[Ubuntu] Upgrade van cd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje (in triple boot) Ubuntu 7.10 draaien. Tijdje geleden nadat 8.04 officieel uitkwam opnieuw een cd'tje per post laten komen. Dit zat vanmorgen in de bus en dacht even snel hiermee te upgraden. Had namelijk geen zin heel de meuk te laten downloaden. :)

Nu is het probleem, hoe upgrade ik mijn 7.10 naar 8.04 met deze cd ?

Volgens de Ubuntu site moet het heel simpel zijn
Upgrading using the alternate CD/DVD

Use this method if the system being upgraded is not connected to the Internet.

1. Download and burn the alternate installation CD.
2. Insert it into your CD-ROM drive.
3. A dialog will be displayed offering you the opportunity to upgrade using that CD.
4. Follow the on-screen instructions.

If the upgrade dialog is not displayed for any reason, you may also run the following command using Alt+F2:

gksu "sh /cdrom/cdromupgrade"

Or in Kubuntu run the following command using Alt+F2:

kdesu "sh /cdrom/cdromupgrade"
Maar dat werkt dus niet, ik krijg noch de upgrade melding bij het mounten van de cd, noch kan ik het manueel commando uitvoeren, domweg omdat er niks "cdromupgrade" folder/file bestaat op de cd.

Op welke manier kan ik alsnog upgraden met deze standaard install cd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
staan de packages gewoon los op de cd? (lijkt me wel ;)) dan kan je natuurlijk de cd opgeven als source in je repository en een dist-upgrade doen :)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-08 19:30
Upgrading using the alternate CD/DVD
Dat werkt dus niet met een standaard installatie disk. :Y)
Je enige optie is om ipv. de "live" cd de "alternate" cd te nemen, of je pc de updates laten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laurxp schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:58:
Dat werkt dus niet met een standaard installatie disk. :Y)
Je enige optie is om ipv. de "live" cd de "alternate" cd te nemen, of je pc de updates laten downloaden.
Die 'alternate' was me ook al opgevallen maar aangezien ik helemaal geen diee had stelde ik toch maar de vraag.

Dan zal het verse install worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:40:
[...]

Die 'alternate' was me ook al opgevallen maar aangezien ik helemaal geen diee had stelde ik toch maar de vraag.

Dan zal het verse install worden :)
advies voor de volgende keer en hopelijk nog nu, maak een partitie voor je /home.
versie installaties zijn altijd sneller/beter etc. enige waar je ff op moet letten dat je geen oude configs hebt die dingen overriden (.gnome of .kde oid)

5gb is zat voor linux om mee te werken voor / dus een partitietje maken is altijd wel een optie!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI