Ik heb een aantal machines die op dit moment, elk via een eigen IP adres, direct aan 't Internet hangen (rack bij XS4All). Aangezien elke machine z'n eigen (Windows... ) Firewall draait is het een onhandelbaar zootje. Daarbij is het zo dat als er een lek gevonden is in Windows, iemand mogelijkerwijs mijn machine(s) kan overnemen, wat pas geleden gebeurde.
Mijn idee is een machientje neer te zetten die alle 8 externe IPs heeft en alle data forward naar de juiste server.
Ik heb al wat rond gekeken maar heb nog geen idee waar ik naar zoek. Hoe heet zoiets? Een router? Load balancer? Firewall? Ook weet ik niet of het verstandig is een nieuwe server neer te zetten (met bijvoorbeeld een Linux distro), of dat er hardware oplossingen zijn.
Een paar eisen waar het aan moet voldoen:
-Heel betrouwbaar
-8 of liever 16 externe IPs aan kunnen (twee subnets)
-100mbit/sec kunnen verstuwen
-500+ concurrent connections aan kunnen
-Packetfiltering, zodat mijn Windows machientjes weer iets veiliger zijn
-Via Web Interface te configgen
-Niet alleen HTTP(S) aankunnen maar ook FTP, RDP (+filecopy)
-Extra leuk zou zijn als ik een soort toggle heb om aan te geven dat de server down is, en dat het apparaat dan een statische (in te stellen) pagina serveert als "This server is down, please wait blabla contact us at [bedrijf]".
Het is overigens niet "voor thuis", dus is "gratis" niet van primair belang.
Heeft iemand tips om mij op de goede weg te helpen?
Mijn idee is een machientje neer te zetten die alle 8 externe IPs heeft en alle data forward naar de juiste server.
Ik heb al wat rond gekeken maar heb nog geen idee waar ik naar zoek. Hoe heet zoiets? Een router? Load balancer? Firewall? Ook weet ik niet of het verstandig is een nieuwe server neer te zetten (met bijvoorbeeld een Linux distro), of dat er hardware oplossingen zijn.
Een paar eisen waar het aan moet voldoen:
-Heel betrouwbaar
-8 of liever 16 externe IPs aan kunnen (twee subnets)
-100mbit/sec kunnen verstuwen
-500+ concurrent connections aan kunnen
-Packetfiltering, zodat mijn Windows machientjes weer iets veiliger zijn
-Via Web Interface te configgen
-Niet alleen HTTP(S) aankunnen maar ook FTP, RDP (+filecopy)
-Extra leuk zou zijn als ik een soort toggle heb om aan te geven dat de server down is, en dat het apparaat dan een statische (in te stellen) pagina serveert als "This server is down, please wait blabla contact us at [bedrijf]".
Het is overigens niet "voor thuis", dus is "gratis" niet van primair belang.
Heeft iemand tips om mij op de goede weg te helpen?