Eerst C# programma maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met het programmeren in C#.NET.
Ervaring heb ik met JAVA klein beetje C++ en php/sql.
Ik wil het hobbymatig gaan leren, alleen heb ik het probleem dat ik niet precies weet wat ik wil maken.
Ik heb wel een idee, graag wil ik van jullie horen of dit mogelijk is met C#.NET alleen.

Ik wil op mijn thuis computer een SQL database die ik vanaf een andere computer vanaf het internet kan muteren. Voor dat muteren wil ik dan een programma schrijven met een layout zodat het muteren simpel gaat. En ik verwacht dat er op mijn computer een programma moet komen te staan waar het programma vanaf internet mee kan communiceren.

Het programma dat de mutaties kan uitvoeren kan gewoon gemaakt worden in C# maar kan ik met C# ook een programma schrijven dat de communicatie kan verzorgen met die applicatie? Of is het dan evengoed nodig dat ik van mijn computer een webserver maak?

Of heeft iemand anders een leuk idee om voor het eerst te maken met C#.
In Java heb ik wel programma's gemaakt die zaken op een andere computer kan muteren(maar dan in hetzelfde netwerk) en daar heb ik een encryptie voor gemaakt.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

keet1 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:34:
Hallo,

Ik wil gaan beginnen met het programmeren in C#.NET.
Ervaring heb ik met JAVA klein beetje C++ en php/sql.
Ik wil het hobbymatig gaan leren, alleen heb ik het probleem dat ik niet precies weet wat ik wil maken.
Ik heb wel een idee, graag wil ik van jullie horen of dit mogelijk is met C#.NET alleen.

Ik wil op mijn thuis computer een SQL database die ik vanaf een andere computer vanaf het internet kan muteren. Voor dat muteren wil ik dan een programma schrijven met een layout zodat het muteren simpel gaat. En ik verwacht dat er op mijn computer een programma moet komen te staan waar het programma vanaf internet mee kan communiceren.

Het programma dat de mutaties kan uitvoeren kan gewoon gemaakt worden in C# maar kan ik met C# ook een programma schrijven dat de communicatie kan verzorgen met die applicatie? Of is het dan evengoed nodig dat ik van mijn computer een webserver maak?

Of heeft iemand anders een leuk idee om voor het eerst te maken met C#.
In Java heb ik wel programma's gemaakt die zaken op een andere computer kan muteren(maar dan in hetzelfde netwerk) en daar heb ik een encryptie voor gemaakt.

Bvd.
Zit zo een beetje met hetzelfde idee. Zijn er nog meer, dan kunnen we gezamelijk wat kennis uitwisselen en het zo een beetje gaan leren. Interactief werkt bij mij in ieder geval prima. Mail me anders even op c70070540 bij hotmail punt com

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Tenzij je enkele tutorials of een boek hebt gelezen lijkt me dit wel een moeilijke uitdaging om mee te beginnen.

Om op je vraag te beantwoorden: Ja, je kan dan schrijven met C#. Er zijn volgens mij geen dingen die je niet zou kunnen doen tov C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
TaraWij schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:44:
Tenzij je enkele tutorials of een boek hebt gelezen lijkt me dit wel een moeilijke uitdaging om mee te beginnen.

Om op je vraag te beantwoorden: Ja, je kan dan schrijven met C#. Er zijn volgens mij geen dingen die je niet zou kunnen doen tov C++.
Behalve dan software schrijven die zonder het .NET framework kan draaien, maar dat zal in dit geval geen probleem zijn denk ik. :)

Ontopic:
Het is een uitdagende keuze, ik zou wat simpeler beginnen door bijvoorbeeld een ASP.NET applicatie geschrijven. Dan kan je in de code-behind pagina's met C# verder knutselen en je data bewerken. Eventueel in combinatie met een SQL-server.

Het kan ook door een applicatie te maken, maar dan moet je hem op een bepaalde poort laten luisteren en daar een ontvangende thread voor maken om de communicatie af te handelen. Dat is in mijn ogen eerder een project dat je gaat maken als je al wat meer ervaring hebt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
In JAVA heb ik ooit al eens iets gemaakt dat luistert op een poort.
Omdat ik nu met C# wil beginnen maar niet met Hello World zoek ik een andere leuke uitdaging.

Bedankt voor de tips tot nu toe, als er nog meer tip zijn hoor ik ze graag

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keet1 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:34:
Klinkt als een WebService en een WebService consumer (=client).
Kan prachtig in C#, maar 't is niet echt les 2 na 'Hello World'... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ruim een half jaar in, zoek wat boeken bij elkaar zoals Wrox en ga eens proberen met Visual Studio Express. De leercurve is erg steil, maar als je programmeren leuk vindt, rol je vanzelf verder. De 'droomapplicatie' moet je wel wat verder in de toekomst plaatsen. Eerst de basis beheersen en dat kost al met al best een hoop tijd. Zelf ben ik nog niet zover na reeds behoorlijk wat programmeeruurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Je idee is prima te doen in C#.

Volgens mij moet je ook prima in staat zijn om het te kunnen doen, omdat je al ervaring heb in java... dus de taalswitch zal niet je grootste probleem zijn.

Ik denk dat het bij jou meer een kwestie is, dat je het framework je eigen maakt. En daar gaat wel wat tijd in zitten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond zelf de tutorials die Microsoft zelf aanbied er interessant. Je bouwt al vrij snel een RSS reader waarmee je de hello world fase dus snel kunt overslaan.

Hier te vinden:
http://msdn.microsoft.com/en-us/beginner/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
  • Maak eerst een class library waarmee je de database kan "besturen". Soort van Data Access Layer.
  • Maak een nieuwe progje, leg een referentie naar je DAL en test deze op dezelfde computer.
  • Vervolgens maak je een webservice. Voor elke methode die in je DAL bestaan, kan je een [webmethod] maken.
  • Publiseer je webservice op je eigen webserver
  • Maak een proggie waarmee je de webservice kan aanspreken (referentie naar de webservice leggen)
  • klaar !

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:55
Kijk naar Webservices om de functionaliteit via internet aan te bieden, en naar Service References om te connecten naar de functies via internet (of netwerk).

//edit: spuit 11, topic stond al een paar uur open :-)

[ Voor 15% gewijzigd door creator1988 op 16-05-2008 15:16 ]

Pagina: 1