Onkyo 9555 en KEF iQ9, goede combi?

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 13:01
Ha mensen,

Ik ben vrij gecharmeerd van de KEF iQ9 speakers, die je nu voor 500 euro per stuk al binnen haalt. Zat te denken deze te combineren met een Onkyo 9555 versterker. Lijkt me mooie amp en ik ben wel gecharmeerd van hun 'digital amp' verkooppraatje.

Heeft iemand deze combinatie toevallig in bezit? Is de versterker redelijk gematcht qua power bij de speakers? KEF claimt dat je kan driver met amps 15-200W, wat natuurlijk helemaal niets zegt...

Veel dank! :)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 13:01
Anyone? :)

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:41
Ik zou gewoon ergens gaan luisteren. Zeker als ze je luidsprekers van 500euro per stuk kunnen verkopen doen ze dit zeker !.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Luisteren is de enige optie. Wij kunnen wel van alles roepen maar als jij het goed of niet goed vindt klinken zal een stukje tekst van een vreemde hier natuurlijk niks aan jouw ervaring (mogen) veranderen :)

Power is geen issue en wat ervaring met de versterker betreft, lees hier eens: http://www.stereophile.com/integratedamps/907onk/
Je zult echt niet zo snel een ervaring met specifiek speaker x en versterker y vinden, al was het maar omdat er ondenkbaar veel combinaties mogelijk zijn. Nogmaals, ga gewoon verschillende dingen luisteren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.