Toon posts:

Duron 600@900 maar ik wil harder!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mannen,

Ik heb een A7V met een duron 600 unlocked. Dat ding draait nu op 900 mhz maar dat kreng moet harder willen! Hij draait op een 100 mhz bus dus een x van 9.

Kan iemand tips geven of het nog wel harder kan.

Heb zo'n golden orb(nou wat een wonder ding) vent op chipset koeler die op de orb blaast en een koeler die achter in de kast vlak bij de cpu. Koeling genoeg dacht ik. Volgens mij is het die kl bus die het niet aan kan. Klote ASUS?

Mazzel

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Asus is nog nooit het probleem geweest. Vertel eerst eens hoe warm je Duron word en welk voltage hij nu krijgt

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt 40 graden en draait op 1.85 volt.
Lijkt me dus ook niet een probleem

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Heb je je CPU ingebrand? zo ja, dan denk ik dat je gewoon pech hebt met je Duron dan kun je hooguit nog verder komen als je de Voltage mod. doet.
Heb je hem niet ingebrand, doe dat dan eerst
Hoe doe je dit ? : zet hem terug naar standaart 600 MHZ. En zet hem op max. voltage. Laat hem vervolgens een week zo staan, en stress hem continu, met de Koe, of prime, of Hotcpu, of 3dmark of whatever.
Grote kans dat ie daarna wel hoger wil.

Die van mij doet op dit moment 963 op 1,75 volt >:)

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Ingebrand?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

nu moet ik zeggen dat ik ook geluk heb denk ik. Die van mij kan zelfs posten op 1100 en is stabiel op 1030, maar moet ik wel de kast open houden, en daarom staat hij nu iets lager.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, lucky you. Ik zal me er bij neer leggen dat ik niet hoger kan.

Bedankt voor de info

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
het ene procerssoortje is niet gelijk als de de andere !!
Volgens mij wordt toch alles gebakken en pas later gekeken voor hoeveel mhz ze verkocht worden
de beste worden dus als de hoogste verkocht
dus als je mazzel heb heb je een zwaardere voor minder :(
correct me if i ame wrong ?
die duron van mij 700@800 krijg ik niks niet echt hoger dus stabiel dan wel he de 1 gig heb ik bereikt maar wat heb je er aan als het niet stabiel is
volgende optie voor mij is duur geheugen heb ni ibm wordt dan muskin of zo

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

heeft niks met je geheugen te maken. Als je je FSB op 100 laat staan.
En met geheugen kun je ook geluk hebben. Mijn noname pc133 geheugen heeft al gedraait met een FSB113 Dus dat is 113+113/3=150 MHZ
wel cas 3-3-3. Maar toch netjes voor noname geheugen. Ik heb volgens mij geluk met al mijn onderdelen :) Want een gewone A7V die een FSB van 113 stabiel aankan is ook zeldzaam. 113x8 was helemaal stabiel, behalve als ik 3dmark draaide, dus ik heb het toch maar terug gezet naar 107x9 (115 was teveel voor het geheugen, anders zou dat ook nog wel gaan, behalve met 3dmark dan)

Geen inspiratie

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Bikkel, probeer eens je multiplier 1 stapje lager te zetten en dan wat meer met de FSB te prutsen.

Misschien kom je op deze manier wel boven de 900.
Pagina: 1