Ouders overtuigen om 10 mbit te nemen.

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:47
Hey allemaal,

Ik heb een probleempje over een kleine 2 maanden gaan we verhuizen. En nu zijn we dus op zoek naar een nieuw internet abbonement. We doen het nu met een 1.5 mbit lijntje wat niet vooruit te branden is.
Ik was dus vanmiddag is wezen zoeken en kwam erachter dat ze bij Tele2 4 Mbit en 10 Mbit hebben voor 20 en 25 euro/Maand. Ik is tegen mijn ouders gezegd, wilden ze 4 mbit. omdat ze niet wisten wat ze met 10 mbit moesten. Ik heb geen idee hoe ik ze moet overtuigen.
Mijn enige reden om 10 mbit te nemen is omdat je dan sneller kan downloaden.

Is er iemand hier die nog andere redenen weet om 10 Mbit te nemen inplaats van 4 Mbit?

Fuzzy

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Euh nee. Het is een hogere snelheid, da's al. ;)

Je kan bijvoorbeeld ook voorstellen dat jij het verschil betaalt tussen het 4Mbit en 10Mbit abonnement (en dan wel het 10Mbit abo nemen natuurlijk 8) ).

Kost jou dan 5 euro in de maand, maar je komt dan je ouders wel tegemoet in de kosten.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50
Anders gooi je het op een akkoordje dat je zelf het verschil in kosten tussen de twee abbonementen betaald ;)

AULXJMHR

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Waarom neem je niet Alice of Telfort heb je voor die 20 euro 20mbit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee hoor, dat is geen probleem. Er is geen enkel voordeel van een 10 Mbit verbinding boven een 4 Mbit verbinding, behalve de snelheid. Nadeel is 5 euro per maand. Zoals al aangegeven is: biedt aan om die 5 euro bij te dragen. Als je er zelf niet aan bijdragen wilt, dan kan het echt niet belangrijk zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 05:31
Ach, ik heb mijn ouders toendertijd kunnen overtuigen met het feit dat je bij Chello Extreme (24Mbit/s) gratis bellen erbij kreeg (gratis abbo tenminste, bellen zelf was alleen overdag naar vaste nummers gratis). Omdat we eerst Classic hadden van 50 euro scheelde dat niks.

Inmiddels is die situatie wel enigzins anders maar dat weten hun niet. ;) Hebben ze geen dergelijke acties bij Tele2 voor duurdere abbo's?

[ Voor 8% gewijzigd door The Realone op 15-05-2008 16:35 ]

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 16:36
Of probeer een goedkopere deal te vinden zoals bij Telfort bijvoorbeeld. Met 20 euro per maand ben je helemaal klaar. Komt GEEN bedrag bij voor de koperdraadjes.

Verwijderd

Zeg je vader dat hij hiermee nog sneller natuurfilmpjes binnen kan halen. O-)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 15:17

EMP

Krulloos!

Naast bovenstaande tips, hoe zit het met de reden dat jij dat graag wilt? Heb je ze al gevraag of ze dat niet gewoon voor jou willen doen, omdat jij gaag snel internet?

Internet is neem ik aan een hobby van je, ze zullen best begrijpen dat je goed gereedschap voor je hobby wilt. Als je af en toe ook een leuke (muziek)CD voor ze brand (oid) lijkt het mij helemaal makkelijk beklonken ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• 1st_Ro
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:37:
Zeg je vader dat hij hiermee nog sneller natuurfilmpjes binnen kan halen. O-)
Waarna zijn vader even nadenkt en bedenkt dat zijn nageslacht dat dus ook wil doen :+

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 19:32
Zeg dat ze sneller er mee kunnen internetten, weten zij veel :*)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:12
ik zie geen probleem, 20 euro bij telfort voor 20Mbit of 30 euro met onbeperkt bellen erbij. lijkt me geen moeilijke keuze? bij tele 2 komen er toch nog KPN kosten bij?

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 16:35

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zeg gewoon dat je er anders niet meer bij hoort ;)

Maar serieus. Dit is gewoon een leuk smoesje verzinnen, of anders mss zelf t verschil betalen.

• Fuzzynl
De reden dat ik graag 10 mbit wil is de download snelheid, We hebben nu 1,5 mbit en het duurt ruim 8 uur om een DVDR binnen te halen. Als we 10 mbit hebben zit je op ong ~ 75 minuten.

Edit: En ik heb geen zin om hierover te gaan liegen tegen mijn ouders.

[ Voor 17% gewijzigd door Fuzzynl op 15-05-2008 16:41 ]

• 1st_Ro
Dan is het toch duidelijk: Jouw ouders hebben genoeg (of denken genoeg te hebben) aan 4Mbit, jij wil 10Mbit om DVDs snel binnen te halen. Die extra snelheid is dus alleen voor jou interessant, dus dan is het toch (in mijn ogen tenminste) logisch dat jij een deel meebetaalt?

En er zijn al alternatieven geboden, zoals Telfort: zelfde prijs, hogere snelheid.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 16:35

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zeggen dat je nu sneller kan downloaden, waardoor PC minder lang aan staat, en daardoor beter voor t milieu + portemonnee is?

Of gewoon zeggen dat je graag 10 Mb wil?

• roel17
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-11 06:41
ze zeggen al vaker neem TELFORT:)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Wil je er ook om liegen? Kijk of er abbo's zijn met VOIP, dus telefonie erbij in. Daar kan flink op bespaard worden tov adsl + een telefoonlijn + telefoonabbo kpn. Zeg er dan bij dat bij 10mbit de telefoonlijn stukken beter is dan bij 4mbit, want om die stemmen over te krijgen heb je flinke snelheid nodig.

Verwijderd

Wat maakt het uit dat je ouders het niet nodig hebben. JIJ hebt het toch wel nodig? Of heb je niks te zeggen in het huis.

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11 20:25
Fuzzynl schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:40:
De reden dat ik graag 10 mbit wil is de download snelheid, We hebben nu 1,5 mbit en het duurt ruim 8 uur om een DVDR binnen te halen. Als we 10 mbit hebben zit je op ong ~ 75 minuten.

Edit: En ik heb geen zin om hierover te gaan liegen tegen mijn ouders.
vraag is aan je vader hoeveel pk ze auto heeft en of ie alle pk's wel gebruikt,zeg is tegen je moeder dat een kaalgeschoren kop ook wel voldoet bij haar.
maar ff gekheid op een stokkie,ik betaal internet al vanaf me 12e met me 2 broers.dus opzich heb je niks te klagen en betaal je gewoon zelf het verschil.klaar toch???

• 1st_Ro
Mar2zz schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:45:... want om die stemmen over te krijgen heb je flinke snelheid nodig.
Dat valt ook wel mee hoor ... :+

thedude0, Sinds wanneer heeft het kind iets te zeggen over de ouders dan? :D De ouders bepalen in dit geval (voor het grootste deel) wat voor abonnement ze willen en bij wie. ZIJ betalen het immers, niet Fuzzy.

[ Voor 33% gewijzigd door 1st_Ro op 15-05-2008 16:51 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:48:
Wat maakt het uit dat je ouders het niet nodig hebben. JIJ hebt het toch wel nodig? Of heb je niks te zeggen in het huis.
'Nodig' is een groot woord :o En als je ouders alles betalen, heb je daar helemaal niets over te zeggen imho.

TS: Gewoon het verschil tussen 4 en 10 mbit maandelijks betalen en dan zou het toch geen probleem moeten zijn? Dan kun je ook gewoon eerlijk zijn, in plaats van allemaal gare smoesjes te verzinnen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
1st_Ro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:50:
[...]

Dat valt ook wel mee hoor ... :+
het is dan ook een leugen...

• Fuzzynl
Over dat Telfort, Ik ken een aantal mensen die ook telfort hebben en die er hele slechte ervaring mee hebben. Wij hebben Vorig jaar bij hetnet ook al 3 maanden zonder internet gezeten. En mijn ouders willen dat niet opnieuw. Verder kennen we mensen die ook bij Tele2 zitten en die er nog nooit problemen mee hebben gehad.
Ook zijn mijn ouders mensen die niks van computers/internet etc. afweten. het enige verschil wat ze zien is dat het 5 euro duurder is.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fuzzynl schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:51:
Ook zijn mijn ouders mensen die niks van computers/internet etc. afweten. het enige verschil wat ze zien is dat het 5 euro duurder is.
En dat probleem kan je zelf oplossen, maar daar reageer je helemaal niet op. Wil je iets hebben, dan moet je er ook wat voor over hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Zeggen dat je dan beter kan werken voor school. Ouders denken niet als tweakers en waarschijnlijk vragen ze zich dan niet eens af waarom en zeggen ze ja.
Succes.

Energiebesparing is een goede, of minder lang wachten als je iets download (voor school).

• Fuzzynl
gambieter schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:53:
[...]

En dat probleem kan je zelf oplossen, maar daar reageer je helemaal niet op. Wil je iets hebben, dan moet je er ook wat voor over hebben.
Ja daar heb je wel gelijk in, Maar ik wou eerst de "Goedkopere oplossingen" afwachten.

Misschien vanavond is zeggen dat ik dan geen zakgeld meer hoef. Dan is dat precies die 5 Euro ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Fuzzynl op 15-05-2008 16:55 ]

Verwijderd

Dan zeg je toch gewoon dat jij wel een hogere snelheid wil hebben en daar dan best 5€ voor overhebt?
Of wil je zelf niet die 5€ betalen? Dan is 4Mbit ook genoeg voor jouw ...

• 1st_Ro
Enne, ooit gehoord van een bijbaantje? ;) Je bent 17 (zag ik in je profiel), dus da's helemaal legaal. :+

Kan je die 5 euro bijleggen en heb je ook nog 's geld voor andere dingen (legale DVDs ofzo :P)

• Fuzzynl
1st_Ro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:57:
Enne, ooit gehoord van een bijbaantje? ;) Je bent 17 (zag ik in je profiel), dus da's helemaal legaal. :+

Kan je die 5 euro bijleggen en heb je ook nog 's geld voor andere dingen (legale DVDs ofzo :P)
Bijbaantje heb ik al ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fuzzynl schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:54:
Misschien vanavond is zeggen dat ik dan geen zakgeld meer hoef. Dan is dat precies die 5 Euro ;)
17 jaar en zakgeld? Hmmm... (je helpt jezelf hier niet echt mee) ;)

Alle andere "oplossingen" zijn gewoon het verdraaien van de waarheid. Niet doen :)

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:23
Nou, hoppekee, case closed. Als jij een baantje heb moet je gewoon niet zo moeilijk doen (moeilijk als in: 2 verspilde GoT pagina's :P ) en zelf die 5 euro lappen. Soms is het zoooo simpel hé.....

• Fuzzynl
En ik ben trouwens 16!

• 1st_Ro
Zeik dan niet zo en dok die 5 euro extra... :P

en excuses, ik zag alleen 1991 staan... 2008 - 1991 = 17. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door 1st_Ro op 15-05-2008 17:01 ]

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
Doe eerst even een aantal postcode checks op je nieuwe adres voor je een supersnel abbo neemt. Vergelijk die dan met deze tabel Afbeeldingslocatie: http://adsl.yesyes.info/pics/adsl_speeds.jpg.

Zelf zit ik bij alice, 29,90 euro voor 20mbit/s (zit zelf op 2km van centrale dus effectief 10mbit/s) en gratis bellen naar vaste nummers. Ook als je de 20mbit/s niet haalt is het een erg voordelige deal.

[ Voor 29% gewijzigd door Who Am I? op 15-05-2008 17:02 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
bij Tele2 komen er nog kosten bij van de KPN toch? je moet iig een telefoonlijn hebben, dat kost zo'n 10 euro extra per maand... Kosten zijn dan al bijna 30 euro, waarvoor je ook bij Telfort en Alice terecht kunt, 20mbit, en dan kun je ook nog eens bellen....

• Fuzzynl
1st_Ro schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:00:
[...]

Zeik dan niet zo en dok die 5 euro extra... :P

en excuses, ik zag alleen 1991 staan... 2008 - 1991 = 17. ;)
Maakt niet uit hoor ;)

• The - DDD
Over dat Telfort, Ik ken een aantal mensen die ook telfort hebben en die er hele slechte ervaring mee hebben. Wij hebben Vorig jaar bij hetnet ook al 3 maanden zonder internet gezeten. En mijn ouders willen dat niet opnieuw. Verder kennen we mensen die ook bij Tele2 zitten en die er nog nooit problemen mee hebben gehad.
Tja, maar zo zijn er over elke provider wel negatieve verhalen te vinden.

Telfort staat bij mij bijvoorbeeld juist hoger aangeschreven dan TELE2.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
betaal gewoon die 5 euro zelf, k'bedoel waar hebben we 't over.

als 't een verschil was zoals bij xs4all (50 of 80 euro) dan hadden we 't nog ergens over. en anders ga je toch nog goedkoper qua provider?

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zit er ook verschil in upload-snelheid? Dan kan dat wellicht overtuigender zijn :)

• TrailBlazer
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mischien is het al voorgesteld hoor, maar als jij nou het verschil betaalt tussen die twee abbonementen. 5 euro per maand is nou niet echt een bedrag waar je als 16 jarige niet aan kan komen.

• Fuzzynl
RemcoDelft schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:32:
Zit er ook verschil in upload-snelheid? Dan kan dat wellicht overtuigender zijn :)
De upload snelheid is bij allebei hetzelfde.
The - DDD schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:15:
[...]

Tja, maar zo zijn er over elke provider wel negatieve verhalen te vinden.

Telfort staat bij mij bijvoorbeeld juist hoger aangeschreven dan TELE2.
Heb je negatieve ervaringen met Tele2 dan? En waarom zou je voor Telfort gaan?
Who Am I? schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:01:
Doe eerst even een aantal postcode checks op je nieuwe adres voor je een supersnel abbo neemt. Vergelijk die dan met deze tabel [afbeelding].

Zelf zit ik bij alice, 29,90 euro voor 20mbit/s (zit zelf op 2km van centrale dus effectief 10mbit/s) en gratis bellen naar vaste nummers. Ook als je de 20mbit/s niet haalt is het een erg voordelige deal.
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 100 meter.
Er zitten 4 huizen tussen ofzo tot de centrale.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik zit nu met een 3Mbit ADSL lijntje van Planet (KPN). Het is niet zo moeilijk geweest m'n pa te overtuigen om over te stappen op ADSL2+ van Telfort ;)

1) Nu betalen we zo'n 50 euro per maand... Een deel aan KPN en een deel aan Planet, Telfort ADSL2+ kost echter maar 30 euro per maand voor 20Mbit d/l, 1Mbit u/l met onbeperkt telefonie naar vaste nummers.
2) De d/l snelheid wordt zo'n 6x hoger, voor een lagere prijs... De u/l snelheid wordt ook 2x zo hoog, voor minder geld.
3) Geen aparte rekeningen meer naar een overpriced KPN waarbij je per minuut moet betalen voor je telefoongesprekken.
4) KPN netwerk sucks, DNS servers klappen er hier met grote regelmaat uit waardoor ik nu maar met OpenDNS zit te werken op alle pc's in m'n LAN... Telfort zal er ongetwijfeld ook regelmatig uitliggen, maar KPN zuigt minstens even hard.
5) KPN probeert hun oude klanten altijd zo hard mogelijk te naaien... Opzegbrieven die 'niet aankomen', mailtjes die ze 'niet gekregen hebben', daarnaast halen ze nieuwe klanten binnen met leuke aanbiedingen, maar hun vaste klantenbase laten ze lekker in de shit zitten.

Ik heb je topic niet echt gelezen, maar als je nu zoveel betaalt voor een gare downloadsnelheid (ADSL), neem ik aan dat je gebruik maakt van het KNP netwerk (waaronder Planet, Het Net, Tiscali, XS4ALL en nog een hoop anderen vallen (ligt ook aan je abbo)). Vertel je pa maar dat je beter internet kan krijgen voor minder geld, en vertel je ma maar dan je ook Internet + Telefonie kunt nemen zodat ze onbeperkt kan bellen :> Of je laat hem dit topic gewoon zien :)
TrailBlazer schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:38:
5 euro per maand is nou niet echt een bedrag waar je als 16 jarige aan kan komen.
? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 15-05-2008 17:44 ]

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:54
Nou, dan zou ik als ik jou was het snelste abbo uitkiezen wat er te vinden is.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• TrailBlazer
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

• Fuzzynl
Internet + Telefoon wil niet. Omdat de telefoon daar op een andere naam staat. Telefoon is al aangesloten en internet moesten we zelf regelen. Dus Internet + Telefoon gaat niet. Anders had ik dat al
lang gedaan. Bij tele2 heb je dan zelfs 20 mbit :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fuzzynl schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:47:
Internet + Telefoon wil niet. Omdat de telefoon daar op een andere naam staat. Telefoon is al aangesloten en internet moesten we zelf regelen. Dus Internet + Telefoon gaat niet. Anders had ik dat al
lang gedaan. Bij tele2 heb je dan zelfs 20 mbit :P
Wie zegt dat dat niet gaat :?

Je kunt (als het om VoIP gaat) rustig meerder providers naast elkaar hebben. Dus laat telefoon daar lekker op willekeurig welke naam, neem er een Tele2 20Mbit geval naast en gebruik de telefonie daarvan simpelweg niet :z

Oslik blyat! Oslik!

• The - DDD
@Fuzzynl

Nou ja... wat ik zeg Telfort ben ik op dit moment mobiel abbonee van. Nog nooit gezeik mee gehad. Tele2 ben ik een tijd land helemaal plat door gebeld voor hun carrier select deal. Vandaar... (Lekker onderbouwd natuurlijk, maar merk ervaring is nog altijd de belangrijkste factor bij het maken van een keuze als feitelijke gegevens ontbreken.)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tele2 heeft ook 10MB voor 8,95/mnd incl draadloos modem! Google maar is.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Plan:
- 10 Mbit nemen
- Je betaalt 5 euro aan je ouders
- Eenmaal internet = instellen dat je ouders 4 Mbit krijgen en jij 6 Mbit.

Gaan jouw ouders klagen over te langzame snelheid, dan moeten ze 5 euro zelf bijbetalen })
- Instellingen verwijderen = jullie samen 10 Mbit

Maar even serieus:

Je bent 16 jaar, bijna 17 jaar. Dus je kunt toch best 5 euro neerleggen.
Dat is gewoon 1 uurtje werken bij supermarkt.

Baten wegen toch meer dan kosten, niet waar?

• .oisyn
  • Laatst online: 23:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aha, dus je gaat uit van in totaal een stuk of 5 specifieke ervaringen met internetproviders? Waarbij het nog niet eens bekend is of het aan de provider lag of aan een andere partij (zoals KPN) waar je bij een andere provider net zo goed mee te maken gaat krijgen? Logisch ;)
Fuzzynl schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:54:
Ja daar heb je wel gelijk in, Maar ik wou eerst de "Goedkopere oplossingen" afwachten.

Je krijgt 5 euro zakgeld per maand? Kan natuurlijk, maar moet dat niet per week zijn? :+

Ik zit zelf sinds deze week ook aan de Telfort trouwens. De overstap (vanaf TweakDSL) ging vlekkeloos.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 16-05-2008 11:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Fuzzynl
Ja het is per week ;) En het is allemaal geregeld. Bedankt voor jullie inbreng allemaal

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Fuzzynl schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:16:
Ja het is per week ;) En het is allemaal geregeld. Bedankt voor jullie inbreng allemaal
Sorry, wat is het er allemaal geregeld?

Verwijderd

offtopic:
oeps

[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 11:49 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-11 10:32

Stoffel

Engineering the impossible

Fuzzynl schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:16:
Totaal offtopic, maar 5 euro per week als je 18 bent? Wat heb je daar aan? Ga dan werken zou ik zeggen, zeg je tegen je ouders de ze die 5 euro ook mogen houden. Maargoed, zoals ik al zei dat is offtopic.

• .oisyn
  • Laatst online: 23:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is niet alleen offtopic, je leest ook nog eens slecht, want hij heeft al gezegd een bijbaan te hebben. Dat z'n ouders hem alsnog zakgeld willen geven is de keuze van zijn ouders. Ik zie echt totaal het nut er niet van om daar nou in deze topic over te gaan zitten zeuren. Maar goed, that's just me...

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 16-05-2008 16:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• r0b
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

* r0b zit sinds jaar en dag op 2 / 4mbit
10mbit is overrated; ik heb liever een ISP die niet moeilijk doet over FUP / datagebruik :)

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 17:03
My advice,

indien je een beetje into computers bent?
Pak gewoon internet na jou rekening/ betaal het alleen?? en houd het voor jou beheer.
Simpel, mam... pap... ik ga het internet betalen en ik kies welke :P

Functioneerd bij mij al een lange tijd goed.

Mooi alles forwarden naar mijn eigen pc geen gezever over download die ik heb aanstaan en altijd meer recht van spreken :P
Als je het kunt veroorloven pak dan meteen 20mbit 8)7

na mijn ervaring (wanadoo nu bekend als orange doet het prima nooit downtimes etc)

[ Voor 21% gewijzigd door dna_fatrabbit op 16-05-2008 16:38 ]

Verwijderd

Toen ik jong was betaalde ik alles bij vanaf 200 gulden. Dat kwam meestal neer op 250 tot 300 gulden per maand bijbetalen, en in de zomer een kleine 700 a 800 bijbetalen :') Maar toen had je nog niet eens breedband en was je te hip als je sowieso internet had met 5 kb/sec download.

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet, je bent 16 en hebt een bijbaan. Als je echt die lijn wil en je ouders willen niet dat je bijbetaald dan neem je toch zelf een analoge lijn + ADSL verbinding? Hoef je gelijk niet druk te maken om de installatie van de lijn van je ouders, da's niet jouw probleem meer dan :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Vertel ze dat je downloads dan eerder binnen zijn, zodat je vroeger naar bed kunt! O-)

Maar serieus, je ouders hebben natuurlijk gelijk, zij hebben vast niet meer dan 4 Mbit nodig. Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar ik neem aan dat zij de verbinding voor jou betalen. Als jij graag 10 Mbit wilt, vind ik dat jij die meerpijs voor je rekening zou moeten nemen. Het verschil is maar 5 euro als ik het zo zie (24,95 ipv 19,95). Je bent bijna 17 zie ik, dus ik neem aan dat je een bijbaantje hebt en niet meer teert op zakgeld, dus die 5 euro moet geen probleem zijn toch? Desnoods stel je voor het hele internetabonnement voor je rekening te nemen, dan heb je het volledig voor het zeggen welk abonnement er in huis komt. 25 euro per maand is nou ook weer niet zoveel, als je dat vergelijkt met wat je kwijt bent aan bijvoorbeeld stappen, games, roken misschien, etc.

[ Voor 109% gewijzigd door Bergen op 17-05-2008 00:26 ]

Verwijderd

Nog gelukt?
Pagina: 1