Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al veel op Internet gelezen maar kan er niet uitkomen. Mijn ma heeft een televisie gekocht JVC LT-19da9bu waarin een decoder zit ingebouwd. Ze had er direct Digitenne bij gekocht, maar omdat ze een aantal belangrijke zenders mist is ze overgestapt op digitale televisie van Delta.

We hebben het decoderkastje van Delta aangesloten op haar LCD met de scartkabel en alhoewel we via EXT-1 wel beeld krijgen is het geluid op volle sterkte (van beide afstandbedieningen) erg zwak. Ook loopt het beeld af en toe vast. Het zou mooier zijn als het beeld gewoon binnenkwam via het 'digitale' kanaal van de televisie, aangezien die daarvoor ontworpen is.

We hebben nu geen flauw idee hoe we dit kunnen oplossen. Ik zat te denken aan een Alphacrypt voor de smartcard van Delta / het geluid van de tv versterken via een digital audio versterker / scart ipv op tv via dvd-speler laten lopen (wanhoop.. |:()

Maar goed, ik weet niet of het uberhaupt wel mogelijk is om het signaal van de Delta decoder (DVB-C, volgens mij) op een LCD met een DVB-T tuner te laten lopen...

Ik hoop dat iemand wat meer inzicht heeft in bovenstaande situatie.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
Dit gaat idd niet werken, en wat bedoel je precies met loopt vast, beeld wat even stilstaat?

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:18
simpel antwoord: DVB-C gaat niet op een DVB-T tuner...

Verwijderd

Topicstarter
Ja beeld bevriest nu en dan.

Maar aangezien ze wel beeld heeft en alleen slecht geluid, kan ik daar dan ook niet iets op vinden?

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:23:
Ja beeld bevriest nu en dan.

Maar aangezien ze wel beeld heeft en alleen slecht geluid, kan ik daar dan ook niet iets op vinden?
Coaxkabel zou je eens na moeten lopen, dit kan oorzaak zijn van hangende beelden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal ik doen. Thanx voor de oplossing, maar beschikt niemand over technische creativiteit om het geluidsprobleem op te lossen?

Too bad...

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 18:36
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:14:
Oke zal ik doen. Thanx voor de oplossing, maar beschikt niemand over technische creativiteit om het geluidsprobleem op te lossen?

Too bad...
Als je Delta kastje via scart heb aangesloten, lijkt het mij eerder een Delta issue dan een TV issue.
Deze vastlopers worden ook door je DELTA veroorzaakt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-02 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ evenals het lage geluidsnivo.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat dacht ik ook al...

Maar goed, iig bedankt, ik zal het eens op een ander forum proberen..
Pagina: 1