Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Live messenger wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb een probleem. Ik probeer op een schone legale windows MCE installatie Windows Live Messenger te installeren (alle beveiliging uitgeschakeld, dus geen firewall), dit lukt dus niet.

Het enige wat ik contuni aan melding krijg is:

Niet geinstalleerd!

Hier kan ik niks mee. Msn 7 is wel gewoon geinstalleerd dus ik begrijp niet waarom MSN Live niet wil. Ik heb een cleanup tool van windows geprobeerd. er is 10 gig aan ruimte en ik heb alle install files al is verwijderd.

Ik heb geen idee wat ik nog kan doen dus een beetje hulp zou zeer welkom zijn. Ook hier al gezocht maar geen passend antwoord kunnen vinden.

• BSeB
Niemand die dit probleem ook heeft gehad, of kan live messenger gewoon niet onder sp3 mce

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Probeer de volgende mappen eens te verwijderen: WindowsLiveInstaller en WLInstaller.
Ik had hetzelfde probleem gisteren met Live Mail Desktop, na het verwijderen van de installer (log) folders ging het prima

De folders staan in:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ 

Of bedoelde je dat met "ik heb alle install files al is verwijderd"? :P

[ Voor 18% gewijzigd door r0b op 18-05-2008 00:46 ]

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Lukt het wel om WLM 8.1 te installeren?

www.mayaposch.com

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:47
Misschien een te langzame pc? Heb daar al meer problemen mee gehad, weliswaar op PIII's, maar deze schelen niet enorm veel met jou huidige systeem.

Imho: MSN wordt tegenwoordig zo brak gecoded dat je onderhand een superpc nodig hebt om de nieuwste MSN te draaien. XD

[ Voor 19% gewijzigd door Steephh op 18-05-2008 00:50 ]

_@/'

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:28
Steephh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:49:
Misschien een te langzame pc? Heb daar al meer problemen mee gehad, weliswaar op PIII's, maar deze schelen niet enorm veel met jou huidige systeem.

Imho: MSN wordt tegenwoordig zo brak gecoded dat je onderhand een superpc nodig hebt om de nieuwste MSN te draaien. XD
Windows MCE is Windows MCE, of je het op een broodkruimel draait of op een Quad Core.

• Steephh
HendrikN schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:56:
[...]

Windows MCE is Windows MCE, of je het op een broodkruimel draait of op een Quad Core.
Ja, dus? Dat heeft er toch niets mee te maken. Probeer Windows Live Messenger maar eens te installeren op exact dezelfde Windows editie op een PIV en een PIII.. Geheid kans dat ie op de laatste niet werkt.

_@/'

Verwijderd

heb ik net ook gehad en had toen deze genomen: http://g.msn.com/8reen_us/NL/INSTALL_MSN_MESSENGER_DL.EXE

(versie 8.5 van WLM)

En deze wou het wel doen.. (dit is alleen de messenger)

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:28
Steephh schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Ja, dus? Dat heeft er toch niets mee te maken. Probeer Windows Live Messenger maar eens te installeren op exact dezelfde Windows editie op een PIV en een PIII.. Geheid kans dat ie op de laatste niet werkt.
Dan werkt MCE niet, maar dat heeft toch niks met Live Messenger te maken, ik lees tenminste nergens dat 'ie problemen met MCE heeft. ;)

• Steephh
HendrikN schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:56:
[...]

Dan werkt MCE niet, maar dat heeft toch niks met Live Messenger te maken, ik lees tenminste nergens dat 'ie problemen met MCE heeft. ;)
Geloof het of niet.. Bij mij was de situatie als volgt:

3x PC 1: AMD Athlon XP 2000+, 256 MB ram
3x PC 2: Intel Pentium III 500 MHz, 256 MB ram

Op alle 6 windows geinstalleerd, werkte perfect. Alles (office, winrar, etc) installeerde en werkte gewoon.. Clean install, met verder er niets op.. Alleen bij PC 2 wilde Live Messenger er gewoon niet op. Exact dezelfde foutmelding als die van TS.. 3x PC1 waren voorzien van msn.. de andere 3 PC2 niet... Het was dus geen pc gerelateerd probleem..

En het leuke is dat een oude versie installeren ook niet gaat.. Want dan krijg je meteen een melding dat je moet updaten..

Wat de TS zou kunnen proberen is een alternatieve versie.. Pidgin ofzo.. :P

_@/'

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BSeB schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:47:
Niemand die dit probleem ook heeft gehad, of kan live messenger gewoon niet onder sp3 mce
Geloof dat je daar de oorzaak al hebt.
MSN/Live werkt dacht ik niet op SP3... (toch?)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Raven schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:44:
[...]

Geloof dat je daar de oorzaak al hebt.
MSN/Live werkt dacht ik niet op SP3... (toch?)
Werkt prima bij mij. Geslipstreamde SP3 met SATA drivers, achteraf Live installeren werkte vlekkeloos. Daar zal het dus niet in zitten
(Intel C2D T5250, 2Gb ram, laptop)

Maar vooralsnog hebben we niet meer van de TS gehoord, dus laten we eerst even wachten op antwoord voor we gaan speculeren wat er nog meer allemaal mis kan zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door r0b op 19-05-2008 06:12 ]

• BSeB
Heren, tja ik ben ook redelijk druk bezig geweest en had niet verwacht dat ik zo'n horde reacties zou krijgen waarvoor mijn dank.

Het gaat om een Fujitsu Siemens Amilio Pi 1536. Alles werkt proma, ook msn 7.0 krijg dus alleen 8.5 niet erop.

Alle updates zijn geinstalleerd ook sp3. Ik ga vanavond even de tip met aplication settings proberen

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\

En verder zal ik 8.1 proberen te installeren. Ik hoop dat 1 van de 2 werkt.

• BSeB
8.1 is inmiddels geinstalleerd, de andere optie van temp data werkte niet. Ben benieuwd of ik het zo op windows xp home wel aan de praat krijg, maar krijg het idee dat hete een sp3 probleempje is.

• Steephh
Dan nog een andere vraag.. Is het wel gelukt om voordat je SP3 had geinstalleerd WLM8.5 te installeren?

_@/'

• BSeB
Op mijn xp laptop stond het er idd al op voor de installatie. Vanavond ga ik dat proberen, gisteravond geen zin en tijd meer

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Wat je misschien ook kan proberen als het niet lukt, is aMSN installeren. Dat heb ik gedaan omdat ik die ganse live-treut niet wou maar wel nog af en toe eens babbelen met wat mensen die ik weinig/niet zie. MSN vroeg altijd te updaten naar die live-versie waardoor ik niet meer kon opstarten, dus een alternatief gezocht.

Deze is eigenlijk zowat volledig hetzelfde als je gewone msn maar dan grafisch wat minder en ook wat minder "functies". Als je die "functies" er natuurlijk bij wil is dit geen optie voor jou.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 20:10
Laatst ook gehad met een schone instalatie van Windows XP home

SP3 erop geknalt, en toen wilde WLM niet installeren.
Windows update gedraait, en die haalde de nieuwste installer binnen. Daarna deed de instalatie van WLM het in 1x

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
staat je tijd en datum goed? dit is namelijk zeer belangrijk voor de installatie.

• Steephh
Vandaag verse install van Windows met voorgeinstalleerde SP3 erop gezet, msn geinstalleerd.. Werkt perfect..

_@/'

Pagina: 1