Dualview met 8800GT wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik een nieuw scherm 24" (HP w2408h) en nu wil ik mijn oude scherm als tweede monitor gebruiken (19" P19-2). Het zit als volgt aangesloten:

8800GT DVI ---> HDMI op 24"
8800GT DVI ---> DVI op 19"

Wanneer ik het tweede scherm aansluit hoor ik wel een geluidje van windows (het geluidje wat je ook hoort als je bijv. een usb stick aansluit) en ik kan het scherm ook zien in het nVidia control panel. Wanneer ik aanvink dit scherm als tweede te gebruiken flikkert mijn hoofd scherm een paar keer en dan krijg ik een popup met de vraag of ik het zo wil laten ja of nee. Maar mijn tweede scherm gaat helemaal niet aan?! Er komt geeneens signaal binnen... Het maakt tevens niet uit of ik het via het nVidia control panel probeer of via het windows control panel.

Zojuist heb ik de nieuwste WHQL driver gedownload 175.16 en dit mocht ook niet baten. Ik draai Windows Vista Home Premium 64bit. Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

PS. de monitor + kabel werkt, deze heb ik al getest.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 23:41
Misschien UltraMon ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Dit moet gewoon vanuit windows al werken, daar heb je geen extra proggie voor nodig.

@TS, misschien pakt ie een verkeerde resolutie op je 2e scherm? Heb je ook de input al gewisseld van het scherm? (ik kan hier wisselen tussen DVI/VGA).

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:17:
[...]

Dit moet gewoon vanuit windows al werken, daar heb je geen extra proggie voor nodig.

@TS, misschien pakt ie een verkeerde resolutie op je 2e scherm? Heb je ook de input al gewisseld van het scherm? (ik kan hier wisselen tussen DVI/VGA).
Het scherm pakt automatisch de input waar een signaal binnenkomt, nu zegt hij simpelweg "No signal, going to sleep" en dan gaat deze in de standby

In de controlpanel van nVidia heb ik ook alles dubbelgechecked. Het scherm wordt wel goed herkend ook de resoluties en refreshrates zijn goed.

Ik zal dat UltraMon eens proberen, kijken of het iets veranderd. Werkt ook niet :'(

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
De poorten omwisselen en daarna opnieuw booten (de dvi stekkers van de monitors ruilen op de achterkant van de kaart) wil ook nog wel eens helpen (tenminste bij mij).

[ Voor 14% gewijzigd door luckyjan op 16-05-2008 12:11 ]