). Ik weet dat het FM gedeelte waarschijnlijk niet werkt want de FM band kan anders zijn. Maar dat kan ik navragen.
Ik heb die wekker. Ik kreeg hem gelijk met de juiste stekker voor hier en ben er best tevreden mee. Ik heb er ongeveer 30 euro's voor neergeteld. De mp3 functie werkt best goed. Alleen af en toe slaat het om 1 of andere reden de eerste seconde van een nummer over. Je kan natuurlijk een mp3 als wekker instellen. Je heb de mogelijkheid om 3 wektijden in te stellen en voor elke wektijd kan je een andere mp3 zetten. De FM radio heb ik nog niet getest, dat doe ik morgen wel xD. Het geluid van de wekker verbaasde me wel. Ik had hele lage verwachtingen voor dat ding, maar het geluid is meer dan voldoende. Het geluid is helder en vrij ruimtelijk voor zo'n klein ding. Het kan vanaf een zacht naar normaal niveau naar een luid niveau waar je niet op zit te wachten. Het LCD schermpje is wat teleurstellend. Als je er echt recht voor zit dan is het leesbaar, maar als je je hoofd een klein beetje draait dan is het snel weer onleesbaar.

Dus ja, ik hoop dat je hier nog wat aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
cyberd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:46:
[...]
Hoe is je ervaring tot nu toe met deze wekker?
Nog steeds het zelfde. Wekker werkt echt goed, simpel en doelteffend. Het geluid is zeer behoorlijk (beter dan de LENCO). Dus gewoon een goed ding.

Een ding dat wil wel vervelend vind is dat het LCD totaal geen licht geeft, alleen als je op de snooze knop drukt gaat de achtergrond verlichting aan en is het LCD goed leesbaar. Maar ik wil dit binnkort nog eren keer gaan fixen door een extra led achter het display te zetten, op de orginele led op een manier te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik heb die Snow Angel besteld op eBay ... zal wel laten horen als ik 'm heb.

http://cgi.ebay.com/MP3-P...Q_trksidZp1742.m153.l1262
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1934

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Heb je hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:24

Vrijdag

De Zwarte

Bij de MM hebben ze af en toe ook wel van die wekkerradio cdspelers met mp3 afspeelfunctie. Wat ze kosten weet ik niet uit mijn hoofd, meestal ergens rond de 50/60 euro dacht ik.
Wil er zelf ook nog eentje gaan halen, als ik wat heb gevonden zal ik het hier wel laten weten :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, was een weekje weg, dus hij lag bij de buren ...

Heb er nog niet uitgebreid mee gespeeld, maar het is een leuk apparaat ; goed geluid, makkelijke bediening.

Nadelen ;
- er zit een UK stekker bij, dus ik gebruik voorlopig even zo'n ingewikkelde reisstekker. Hopelijk is er een geschikte adapter te vinden - en lees nu net op eBay dat er evt. een verloopstekker geregeld kon worden :(
- verder heeft de display alleen backlight bij het instellen, in het donker zie je dus helaas de tijd niet.
- en FM ontvangst is even zoeken. Rijnmond is kraakhelder, maar Radio 4 is knudde. Geen externe antenne ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:28
Kun je de UK stekker niet gewoon afknippen en een losse europese stekker kopen, en die erop schroeven?

Of wordt het apparaat gevoed met een adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ThinkPadd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:25:
Kun je de UK stekker niet gewoon afknippen en een losse europese stekker kopen, en die erop schroeven?

Of wordt het apparaat gevoed met een adapter?
Je hebt verloopstukjes voor 1 dollar op ebay en dealextreme.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik kwam onlangs de Philips AJL308/12 tegen op de Postbank Rentepunten site.
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/AJ/AJL308_12_webImage370.jpg
Heeft een SD slot voor je mp3-tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Henk007 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:31:
Ik kwam onlangs de Philips AJL308/12 ...
"Het alarmvolume van Gentle Wake neemt geleidelijk toe van zeer laag tot redelijk hoog,"

als dat net zo 'redelijk hoog' is als die Philips Streamium wekker (zie eerder in thread) dan hoef ik niet :+
Marzman schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:26:
Je hebt verloopstukjes voor 1 dollar op ebay en dealextreme.
Ja, zo eentje gebruik ik nu ook. Niet echt handig, passen ook niet in geaarde stopcontacten.
Zou ik niet bij de Handyman of zo een universele 5v adapter kunnen kopen ??

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 15-06-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Henk007 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:31:
Ik kwam onlangs de Philips AJL308/12 tegen op de Postbank Rentepunten site.
[afbeelding]
Heeft een SD slot voor je mp3-tjes.
Niet bepaald goedkoop... vind 120 euro voor een wekker radio wel beetje veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
kippy schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:05:
[...]

Niet bepaald goedkoop... vind 120 euro voor een wekker radio wel beetje veel geld.
Deze schijnt ook heel je kamer te verlichten..... sterkte backlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat backlight als verlichting en niet te regelen wek-volume zijn blijkbaar Philip's features ...

Heb overigens voor de Snow Angel bij de Handyman voor een paar euro een UK -> Euro verloopstekker gekocht. Als iemand evt. ook nog gaat bestellen ; vermeld bij je bestelling dat je een Euro adapter wilt (heb nagevraagd en die doen ze er gratis bij ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Dit is een leuke retro klok

Afbeeldingslocatie: http://tommcmahon.typepad.com/photos/uncategorized/2007/12/14/thankomp3clock2.jpg
Thanko USB Retro MP3 Alarm Clock

Maar de Chumby is toch wel mijn favoriet
Afbeeldingslocatie: http://tommcmahon.typepad.com/photos/uncategorized/2007/07/31/chumby.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Dukejohn schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:24:
Dit is een leuke retro klok

[afbeelding]
Thanko USB Retro MP3 Alarm Clock

Maar de Chumby is toch wel mijn favoriet
[afbeelding]
Nadeel van die retro wekker is dat er maar 20~30 seconden aan MP3 op kan. Dan vind ik het persoonlijk niet heel erg nuttig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
iBood heeft vandaag de Revo Blik WiFi Internet Radio in de ramsj! € 69,95.
Heeft een wekker functie én streaming mogelijkheden; zowel internet radio als streaming mp3's van je lokale netwerk (ook nog een 'ouderwetse' fm radio)
Afbeeldingslocatie: http://modculture.typepad.com/photos/uncategorized/2007/12/19/revo_blik.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 07:11
Even dit topic weer wat omhoog gooien... ik ben namelijk ook al een hele tijd opzoek naar zoiets. 1 van de belangrijkste eigenschappen is voor mij dat de tijd goed af te lezen is. Zowel 's nachts (in het donker dus) en op het moment dat er muziek (radio of mp3) speelt.
Als ik namelijk net wakker ben geworden en nog lekker een paar minuutjes in mijn bedje lig wil ik wel kunnen zien of ik er al uit moet of niet.

Ik had de wifi blik ook bij ibood gezien, en om deze reden niet genomen. Als je goed kijkt staat er dus geen tijd in het display bij radiogebruik. :?

Ditzelfde probleem geldt eigenlijk voor alle wifi radio steaming dingen.

wat ik zoek is dus een echte wekkerradio, die ook mp3 speelt.
Verder is ook het design wel belangrijk, net alles nieuw in de slaapkamer en dan wil ik niet zo'n plastic ding naast mijn bed...

ik sta al op het punt om de mp3 functie te laten vallen en een simpele mooie design wekker te kopen, maar zelfs deze zijn lastig te vinden.
dit soort lelijke dingen zijn er genoeg...
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/57683F31CD456E83C12572EB002AC87A.jpg

\edit...
zit net even de specs van die chumby te checken en dit bevalt me al erg goed:
http://www.chumby.com/pages/cp_night
This feature puts your chumby in Night mode, where the screen is darkened and only the time is visible. This is ideal for bedside use where a chumby on normal brightness would be too bright during the night.
Touching the screen or squeezing the top of the chumby brings it out of night mode. If an alarm is set, the next time it's scheduled to go off is shown in the lower left corner. If no alarm is set, Off is shown.
Afbeeldingslocatie: http://images.chumby.com/images/control_panel/v2-7/night.jpg

verder hele uitgebreide alarm setup: http://www.chumby.com/pages/cp_alarm_tut01

prijs $ 179, - bij de chumby store...
minireview: http://www.dagenvan.nl/pivot/entry.php?id=395
uitgebreide review: http://www.geek.com/review-chumby/

wat een vette shit !!! :D
nog ff verder speuren of dit ding nog via andere kanalen te koop is, na een snelle zoektocht kom ik niet veel verder dan de official chumby store

[ Voor 32% gewijzigd door Prulleman op 29-08-2008 09:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Dat is wel heel relaxt, maar vind het ook wel heel erg druur voor een wekker.... 180 dollar, dat is met verzendkosten en dergelijke ruim 140 euro. Vind ik erg veel geld.

Maar ik snap het probleem met tijd aflezen, mijn naf naf was ook niet leesbaar. dus daar heb ik een ledje achter scherm gezet dat altijd gedimt brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
helaas....
Do you accept international credit cards or ship to international addresses?

We can only accept Visa, Mastercard, Discover or American Express credit cards with a U.S. billing address. We also cannot ship to international addresses due to country-by-country regulatory requirements. However, as we continue to grow and solidify our business in the U.S., we will also explore international options.
nog niet internationaal te bestellen....

ik ga deze wel in de gaten houden, maar tot die tijd hou ik me aanbevolen voor alternatieven

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 29-08-2008 10:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

huifkar.de heeft een amerikaans postadres :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
beetje een vage boel dat huifkar... verzendingen uit de usa lijkt ook niet hun specialtiteit.. meer ebay dingen tussen nl en duitsland

ik heb ook deze gevonden, maar die ziet er een beetje cheap uit... zeker itt de chumby
http://www.beterelektro.n...duct_info&products_id=864

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273118

http://www.beterelektro.n..._info&products_id=864 is van Konig en ik heb zojuist zijn broertje de HAV-SDC10 terug naar de winkel gebracht. Hij gaf elk heel uur een irritante kraak en ook omdat je drie tot vier keer op een knop moet drukken voordat deze reageert.
En het alarm kan alleen met snooze uitgezet worden, dus elke morgen om de 5 minuten weer naar de wekker lopen om 'm uit te zetten.
En in het weekend als je uit wilt slapen staat er nergens in de handleiding hoe je het alarm inactief kunt maken, dus resetten de boel.
Kan niet anders zeggen dan een heel slecht apparaat en slechte handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 273118 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:53:
http://www.beterelektro.n..._info&products_id=864 is van Konig en ik heb zojuist zijn broertje de HAV-SDC10 terug naar de winkel gebracht. Hij gaf elk heel uur een irritante kraak en ook omdat je drie tot vier keer op een knop moet drukken voordat deze reageert.
En het alarm kan alleen met snooze uitgezet worden, dus elke morgen om de 5 minuten weer naar de wekker lopen om 'm uit te zetten.
En in het weekend als je uit wilt slapen staat er nergens in de handleiding hoe je het alarm inactief kunt maken, dus resetten de boel.
Kan niet anders zeggen dan een heel slecht apparaat en slechte handleiding.
goed om te weten... dan is het dus ook echt goedkope rommel.....
helaas heb ik nog niks anders kunnen vinden... dan toch maar wachten op de chumby :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Grappig....veel mensen op zoek naar een wekkerradio dus. Heb zelf nog een oude Sony dreammachine die ooit wit was :-)

Ik (eigenlijk mn vriendin) zoekt een retro-look wekker radio. Zoiets als die König dus maar dat is nix dus. Tivoli maakt mooie retro apparaatjes maar dan voor >€200,=. Wordt het ook niet.

Ik zal maar eens kijken of die NafNaf in aanmerking komt. Ondertussen....ik houd me aanbevolen...

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nog een interessante gevonden:
http://www.amazon.com/gp/.../ref=cm_cr_pr_product_top

De reviews bij amazon zijn overwegend positief, op een paar na (slechte ontvangst, kapot schermpje en lastig alarm instellen met alleen maar per minuut omhoog of omlaag)

Ik ben alleen bang dat deze geen 24 uur format ondersteunt en dat je dus altijd met AM/PM zit de kloten.. (rare amerikanen)

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 19-09-2008 11:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zag deze staan in het Primafoon krantje :

Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/is-bin/intershop.static/WFS/KPN-B2C-Site/KPN-B2C/nl_NL/SRA/150x200_internetradio_080804.jpg

http://www.kpn.com/intern...Internet-Radio-IP800.prod

[ Voor 37% gewijzigd door Goner op 26-09-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

MMMM wel een lollig ding, maar lelijk en 150E word me toch wel iets te gortig :(
Zelf een naf-naf gaan modden met LEd verlichting vind ik ook niet echt je van het.

Iemand anders nog suggesties ? als het MP3 cd's kan afspelen is het zels nog beter ;)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273118

Ter informatie:

In de karwei folder staat een mp3 wekker van Alecto. 19,95 Euro Ik heb 'm zojuist getest.

- Kan op batterijen en op netstroom
- SD kaartje gaat achterin (SD kaartje zit er niet bij, apart erbij kopen)
- Display en knoppen zijn groot en duidelijk

- Volume van alarm, zowel muziek als beep is niet instelbaar
- Display is 's nachts niet te lezen, pas als je op een knop drukt gaat backlight aan.
- Tijdens het instellen van het alarm gaat het alarm ook daadwerkelijk af, in mijn geval niet handig. Als ik 's nachts thuis kom en ik wil mijn wekker instellen wil ik niet mijn partner en de rest van het huis wekken.
- Geluid blikkerig en hol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Iemand ervaring met de Philips AJL303?
Vandaag bij de MediaMarkt zien staan en het ziet er best goed uit.
Er is een instelling aanwezig dat de wekker tussen een bepaalde tijd het display moet dimmen.
Ik heb niet kunnen vinden of dit ook handmatig mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/AJL303_12-GAL-global?wid=430&hei=430&$jpglarge$

[ Voor 11% gewijzigd door dnieuwkamp op 05-06-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik ben ook op zoek naar een andere wekker. Mijn huidige heeft er een handje van om ineens heel zacht af te gaan. Ja daar word ik dan ook niet wakker van. Idem met mijn telefoon .. te zacht.

Met MP3 lijkt me best geinig. Wi-Fi ook. Ik heb een Revo Blik in de keuken staan en zoiets als wekker lijkt me wel grappig. Maar dan graag goedkoper. Mss heeft iemand nog weet van courante aanbiedingen?

Een simpel ding op een SD-kaartje is in principe ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2024

Hastur

I stink, therefore I am

@HlpDsK Bij kieskeurig staan er wel een aantal die MP3 kunnen afspelen.

@cyberd de gebruikerservaringen aldaar zijn niet zo positief over die Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Philips en wekkers ... de Philips Streamium is ook al eerder ter sprake gekomen in deze thread. Mooi apparaat, maar het wekvolume was niet/nauwelijks te regelen, toch wel belangrijk bij een wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 07:37

Barca

In Search Of Sunrise

*Schop*

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe wekker en ik wil met een MP3 wakker worden. Na dit topic en nog wat andere topics op GoT hierover te hebben gelezen merk ik toch eigenlijk dat er NIET EEN wekker wordt genoemd die echt 100% voldoet en betaalbaar is. De Philips AJL303 is duur, een Alecto werkt niet handig, de Lenco is een #@#$@#$@ ding, bij de NAFNAF geeft het LCD totaal geen licht......

Ik kom nu ergens de Alecto AC-24 tegen... iemand daar ervaringen mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.alecto.info/images/productimages/AC-24.gif

Toch wel raar dat er geen enkele wekkerradio met MP3 is die:
- goed werkt
- makkelijk is
- een fatsoenlijk LCD display heeft dat je wel kan zien 's nachts maar niet te licht is
- goed geluid geeft
- betaalbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 06:55
Ben ook erg benieuwd hoe de Alecto AC-24 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:24

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb laatst bij de Gamma een mini stereotorentje gekocht dat kan wekken met zoem, radio of (mp3)cd. Werkt prima, alleen is het display zo fel dat mijn slaapkamer wel een Avatar discozaal lijkt (felblauw :P ) en het ding heeft geen sleep functie. Ik kan dus niet instellen dat hij uit gaat na een bepaalde tijd. Dit is vooral handig 's avonds om met muziek in slaap te vallen. Nu moet ik dus niet vergeten het ding uit te zetten, anders werkt de wekker niet :P
Het geluid is echter lang niet slecht voor zo'n goedkoop dingetje.

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 14-01-2010 00:12 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
Geen ervaring met de ac-24, wel een handleiding.

Waar in staat:
-druk kort op toets SNOOZE om gedurende 5 seconden de displayverlichting in te schakelen.
-druk op toets ALARM ON/OFF of op toets SNOOZE om het signaal voortijdig uit te schakelen
* in het geval u op toets ALARM ON/OFF drukte, dan
stopt het alarm; de volgende dag zal het alarm opnieuw
klinken tenzij u de wekfunctie in zijn geheel uitschakelt
* in het geval u op toets SNOOZE drukte, dan klinkt na
10 minuten het signaal nogmaals; dit wordt maximaal 3x
herhaald
Let op dat u pas het wekalarm kunt uitschakelen als het
ook daadwerkelijk afgaat; het is niet mogelijk om de alarm-
functie uit te schakelen nadat u op SNOOZE gedrukt heeft
,
u dient dan te wachten totdat het alarm weer klinkt en dan
op ALARM ON/OFF drukken
* in het geval u geen toets indrukte, dan stopt de beep-
toon na 60 seconden (een MP3 stopt na 5 minuten); na 3
minuten klinkt het weksignaal nogmaals, dit wordt maxi-
maal 3x herhaald.

Ook allemaal niet ideaal, ik doe het nog wel een tijdje met de good old
Afbeeldingslocatie: http://www.hema.nl/images/products/_generated/1/wekkerradio-13711009-Big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 09:34
TS Ik keek gisteren in het ALDI krantje en moest meteen aan jou denken :')
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_03/BILD01.JPG

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_03/OFF01.SHTML
• met digitale fotoweergave
• 8 cm/3.2'' kleurendisplay
• PLL-tuner/radio
• geïntegreerde USB-aansluiting
• geïntegreerde 3-in-1 kaartlezer (SD/MMC/MS)*
• gewekt worden door radio, alarm of MP3
• wereldtijd (2 tijdzones zijn te zien)
• afmetingen: ca. 100 x 100 x 100 mm (b x h x d)
* de compatibiliteit van alle verkrijgbare MP3-spelers, USB-sticks en geheugenkaarten kan niet worden gegarandeerd.

35 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 19:41
Ik ben toevallig ook op zoek naar een nieuwe wekker, en dat ziet er uit als een leuke wekker.
Iemand enig idee welk merk dat is? Heb zitten zoeken voor reviews van die wekker, maar kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_03/BILD01.JPG

Ik heb hem gekocht, maar ben er niet tevreden over, de snooze functie werkt niet bij FM, er zit geen random functie in voor de mp3's, soms pakt ie de mp3 niet en gaat over op FM, dus geen snooze, en de verlichting is veel te fel, zelfs in nachtmodus.

Overdag laat ie random foto's zien van je flashgeheugen, of 1 van de 4 intern op te slaan afbeeldingen, wat wel weer leuk is.

Alles bij elkaar een leuk ding voor op je bureau, maar niet als wekker, wat met een software update trouwens wel op te lossen zou zijn, maar aangezien het Medion is, reken ik daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 11:49
Marzman schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:13:
[...]

Die werkt op netstroom volgens de Duitse PDF die erbij zit.

Er staat niks bij over het dimmen van het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 16:51

ulTimaS

Mayhaps

Frijns.Net schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:12:
[...]

Die werkt op netstroom volgens de Duitse PDF die erbij zit.

Er staat niks bij over het dimmen van het display.
Er zit zo'n platte batterij in, maar volgens mij is het meer voor eventuele stroomstoringen zodat hij de tijd onthoud. Ik heb hem zelf ook en ben er ook niet echt tevreden over, ik deel eigenlijk dezelfde mening als Teddy en dan vooral het niet random afspelen van MP3 als wekker. Ik gebruik nu maar gewoon de radio als wekker alleen als de radio aan staat kan je geen tijd zien :S.

Daarentegen word ik wel elke morgen wakker van dat ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf deze http://www.revo.co.uk/dig...vo-iblik-radiostation.php. En hij bevalt prima, geluidskwaliteit is ok (wekkerradio niveau), streaming radio via WiFi, iPod aansluiting mogelijk, diverse alarm schema's mogelijk, heldere menu's. Prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88453

Ik heb deze week de Philips AJL303/12 gekocht.

Deze wekker voldoet aan al mijn eisen.

Klein (10 cm breed, 8, cm hoog en 4 cm diep)
Op netstroom (via een adapter)
Display (320x240) voor tijd weergave en foto weergave. (apart of gecombineerd)
Het display is te dimmen en met een zwarte achtergrond en oranje letters, niet te fel.
Er zit een digitale radio, mp3 speler en standaard natuurgeluiden in.
2 alarmtijden in te stellen
De wekker is eenvoudig uit te schakelen, zelfs voordat de wekker afloopt.

enige nadeel is de prijs (tussen de 70 en 80 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

heeft deze wekker ook een snooze functie ? ik kan dat zo snel niet vinden namelijk. Als hij het wel heeft hoe zit het met de stevigheid ? kan hij een flinke dreun hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Anoniem: 88453 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:56:
Ik heb deze week de Philips AJL303/12 gekocht.

Deze wekker voldoet aan al mijn eisen.

Klein (10 cm breed, 8, cm hoog en 4 cm diep)
Op netstroom (via een adapter)
Display (320x240) voor tijd weergave en foto weergave. (apart of gecombineerd)
Het display is te dimmen en met een zwarte achtergrond en oranje letters, niet te fel.
Er zit een digitale radio, mp3 speler en standaard natuurgeluiden in.
2 alarmtijden in te stellen
De wekker is eenvoudig uit te schakelen, zelfs voordat de wekker afloopt.

enige nadeel is de prijs (tussen de 70 en 80 euro)
En het andere nadeel is dat de sleeptimer alleen met de voorgeprogrammeerde ontspannende muziek werkt, tenminste dat staat op de site van philips

Ik zoek dus ook nog steeds naar een wekkerradio die dat wel gewoon met de mp3's kan. Ik sta bijna op het punt een ipod te kopen omdat daar wel genoeg van dit soort wekkers voor zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik gebruik hiervoor een Squeezebox Radio. Misschien is dat wat?

Zit iig een ambient light sensor op. Wel (relatief) duur.

[ Voor 32% gewijzigd door lowfi op 23-03-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Heeft de Squeezebox dan de volgende functies:

- Wifi radio en streaming vanaf computer
- USB aansluiting waarop een mp3 speler of usb stick met muziek kan worden aangesloten
- Muziek via usb in een zelfgekozen volgorde afspelen
- Meerdere alarmen (ten minste twee) die zowel met radiozender als alarmsignaal of gekozen mp3 nummer werken
- Sleep functie met mp3 nummers of radio
- Mogelijkheid tot aansluiten extra/betere boxen

Misschien is dit pricewatch: Freecom MusicPal Internet Radio v2 ook wel een goed alternatief. Heb hierover een vraag uitstaan in de bijbehorende topic.

Tja het wordt dan wel een zeer luxe wekker, maar nog altijd goedkoper dan een ipod combinatie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Qli-max op 24-03-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Qli-max schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:43:
[...]

En het andere nadeel is dat de sleeptimer alleen met de voorgeprogrammeerde ontspannende muziek werkt, tenminste dat staat op de site van philips
Er kan een SD kaart in, lijkt me dat je hier je eigen foto's en muziek op kunt zetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Marzman schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:39:
[...]

Er kan een SD kaart in, lijkt me dat je hier je eigen foto's en muziek op kunt zetten.
Ja dat wel, maar vervolgens kun je (als ik tenminste de site van philips goed lees) niet met die muziek in slaap vallen (sleeptimer). Daarom vraag ik of iemand die hem heeft, dit kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ray schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:28:
heeft deze wekker ook een snooze functie ? ik kan dat zo snel niet vinden namelijk. Als hij het wel heeft hoe zit het met de stevigheid ? kan hij een flinke dreun hebben :)
Ja, die zit er op.
Voor zover ik kan beoordelen is die knop stevig genoeg, maar de kans dat de wekker omvalt is wel aanwezig.
De wekker staat op de smalle kant op het nachtkastje, zoals een fotolijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cyberd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:47:
Iemand ervaring met de Philips AJL303?
Vandaag bij de MediaMarkt zien staan en het ziet er best goed uit.
Er is een instelling aanwezig dat de wekker tussen een bepaalde tijd het display moet dimmen.
Ik heb niet kunnen vinden of dit ook handmatig mogelijk is.

[afbeelding]
ja, je kunt het scherm dimmen in 3 standen of helemaal uitzetten.
Een lcd scherm van 320x240 geeft, behalve als deze uit staat altijd veel licht.
Daar kun je zelfs een boek bij lezen, als het moet.
Ik heb het opgelost met een zwarte foto op de achtergrond en oranje letters.
Zelfs dan is het nog niet zo donker als een standaard digitaal display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qli-max schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 11:04:
[...]

Ja dat wel, maar vervolgens kun je (als ik tenminste de site van philips goed lees) niet met die muziek in slaap vallen (sleeptimer). Daarom vraag ik of iemand die hem heeft, dit kan testen.
Dat moet ik nog testen.
Ik kan wel mp3 afspelen en dan de sleeptimer starten, maar ik weet nog niet of de muziek stopt na de ingestelde tijd.
Als ik vervolgens de muziek uitschakel, krijg ik de "rustgevende muziek" van de sleeptimer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zie dat je oorspronkelijke post/vraag al vrij oud is, dus ik weet niet of het nog van toepassing is, maar ik heb zelf +- 1,5 jaar geleden voor op het strand een Konig HAV-Pms10 gekocht die volgens mij aan bijna al je eisen voldoet. Bol.com heeft hem volgens mij niet meer in het assortiment, maar ik heb hem daar destijds besteld voor iets van 40,00.
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicawereld.nl/prodgfx/16.jpg

Als je nog vragen heb over het ding kan je me DM'n of in deze thread uiteraard de vraag stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door temp00 op 24-03-2010 22:57 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Anoniem: 88453 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 22:40:
[...]

Dat moet ik nog testen.
Ik kan wel mp3 afspelen en dan de sleeptimer starten, maar ik weet nog niet of de muziek stopt na de ingestelde tijd.
Als ik vervolgens de muziek uitschakel, krijg ik de "rustgevende muziek" van de sleeptimer te horen.
Ik heb toch besloten om een ipod te kopen (gisteravond in de aanbieding bij het prijzencircus van v&d, moest snel beslissen), dus ik ga toch voor een ipod dock met wekker functie (ander topic).

Wel bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de wekker inmiddels getest.
Als ik kies voor muziek en vervolgens druk op sleep, dan worden de mp3'tjes afgespeeld tot de ingestelde tijd.
Het werkt dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qli-max
Anoniem: 88453 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:41:
Ik heb de wekker inmiddels getest.
Als ik kies voor muziek en vervolgens druk op sleep, dan worden de mp3'tjes afgespeeld tot de ingestelde tijd.
Het werkt dus prima.
Thnx voor het testen. Misschien dat ik hem als nog ga halen want heb nog geen mooie ipod nano wekker (en fotolijst) gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Qli-max op 02-04-2010 12:11 ]

Pagina: 1