[Webreus] 68GB aan mailtjes verstuurd/ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 11:32
Geachte GoTters,

Vanmorgen kreeg ik een mailtje van Webreus dat ik mijn limiet ver heb overschreden wat betreft datagebruik. Ik heb precies een maand geleden een domein laten registreren met de mogelijkheid om te mailen via dit domein. Echter kreeg ik vanmorgen de melding dat ik deze maand voor 67GB aan e-mail zou hebben verzonden en ontvangen via dit account of ik €170,- wilde overmaken voor dit gebruik.

Het zou betekenen dat ik dagelijks voor meer dan 2GB aan bandbreedte heb gebruikt voor het e-mailen wat absoluut onmogelijk is.

Uiteraard heb ik Webreus zelf benaderd en zij gaan hier onderzoek naar doen.

Mijn vraag aan jullie is of het wellicht toch mogelijk is dat ik voor zoveel dataverkeer heb gezorgd zonder dat ik dit weet. Ik gebruik slecht 1 e-mail adres op mijn domein die, naar verdere inspectie op mijn plesk pagina naar de SMTP service, voor ongeveer 20MB dataverkeer heeft gezorgd. De pop/imap zou voor meer dan 68GB zijn gebruikt.

Voor het e-mailen gebruik ik mail van Apple via IMAP.

Iemand een idee?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm zou het niet kunnen dat je voor IMAP een open verbinding onderhoud en je mailclient daar steeds alle email probeer op te halen?

Nothing to see here

• vacuumcleaner
itsme schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:47:
Hmm zou het niet kunnen dat je voor IMAP een open verbinding onderhoud en je mailclient daar steeds alle email probeer op te halen?
Kan je dat iets nader toelichten? Ik heb IMAP gewoon geselecteerd als optie bij het aanmaken van een account in Apple's Mail.

Daarnaast heb nog een webreus domein met een bijbehorend e-mail adres die ook via IMAP is geconfigureerd die geen problemen heeft met de bandbreedte.

Overigens staan beide accounts (die met problemen en zonder problemen) eveneens geconfigureerd op mijn PDA.

[ Voor 9% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-05-2008 18:52 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12
vacuumcleaner schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:51:
[...]

Kan je dat iets nader toelichten? Ik heb IMAP gewoon geselecteerd als optie bij het aanmaken van een account in Apple's Mail.

Daarnaast heb nog een webreus domein met een bijbehorend e-mail adres die ook via IMAP is geconfigureerd die geen problemen heeft met de bandbreedte.

Overigens staan beide accounts (die met problemen en zonder problemen) eveneens geconfigureerd op mijn PDA.
misschien checkt je mailclient elke 5 minuten bijvoorbeeld je mail, en download hij alles steeds opnieuw. maar of dat nu voor 68GB kan zorgen.... Ik heb ook Webreus, en ik ontvang altijd spam maar dat sturen za naar een random adres @ mijndomein.nl... Heb je je catch-all uitstaan in Plesk?

• vacuumcleaner
maarud schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:53:
[...]

misschien checkt je mailclient elke 5 minuten bijvoorbeeld je mail, en download hij alles steeds opnieuw. maar of dat nu voor 68GB kan zorgen.... Ik heb ook Webreus, en ik ontvang altijd spam maar dat sturen za naar een random adres @ mijndomein.nl... Heb je je catch-all uitstaan in Plesk?
Hij checkt idd om de zoveel tijd op nieuwe mail, maar dan zou hij toch enkel de wijzigingen dienen te ontvangen / versturen?

edit/
Mail to nonexistent user staat overigens op "reject"

[ Voor 5% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-05-2008 19:03 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12
vacuumcleaner schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:00:
[...]

Hij checkt idd om de zoveel tijd op nieuwe mail, maar dan zou hij toch enkel de wijzigingen dienen te ontvangen / versturen?
ja, dus ik denk dat er wat meer aan de hand is dan een mailclientje.... want hoe kom je anders aan 68GB..

• vacuumcleaner
maarud schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:02:
[...]

ja, dus ik denk dat er wat meer aan de hand is dan een mailclientje.... want hoe kom je anders aan 68GB..
Precies. Kan me gewoon niet voorstellen dat ik per dag meer dan 2GB over mijn mail clientje aan het pompen ben, zou ik overigens toch ook moeten merken aan mijn internet performance.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien een lek in de code waar bij een aantal spammers bezig zijn geweest?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ariën Clay schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:45:
Misschien een lek in de code waar bij een aantal spammers bezig zijn geweest?
Ik denk idd dat dit het is, heb je een account ? of een dedicated ?
Zowieso vind ik het vreemd dat je al op 67GB zat en ze je niet even op de hoogte hebben gesteld.
( Ik zou maar eens de /tmp etc eens na gaan zoeken )

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-05-2008 19:48 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• vacuumcleaner
Ik geloof dat het 1 en het ander niet overkomt. Ik heb een domein geclaimd en het enige wat ik daarvan gebruik is de e-mail mogelijkheid, geen hosting of iets dergelijks.

Hier een overzicht van het gebruik van de afgelopen 15 dagen:
Afbeeldingslocatie: http://www.eenhelderadvies.nl/got/usage.jpg

• vacuumcleaner
Kom er net achter dat die 68GB aan data de afgelopen 16 dagen via mijn email account moet zijn gelopen ipv afgelopen maand, dat is dus 4,25GB aan e-mails per dag gemiddeld... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-05-2008 08:34 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

vacuumcleaner schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:33:
Kom er net achter dat die 68GB aan data de afgelopen 16 dagen via mijn email account moet zijn gelopen ipv afgelopen maand, dat is dus 4,25GB aan e-mails per dag gemiddeld... 8)7
Da's 400 kb/s; helemaal niet zo gek voor een op hol geslagen IMAP client.
Vraag eens aan Webreus of ze kunnen vaststellen of het om up- of download gaat.

Kijk ook even goed naar de instellingen van je mailclient. Bij IMAP clients kun je ook de lokaal opgeslagen data synchroniseren met de server. Als je twee services in één profile hebt, kun je dus veroorzaken dat-ie de inhoud van beide mailboxen permanent heen- en weer stuurt tussen beide servers en dan is 400 kb/s helemaal niet zoveel meer

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Hoe kun je nu ooit 68GB inbound pop/imap verkeer hebben? pop/imap is per definitie outbound, en enkel de besturingscommando's zijn inbound. Het lijkt me een fout in het systeem van de provider.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

StevenK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:02:
Hoe kun je nu ooit 68GB inbound pop/imap verkeer hebben? pop/imap is per definitie outbound, en enkel de besturingscommando's zijn inbound. Het lijkt me een fout in het systeem van de provider.
Voor POP heb je gelijk; voor IMAP niet. Zoals ik al zei, kun je via IMAP ook uploaden naar je server

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• vacuumcleaner
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:59:
[...]
Da's 400 kb/s; helemaal niet zo gek voor een op hol geslagen IMAP client.
Vraag eens aan Webreus of ze kunnen vaststellen of het om up- of download gaat.

Kijk ook even goed naar de instellingen van je mailclient. Bij IMAP clients kun je ook de lokaal opgeslagen data synchroniseren met de server. Als je twee services in één profile hebt, kun je dus veroorzaken dat-ie de inhoud van beide mailboxen permanent heen- en weer stuurt tussen beide servers en dan is 400 kb/s helemaal niet zoveel meer
Kun je dit wellicht iets toelichten?

Ik heb twee IMAP accounts binnen Apple Mail staan. Bij geen enkele staat iets van lokaal in de instellingen.

Alle emails die op mijn mac staan (van beide IMAP accounts) staat ook op de mailserver van Webreus, inclusief de verzonden e-mails als ik deze niet handmatig heb verwijderd.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:24:
[...]
Voor POP heb je gelijk; voor IMAP niet. Zoals ik al zei, kun je via IMAP ook uploaden naar je server
Ja, stom, daar heb je gelijk in. Maar ik vraag me af hoe je dan aan die 68 GB zou moeten komen.
vacuumcleaner schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:28:
[...]

Kun je dit wellicht iets toelichten?

Ik heb twee IMAP accounts binnen Apple Mail staan. Bij geen enkele staat iets van lokaal in de instellingen.

Alle emails die op mijn mac staan (van beide IMAP accounts) staat ook op de mailserver van Webreus, inclusief de verzonden e-mails als ik deze niet handmatig heb verwijderd.
Dan zou het wel degelijk zo kunnen zijn dat je een wat onhandige imap-client hebt die telkens opnieuw alles upload.

[ Voor 44% gewijzigd door StevenK op 16-05-2008 09:35 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• vacuumcleaner
StevenK schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:33:
[...]

Ja, stom, daar heb je gelijk in. Maar ik vraag me af hoe je dan aan die 68 GB zou moeten komen.

[...]

Dan zou het wel degelijk zo kunnen zijn dat je een wat onhandige imap-client hebt die telkens opnieuw alles upload.
Dan zou ik dat toch moeten zien/merken? Wat ik bedoel is dat alle mailtjes die ik via mijn mac verstuur in de map verzonden wordt gezet en deze map wordt gesynchroniseerd met de mailserver (zonder bijlage overigens) net zoals mijn inbox wordt gesynchroniseerd. Zo kan ik, wanneer ik mijn mac niet mee heb, toch mijn verzonden mailtjes bekijken als dit nodig is via webmail.

Daarnaast staat mijn mac niet 24/7 aan (wel sluimerend).

Verwijderd

Je mail is toch niet zo ingesteld dat alles wordt gebounced als het emailadres niet bestaat? Spammers gebruiken de meest onzinnige emailadressen dus als dat allemaal gebounced moet worden kan het ook flink oplopen!

Lijkt me iig dat Webreus het via logbestanden zo moet kunnen natrekken.

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:40:
Je mail is toch niet zo ingesteld dat alles wordt gebounced als het emailadres niet bestaat? Spammers gebruiken de meest onzinnige emailadressen dus als dat allemaal gebounced moet worden kan het ook flink oplopen!

Lijkt me iig dat Webreus het via logbestanden zo moet kunnen natrekken.
Nop, alles wordt gereject wat niet direct voor mij bedoelt is.

Overigens heb ik mijn datagebruik van gisteren en vandaag met elkaar vergeleken en dit is ongeveer 3MB verschil. Als ik iets verkeerd zou hebben ingesteld dan zou dit datagebruik nog steeds explosief moeten zijn, toch?

Pagina: 1