Toon posts:

Website uploaden via PcAnywhere

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

Verwijderd

Topicstarter
voor een client van me moet ik een website uploaden via hun software genaamd PcAnywhere. Echter het betreft hier een website met MySQL database en PHP ondersteuning.
De enige manier waarop we de bestanden van de website kunnen benaderen is via het programma PcAnywhere en via deze ook de bestanden van de website uploaden.

Er is verder geen webbased controlpanel aanwezig waarop we de website kunnen wijzigen en/of de database kunnen benaderen. Echter moet er wel een database geimporteerd worden om alle informatie over te zetten naar deze domeinnaam.

Weet iemand misschien een andere manier dan via een webbased controlpanel om de database via PcAnywhere te uploaden?

Is het wellicht mogelijk om het database bestand (.sql) te uploaden naar een bepaalde folder zodat hij automatisch herkent wordt door de MySQL?

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Als ik het goed begrijp heb je alleen via PcAnywhere toegang tot een server waarop de bestanden moeten komen?

Omdat het over php en mysql gaat zou je heel simpel het importeren via php kunnen laten doen. Gewoon je sql laten inlezen door een scriptje en dat afvuren op je database of je zou zelfs ook gewoon even zelf PhpMyAdmin erop kunnen gooien.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 13:24
Je kan met PcAnywhere (bestaat dat dan nog ?) toch ook files uploaden á la een soort ftp?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Remco schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:24:
Je kan met PcAnywhere (bestaat dat dan nog ?) toch ook files uploaden á la een soort ftp?
dat zal zijn probleem niet zijn, hij kan dan echter die files slechts ergens neerzetten ,echt importere in een database gaat dan niet lukken.

niet zonder op de console het eea in te tikken iig.

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:55:
Is het wellicht mogelijk om het database bestand (.sql) te uploaden naar een bepaalde folder zodat hij automatisch herkent wordt door de MySQL?
MySQL is geen drag & drop.

wat uiteraard wel kan is de SQL dump ergens neerpoten en deze op command line met de MySQL client importeren.

Maar eigenlijk hoor je ook in je projectdocumentatie ook op te nemen hoe je je deliverables gaat aanleveren, en dat stem je van tevoren af met je client zodat je niet @ moment supreme onaangenaam verrast gaat worden (zoals nu).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus het zou dus in principe moeten lukken via de commandline. begrijp ik het dan goed dat het gewoon zou moeten lukken met een SSH connectie?
zo ja, welke commands moet ik dan uitvoeren om de sql te importeren in de MySQL database (het feit genomen dat ik weet waar ik het sql bestand heb neergezet, maar niet weet waar de MySQL database staat)?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 02:29:
zo ja, welke commands moet ik dan uitvoeren om de sql te importeren in de MySQL database (het feit genomen dat ik weet waar ik het sql bestand heb neergezet, maar niet weet waar de MySQL database staat)?
Nou, dat mag je lekker zelf opzoeken. de MySQL syntax staat vrij goed uitgelegd op het Internet, dus dat moet je kunnen vinden.
En als je via $tool een console verbinding hebt met de server, dan moet je inweze alles kunnen doen.

Verder heeft dit helemaal niet met Professional Networking & Servers te maken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.