Catch a smile out there!
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Catch a smile out there!
Dus nieuwe games (meestal 32-bit) zullen het best aardig doen.
Een PPro is per MHz ongeveer even snel als een P2/Celeron (op 100 MHz), maar ondersteunt geen MMX, d8 ik...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Catch a smile out there!
De PPro heeft geen MMX met een grote snelle cache.
Je kan hem goed gebruiken voor bijvoorbeeld NT4 server of W2k. Maar voor spellen zou ik hem niet echt gaan gebruiken. Er zijn nu denk ik beter alternatieven.
Ik denk wel dat de PPro het in Q3 beter doet, maar ik heb het nooit geprobeerd. Wellicht komt Winnie nog even langs. Die heeft ook wel een PPro'tje gebruikt.
Verwijderd
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
zo ja, dan ga ik het denk ik weleens proberen
Catch a smile out there!
Catch a smile out there!
Verwijderd
PPro gebruikt een andere socket volgens mij ..Op maandag 19 februari 2001 14:25 schreef Haemorrhage het volgende:
Past een ppro trouwens wel in een socket7 bord?
zo ja, dan ga ik het denk ik weleens proberen
Yep, heb je een Socket 8 bordje voor nodig. Als je een goed bord zoekt, moet je eens naar de Intel Providence kijken, een heel goed bord voor de PPro!Op maandag 19 februari 2001 14:29 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
PPro gebruikt een andere socket volgens mij ..
Virussen? Scan ze hier!
ehm, zijn dat in weze niet alle processors?Op maandag 19 februari 2001 14:25 schreef HlpDsK het volgende:
De PII is niet meer dan een PPro met MMX en wat optimalisaties.
(en dan was het nog allemaal 2e hands ook!)
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Duidelijk nog nooit een PPro gezien. Die dingen zijn huge. Het ander halve MMX cpu ongeveer.Maar past 'ie in een socket 7 bord?
de ppro heeft toch een andere core dan de pIIOp maandag 19 februari 2001 14:33 schreef Mister_X het volgende:
[..]
ehm, zijn dat in weze niet alle processors?
Je kan waarschijnlijk nog wel een (nieuw) Socket 8 bord bemachtigen op de eerstvolgende PCDump of Benelux exchange dag.Op maandag 19 februari 2001 14:28 schreef Haemorrhage het volgende:
Maar past 'ie in een socket 7 bord?
Let op dittes:
Geen DIMM maar SIMM.
Geen AGP (440FX chipset)
66 MHz FSB.
Voor alle specs van de 440fx chipset moet je ff op http://www.intel.com kijken.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Compleet systeem (ex monitor np) of alleen bord en CPU's?Op maandag 19 februari 2001 18:36 schreef rht het volgende:
Ik heb nog voor 500 piek een dual P-Pro systeempie staan...
Interesse ?
tooms@euronet.nl
Socket8 is dus nodig. Chaintech heeft ook een aardig bord (6itm) (en overclokbaar tot 266, dat halen die intel dingen niet). Bovendien zie ik dat chiantech bord links en rechts nog wel liggen.
De providence is an sich een mooi bord, alleen zijn die dimmen die er op MOETEN, ongelofelijk duur en bijzonder zeldzaam.
Al met al is het geen technologie, waar je nog in moet investeren (tenzij je voor die 500 piek (Zie hier boven) je een bord, 2 maal PPros@200 met 512kB en 128MB Ram krijgt).
Ennuh: P2 en P3 hebben een PPro core. Alleen zijn er MMX, SSE, meer L1 cache en nog wat frutsels aan vast geplakt.
Nou mij PPro staat nu bij me neef als internetdeler en geclocked naar 166 (ipv 150)
mzzls
www.tradealliance.nl
ik heb zelf ook nog een ppro. spellen doen het een stuk beter als je een progje download wat je videobus "open" zet. (of zoiets dergelijks) ik heb dat progje nog wel ergens liggen, dus ik zal vanavond ff kijken hoe het heet. Ik weet dus niet (meer) precies wat dat programma doet, ik weet alleen dat je sneller kan gamen.
Overigens is ie dan nog geen snelheidsmonster. Maar ja, onder winnt draait het ding wel weer lekker. (ook met fotosjop bewerkingen en zo)
lang niet gesproken. Dus je PPRo doetut het nog steeds (al is het dan nu bij je neef). Wat gebruik je nu als proxy? Ik heb tegenwoordig een 200 (256kB) en een 166 (512kB). Beide zijn nog niet overclocked (sterker nog, ze staan gedeeltelijk in stukken).
Sowieso ben ik op het moment niet echt in de hardware (mijn laptop draait en da's voldoende).
Ik heb je net gemaildOp maandag 19 februari 2001 18:36 schreef rht het volgende:
Ik heb nog voor 500 piek een dual P-Pro systeempie staan...
Interesse ?
tooms@euronet.nl
Ben je in de gelegenheid je mail te lezen?
Ik heb nu Advanced ADSL met 4xip
oke kost wel 175,- per maand
www.tradealliance.nl
Och, als je er voor krijgt wat het belooft is het het wel waard lijkt me, hier vind ik @Home teveel geld voor wat het bied, maar dat neemt niet weg dat ik graag zo'n ADSL lijntje wil. Wil best betalen als ze maar doen wat ze beloven.Op dinsdag 20 februari 2001 19:41 schreef winnie het volgende:
175 piek per maand? Dan mag ik hopen, dat je het toch wel met vriendin/buurman deelt, want anders kan je nog beter gaan modemen. Tjezus, da's toch tamelijk veel geld voor internet.
Downloaden gaat lekker snel >100kbs per ip en altijd een lage ping met online gaming <50.
Alleen het vervelende (wordt in april verholpen) is het 'inbellen' (CNAT protocol).
Nee geef mij maar ADSL ipv van dat instabiele Kabelgedoe.
Maar het ligt ook waar je zit met je ADSL/Kabel .Waar ik zit met ADSL NO PROBLEM maar Kabel (Quicknet/Sonera) was een DRAMA (7 maanden lang geregeld offline (30 seconden tot uren lang) en dat voor 90 per maand.
(kep 3x een monteur over de vloer gehad met die Kabel, kep wel 50x gebeld met de helpdesk, brieven geschreven >> maak geen FXCK uit
Sorry dat ik van de topic afdwaal
PPro puur voor server en 'echte' 32bits OS (winnt/win2k/etc)
www.tradealliance.nl