• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 20:25
internet:orange 4/1 mbit voor 14,95 per maand
router:speedtouch 516 v6

4 maand geleden heb ik dit internet aangesloten bij me vriendin thuis, werkte perfect.
nu is het wat minder geworden,toen ik de eerste keer op de router keek bij breedbandverbinding stond het als volgt aangegeven:

DSL-verbinding
Actief: 0 dagen, 1:09:58
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 980 / 5.492 snelheid

nu:

DSL-verbinding
Actief: 0 dagen, 1:09:58
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 139 / 5.492

ik kan spellen amper spelen omdat me upload zo traag is,ik haal niet meer dan 10 bk/per sec
nou heb ik de orange helpdesk gebelt en hun zeiden dat het waarschijnlijk aan me kabel lag en die maar is moest vervangen.
maar dit lijkt mij op zich een beetje bull shit als die kabel kapot is doet ie het toch helemaal niet? en als het wel slecht contact is dan heeft ie naar mjin mening geen constante toch?
en als de kabel van wel 1 m lang niet goed is, zou ie het in het begin toen ik het internet aansloot toch ook niet goed hebben kunnen doen?
btw:me downloadsnelheid is nog steeds perfect en staat ver boven de 4 mbit,is dat stukje kabel dan zogenaamd beter geworden zoals ie werd aangeleverd.

vraag word ik hier nu genept door orange ??

[ Voor 6% gewijzigd door maurice_thalen op 15-05-2008 17:24 ]

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Heb je uberhaupt de moeite genomen om de helpdesk even te bellen? Dat staat namelijk niet vermeld. Als de het niet aan de modem ligt, dan lligt het aan een knelpunt in het netwerk of infrastructuur. Dat is zaak voor Orange, om op te lossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lekkere Loempia op 15-05-2008 17:08 ]

• maurice_thalen
Lekkere Loempia schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:08:
Heb je uberhaupt de moeite genomen om de helpdesk even te bellen? Dat staat namelijk niet vermeld. Als de het niet aan de modem ligt, dan lligt het aan een knelpunt in het netwerk of infrastructuur. Dat is zaak voor Orange, om op te lossen.
gewoon ff stukje gekopieerd uit eerste post:ik kan spellen amper spelen omdat me upload zo traag is,ik haal niet meer dan 10 bk/per sec
nou heb ik de orange helpdesk gebelt
De man daar heeft me connectie gereset hij vondt hem ook erg laag.daarmee steeg ie van wel 136 naar 139.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 21:50

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Heb je de optie er een andere modem op te prikken (het liefst direct bij je ISRA punt)?

Als je daarmee dezelfde lage waardes haalt, zit het in de infrastructuur en zul je toch weer naar de helpdesk moeten. Gaat het met een andere modem wel goed? Die blijven gebruiken :+

Bij het bellen naar de helpdesk heb je natuurlijk de kabel al vervangen en hangt je modem op het ISRA punt. Scheelt weer een paar stapjes in het Orange belscript voor helpdeskmedewerkers :*)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• maurice_thalen
Maestro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:03:
Heb je de optie er een andere modem op te prikken (het liefst direct bij je ISRA punt)?

Als je daarmee dezelfde lage waardes haalt, zit het in de infrastructuur en zul je toch weer naar de helpdesk moeten. Gaat het met een andere modem wel goed? Die blijven gebruiken :+

Bij het bellen naar de helpdesk heb je natuurlijk de kabel al vervangen en hangt je modem op het ISRA punt. Scheelt weer een paar stapjes in het Orange belscript voor helpdeskmedewerkers :*)
ja kabel al vervangen,heb net ook ff de software van de router geupdate ook zonder enig resultaat.
een andere router is nog een optie,maar dan moet ik ff een router zien te fixen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 14:28
maurice_thalen schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:12:
[...]

ja kabel al vervangen,heb net ook ff de software van de router geupdate ook zonder enig resultaat.
een andere router is nog een optie,maar dan moet ik ff een router zien te fixen.
Zoals Maestro schreef, even je splitter weghalen en de modem direct op het ISRA punt aansluiten. Is er geen verandering dan kan je inderdaad nog je modem proberen te vervangen.

PS. Klein tipje, koop een modem bij een electronica zaak en probeer het uit. Werkt het niet dan breng je hem gewoon terug.
Pagina: 1