• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Mijn moederbord, een asus P5K-E, heeft op het moederbord 2 usb connecties die in principe worden aangesloten op de usb-poorten van de case zelf. Nu heb ik een case met 4 usb poorten en een ingebouwde kaartlezer. Om alles aan te sluiten zou ik dus 3 usb connecties moeten hebben maar ik heb er maar 2.

Hoe kan dit opgelost worden?

Thx
Genius

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een PCI-kaart kopen die ook een interne aansluiting heeft?

[ Voor 198% gewijzigd door Borromini op 15-05-2008 21:04 . Reden: Beetje haastig, niet deftig gelezen ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sowieso bedoel je de P5K-E ;) Dat maakt 't zoeken voor anderen ongetwijfeld makkelijker :P

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:15

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Wat knutselwerk met een usb hub? Een aantal poorten niet aansluiten?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zie in de manual staan:
USB - 10 x USB 2.0 ports (6 ports at mid-board, 4 ports at back panel)
Dat zouden dr dus meer dan genoeg moeten zijn? Misschien eventjes beter zoeken?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 97% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 23:02 ]

TweakBlog

• Genius2000
Volgens de handleiding is het volgende beschikbaar:
- 6xUSB 2.0/1.1: maar die zijn reeds ingenomen (achteraan de case)
- 2xUSB connectors to support additional 4 USB ports (ook reeds ingenomen, maar aan de voorkant van de case: één voor een ingebouwde kaartlezer, één voor de usb connecties aan de bovenkant van de cosmos 1000 case).

Dus is er wel nood aan een of andere vorm van uitbreiding. Indien mogelijk liever geen extra pci kaart

De oplossing van "Ruudjah" (kroonsteentje) lijkt me wel iets. Is daar meer informatie over te vinden op internet en zal dat geen problemen geven met het moederbord en voeding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Genius2000 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:47:
Volgens de handleiding is het volgende beschikbaar:
- 6xUSB 2.0/1.1: maar die zijn reeds ingenomen (achteraan de case)
- 2xUSB connectors to support additional 4 USB ports (ook reeds ingenomen, maar aan de voorkant van de case: één voor een ingebouwde kaartlezer, één voor de usb connecties aan de bovenkant van de cosmos 1000 case).

Dus is er wel nood aan een of andere vorm van uitbreiding. Indien mogelijk liever geen extra pci kaart

De oplossing van "Ruudjah" (kroonsteentje) lijkt me wel iets. Is daar meer informatie over te vinden op internet en zal dat geen problemen geven met het moederbord en voeding?
Kroonsteentje gaat niet werken, je kunt niet zomaar datasignalen gaan splitsen ofzo. Je zult dan toch met een hubje moeten gaan werken, gezien er toch wat logica voor nodig is om het geheel te splitsen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:50
De opmerking van Ruudjah was synisch bedoelt.

Laten we allereerst even iets ophelderen:
Jouw moederbord beschikt dus blijkbaar over 2 header aansluitingen. Uit die 2 kun je 4 USB poorten halen, aangezien één header aansluiting (7 á 8 pins) voor 2 poorten (4 pins) zijn.

Jouw kast wilt 3 header aansluitingen hebben. Dat gaat dus simpelweg niet lukken.

Als oplossing kun je
1: 2 USB poorten op je kast (of de kaartlezer) niet gebruiken.
2: Een PCI / PCI-E kaart kopen met interne header aansluiting
3: Gaan solderen, knippen en plakken met een hubje om alsnog genoeg poorten te creëeren.

offtopic:
Je titel is wel grandioos orgineel en self-explanatory he

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 15-05-2008 22:56 ]

• Genius2000
Welke hub wordt er aangeraden want de interne usb stekker (10 pinnekes) is uiteraard anders dan zo'n klassieke externe stekker (geen pinnekes).

• Nijn
Geen. Dat zul je dus zelf moeten gaan solderen, knippen en plakken. De pinnekes pins / pinnetjes zijn simpelweg 2 USB poorten. Een USB aansluiting bestaat uit 4 aders. Stroomvoorziening (VCC (5+) en GND) en data (D+ en D-).
Zo'n header aansluiting bestaat uit 9 á 10 pins. Dat zijn:

VCC voor poort 1
GND voor poort 1
D+ voor poort 1
D- voor poort 1

VCC voor poort 2
GND voor poort 2
D+ voor poort 2
D- voor poort 2

Vervolgens normaal nog 1 pin. (tegenover is meestal leeg / afgesneden). Die pin is er voornamelijk om er voor te zorgen dat de stekker niet verkeerd aangesloten kan worden. Meestal doet ie ook dienst als ground voor de shielding van de kabel. (niet te verwarren met de GND die daadwerkelijk bij het USB signaal hoort).

Als je het echt van plan bent wil ik wel wat betere / meer uitleg geven, maar bedenk je wel dat dit heel wat soldeer en klierwerk is. Je zult bijvoorbeeld een connector ergens vandaan moeten halen enzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Nijn op 15-05-2008 23:10 ]

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 95% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 23:02 ]

TweakBlog

• Genius2000
Heb volgende kabel convertor gevonden:
http://frontx.com/cpx508.html

Wat denken jullie hiervan?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:15

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Dat is een mogelijkheid als je dat van ruudjah wilt proberen. Let er dan straks wel op dat de volgorde van de pinnen klopt.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Echt, dit is veel te omslachtig :') Koop gewoon een USB hub of een PCI kaart. Kost allebei ongeveer € 10,- en je hoeft zelf niets te prutsen.

Edit:// Hmm, beter lezen dus. Je wilt intern een USB ding hebben? Dan kun je het beste een PCI kaartje kopen met interne header of zelfs een poort. Zie het linkje om naar de PW te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Bitage op 17-05-2008 12:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moet gezegd worden dat het verdraaide lastig is om een PCI USB kaart met interne header te vinden. Moest laatst voor vergelijkbare situatie eentje zoeken voor een vriendin van me. Na twee weken heeft ze gewoon een andere cardreader gekocht die ze extern aansloot.

Oslik blyat! Oslik!

• Nijn
Makkelijk is het zeker niet nee. Zelf ben ik ook al is aan het solderen gewerkt. 'k moet zeggen dat als het eenmaal af is het lekker werkt.

Poorten van buiten de kast gebruiken vindt ik nogal zinloos eigenlijk. Dan kun je net zo goed 2 poorten van je kast niet aansluiten. Eventueel nog met een verlengsnoertje naar je bureau.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:40
Laatste keer dat ik zo'n ding nodig had had ik gewoon een Sitecom kaartje met interne USB bij de V&D meegepakt. Is een tijd terug maar normaal moeten ze nog wel bestaan...

• Nijn
Maar dat is het 'm nou juist: Je moet een kaartje met USB header hebben.
Interne USB-A poort hebben de meeste. Interne header aansluiting niet
Pagina: 1