[WinXP] Laptop instabiel, geheugen en hardeschijf zijn prima

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb hier een laptop die ik heb geinstalleerd met een Win XP Home, maar hij gaat iedere keer met een BSOD en dan een herstart. Ik heb memtest gedraaid en een linux badblocks beide hadden geen fouten.

Kan het iets anders zijn. Heb dit nog nooit meegemaakt en hardware is verder niet te controleren denk ik. Enige wat ik me kan indenken is dat de cpu te warm wordt.

Het gaat om een acer aspire 1800 met de laatste bios. Pentium 4 Hyper met 512mb gehuegn en 80 gb hardeschijf.

Geen idee wat ik hier verder nog aan informatie moet posten dus ls jullie nog iets willen weten dan hoor ik het graag.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Al eens gedacht aan een frisse installatie van windows? :? zonder meer info over de bsod zijn we hier niets mee

http://specs.tweak.to/16567

• BSeB
Wat voor informatie over de BSOD wil je en ik heb de laptop al 5 keer opnieuw geinstalleerd. Dus als je me verteld wat je wil weten dan kan ik je die informatie morgen geven.

Verwijderd

alle info van de BSOD is nodig

Je kan er voor zorgen dat de comp niet direct opnieuw opstart nadat de BOSD getoond word.
Ga naar :configuratiescherm---->prestaties en onderhoud------>systeem---->geadvanceerd----->opstart en herstel instellingen.
En haal dan het vinkje weg,bij : systeem fouten --->De computer automatisch opnieuw opstarten.

Nu blijft het BSOD gewoon staan en start de comp niet opnieuw op en maak dan een foto van BSOD met alle info of noteer alles

• BSeB
Oke, ik zal het zo gaan doen.

• BSeB
Dit is de melding:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_Equal
Hierna komt de standaard blaat

En dan nog technische informatie:
*** STOP: 0x0000000A (0xa224B744,0x0000001C,0x00000000,0x804e1446)
IK ga is zoeken op die irq melding, misschien dat iemand hier een antwoord heeft wat ik moet doen want met de laptop is zo niet te werken.

• BSeB
Heb gezocht en ben alweer een paar dagen aan het vervelen. Prime95 krijg ik constant illegal sumout errors, terwijl het een andere cpu is die ik erin heb gezet. daarnaast is het gehuegen volgens memtest goed en is ook de harddisk geen probleem. Ik draai nu windows zonder drivers en zou niet meer weten waar ik moet zoeken. Enige waar ik nog aan kan denken is dat de bios naatje is.

Zou dit het probleem kunnen zijn?

Zo ja, dan zou ik de bios moeten terugflashen naar een oudere versie want dit is de laatste versie van de acer site. Op de acer site staan geen oude images dus dat wordt zoeken op internet naar een nieuwe indien dit het probleem zou veroorzaken.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
BSeB schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:42:
Ik draai nu windows zonder drivers en zou niet meer weten waar ik moet zoeken.
Bedoel je dat ie zonder verdere drivers dan wel stabiel is? Dan zou ik 1 van je additionele drivers verdenken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 01:20
Noemt het BSOD ook een bestand dat bij de crash betrokken is? Dat kan soms een vingerwijzing zijn welke driver een rol speelt.

• BSeB
Het enige wat erin staat is dat hij een fysieke geheugendump maakt.

Zonder drivers is prime95 nog steeds met eerder beschreven errors!?

Verwijderd

linux livecd proberen en in linux prime runnen?

• BSeB
hmz dat is ook een idee, nog niet eerder aan gedacht !
Pagina: 1