Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webpagina controleren zonder Flash

Pagina: 1
Acties:

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 14:20
Ik ben op zoek naar een manier (bv plugin in Firefox) om direct bij het kijken van een website deze te controleren hoe ie er uit ziet wanneer er geen Flash plugin aanwezig is, zodat ik kan zien of het alternatief plaatje goed wordt vertoond. Bestaat hier iets voor zonder daarvoor dus de flash plugin te deinstalleren?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je swfobject gebruikt voor het weergeven van swf objecten dan kun je simpelweg javascript uitzetten.
http://blog.deconcept.com/swfobject/

• osado
Zoiets dergelijks kende ik inderdaad Maar ik wil t direct in mijn eigen browser zien, dus niet een screenshot middels een dergelijke site als browsershots.org

• osado
Cartman! schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:06:
Als je swfobject gebruikt voor het weergeven van swf objecten dan kun je simpelweg javascript uitzetten.
http://blog.deconcept.com/swfobject/
helaas, dit gaat niet op. Toch bedankt.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:39

PeaceNlove

Deugleuter

Virtuele machine draaien, daar een windows 98, 2000, xp installatie op maken en vervolgens FF installeren zonder flash erbij. Erg omslachtig, maar wel een volledig te controleren test OS en browseromgeving.
Dit kan gewoon gratis met MS virtual pc en een rondslingerende key van windows.

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-11 11:40
Via tools->add-ons->plugins de flash plugin disablen.

Ik gebruik op dit moment firefox 3 dus ik weet niet of het ook zo voor versie 2 kan.

• osado
mediabeast schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:57:
Virtuele machine draaien, daar een windows 98, 2000, xp installatie op maken en vervolgens FF installeren zonder flash erbij. Erg omslachtig, maar wel een volledig te controleren test OS en browseromgeving.
Dit kan gewoon gratis met MS virtual pc en een rondslingerende key van windows.
Helaas kan ik dit niet realiseren hier op de PC van mijn werkgever. Te beperkt en het zou dan bij meerdere collega's geinstalleerd moeten worden.

• osado
spaceninja schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:04:
Via tools->add-ons->plugins de flash plugin disablen.

Ik gebruik op dit moment firefox 3 dus ik weet niet of het ook zo voor versie 2 kan.
Dit werkt idd alleen in FF 3. Thx.

Voor makkelijkere tools ben ik zeker nog in geinteresseerd :-)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Check deze dan eens: http://www.sephiroth.it/w..._switcher_for_firefox.php

Volgens mij precies wat je zoekt :)

• osado
Klopt, precies wat we zoeken. Jammer dat het alleen niet goed werkt op onze afdeling. Mss te maken met de configuratie van de computers waar we weinig over te zeggen hebben. We gebruiken deze dus niet (in FF3 werkt ie overigens niet...)

herstel...er is al een nieuwe versie voor FF3 :)
Nu even kijken of ie ook op andere systemen werkt...

[ Voor 10% gewijzigd door osado op 16-05-2008 09:42 ]

Verwijderd

ik gebruik 'noscript' als addon in FF.
werkt voor mij perfect.

Ook alternatieve view wordt getoond.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:13

Creesch

bla bla!

Een losstaande firefox installatie maken zonder flash plugin ?
vrij makkelijk met http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable

Verwijderd

Ik weet niet of het per se Firefox moet zijn waar je het in wilt testen, maar ik gebruik zelf standaard Opera om mee te surfen met standaard Flash (en andere plugins) uit. In Opera gaat dat heel makkelijk: Extra -> Snelvoorkeuren -> Plugins uitschakelen/inschakelen.

Een site die detecteert of er een Flash-plugin aanwezig is, geeft dan de melding dat deze niet aanwezig is als ik de plugin uitgeschakeld heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 10:36 ]

• ikbenmelle
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:25

ikbenmelle

Front-end javascript developer

Je kunt toch via de webdeveloper toolbar Javascript (en flash etc.) en CSS uitzetten waardoor je alleen het (x)html doc ziet?
Pagina: 1