Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Hi SimOnly 7,50] Betaal teveel per sms; reden is nogal vaag

Pagina: 1
Acties:

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een Hi Sim-only abbo van 7,50. Vandaag mijn telefoonrekening ontvangen, waar op stond dat ik 71 smsjes had verstuurd. Mooi allemaal, maar het bedrag wat erachter staat is 7,10. Op Hi.nl staat echter dat ik 5 cent per sms betaal.

Vervolgens de klantenservice opgebeld. Die wist mij te vertellen dat het bedrag op hun site zonder btw was, waarna ik even heb uitgelegd dat het bedrag inclusief btw 5,95 cent bedraagt. Naaistreek, iemand die niet zogoed is met belasting zou er maar intrappen.

5 minuten later kwam ze aan met een verhaal dat, omdat ik voor 2 verschillende bedragen SMS, ze het vanwege technische redenen maar 1 bedrag kunnen doen. Als compensatie daarvoor heb ik 18 euro bundeltegoed gekregen (jeej, dankje!!).

Hoe het kan dat ik 2 verschillende bedragen betaal, is mij nogsteeds onduidelijk. Ik ben in het buitenland geweest, en heb daar ge-smst. Ook heb ik daar 1 keer gebeld, echter staat dit appart op mijn rekening vermeld. Dat ging buiten mijn bundel, terwijl ze me hadden verteld dat het binnen mijn bundel ging, maar goed, dat terzijde. In het buitenland SMS je voor 28 cent, terwijl mij 46 (en 2 keer 49) cent is gerekend.

Nu zit ik dus met een rekening van 26 euro, terwijl ik geen idee heb hoe ik aan dat bedrag kom. Voor zover ik weet, is 71 smsjes en 7 belminuten binnen mijn bundel. Ruim binnen mijn bundel. Wie kan hier een duidelijke verklaring voor geven? De muts van de helpdesk gaf me dit: http://www.hi.nl/web/show/id=600657 maar daar heb ik ook niet veel aan.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 16-05-2008 10:55 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:16
tdw schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:29:
Hoe het kan dat ik 2 verschillende bedragen betaal, is mij nogsteeds onduidelijk. Ik ben in het buitenland geweest, en heb daar ge-smst. Ook heb ik daar 1 keer gebeld, echter staat dit appart op mijn rekening vermeld. Dat ging buiten mijn bundel, terwijl ze me hadden verteld dat het binnen mijn bundel ging, maar goed, dat terzijde. In het buitenland SMS je voor 28 cent, terwijl mij 46 (en 2 keer 49) cent is gerekend.
Je krijgt een bundeltegoed zodat je dit kunt versturen / bellen 75 min / 150 sms / 75 mms. Voor het buitenland geld dat het buiten je bundel omgaat en zelf nog een extra buitenland tarief betaalt.
Nu zit ik dus met een rekening van 26 euro, terwijl ik geen idee heb hoe ik aan dat bedrag kom. Voor zover ik weet, is 71 smsjes en 7 belminuten binnen mijn bundel. Ruim binnen mijn bundel. Wie kan hier een duidelijke verklaring voor geven? De muts van de helpdesk gaf me dit: http://www.hi.nl/web/show/id=600657 maar daar heb ik ook niet veel aan.
Berekening: 150 sms - 71 sms = 79 sms over ( 39,5 minuten / mms over)
39,5 minuten - 7 minuten = 32,5 minuten over

Tenzij hier ook minuten en smsjes van het buitenland in zitten, dan betaal je het tarief van buiten de bundel + extra buitenland tarief.

Ook het ontvangen van gesprekken in het buitenland kost jou geld, mogelijk is dit een deel van de 26 euro. http://www.hi.nl/web/show/id=213004

Ik hoop dat je hiermee wat kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Trubo op 15-05-2008 16:56 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Topicstarter
Trubo schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:51:
[...]

Je krijgt een bundeltegoed zodat je dit kunt versturen / bellen 75 min / 150 sms / 75 mms. Voor het buitenland geld dat het buiten je bundel omgaat en zelf nog een extra buitenland tarief betaalt.

[...]

Berekening: 150 sms - 71 sms = 79 sms over ( 39,5 minuten / mms over)
39,5 minuten - 7 minuten = 32,5 minuten over

Tenzij hier ook minuten en smsjes van het buitenland in zitten, dan betaal je het tarief van buiten de bundel + extra buitenland tarief.
Ja, dat lijkt mij ook: dat ik geld overhoud, en niet méer moet gaan betalen. Het tarief van buitenlandse SMSjes staat appart op de rekening vermeldt, dus dat zou het niet kunnen zijn, lijkt mij.
Ook het ontvangen van gesprekken in het buitenland kost jou geld, mogelijk is dit een deel van de 26 euro. http://www.hi.nl/web/show/id=213004
Mja, ik heb geen telefoontjes ontvangen in het buitenland voor zover ik me het kan herinneren. Ook mijn 'recieved calls' geeft aan dat ik geen telefoontjes heb gehad in de tijd dat ik in het buitenland ben geweest.

Ik snap er dus echt geen houtje meer van :S

Edit: bij rekening online staat overigens dat ik 46 ct/sms heb betaald, ipv 28 ofzoiets. Er wordt mij 9,75 in rekening gebracht, en heb 21 smsjes verstuurd. 46 cent keer 21 smsjes is bij mijn weten 5 euro nogwat, en niet 9,75.. Afijn, de wanorde blijft bestaan Grapje, zal wel iets verkeerd hebben ingetypt

[ Voor 10% gewijzigd door tdw op 15-05-2008 23:06 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:46
Als je je tel. uit hebt in het buitenland (en je bent geregistreerd in een buitenlands netwerk ) en iemand spreekt je voicemail in, betaal je ook extra.

Dus: is je voicemail ingesproken?

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 15:50
Het zit net iets anders, ze hebben meerdere tarieven, en ze hanteren op het factuur het tarief voor de duurste (hoogste prijs per minuut/sms) bundel, en geven je daarna het teveel betaalde geld terug.

Voorbeeld: ik betaal 8 cent per smsje, op het factuur staat 10 cent, als ik 50 smsjes verstuur, staat er op de rekening 5 euro, en komt er bij m'n tegoed 1 euro bij. Dus uiteindelijk betaal ik 5 - 1 = 4 euro. Het klopt wel, maar het is heel ingewikkeld.

Afgezien daarvan heb ik wel eens het idee dat er iets mis gaat bij Hi, ik geloof dat mijn vakantiesmsjes in mei niet op het factuur stonden :P

[ Voor 13% gewijzigd door lennartkocken op 19-05-2008 16:38 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

lennartkocken schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:36:
Het zit net iets anders, ze hebben meerdere tarieven, en ze hanteren op het factuur het tarief voor de duurste (hoogste prijs per minuut/sms) bundel, en geven je daarna het teveel betaalde geld terug.
Volgens mij is dat inderdaad zo, ik heb hier ook wel eens naar gevraagd, het is blijkbaar makkelijker voor hun om 1 tarief te berekenen, in ruil daarvoor krijg je een hoger bundeltegoed, het is echt allemaal om het even.

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1