Exchange mail versturen vanaf 1 domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
Zit al een tijdje met een puntje waar ik nog niet echt een antwoord op heb en ook de functionaliteit in Exchange kan vinden.

geval is dat op een Exchange server alleen mail verstuurd mag worden vanaf 1 domein. De server heeft af en toe last dat er spam verstuurd word en de sender is dan een @Yahoo adres of @Hotmail adres.

het vreemde is dat alleen de mailserver mag versturen over pport 25. Is er een functie in Exchange om te zorgen dat alleen 1 domein naar buiten mag mailen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

loodgieter schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:12:
Zit al een tijdje met een puntje waar ik nog niet echt een antwoord op heb en ook de functionaliteit in Exchange kan vinden.

geval is dat op een Exchange server alleen mail verstuurd mag worden vanaf 1 domein. De server heeft af en toe last dat er spam verstuurd word en de sender is dan een @Yahoo adres of @Hotmail adres.

het vreemde is dat alleen de mailserver mag versturen over pport 25. Is er een functie in Exchange om te zorgen dat alleen 1 domein naar buiten mag mailen?
Je kunt waarschijnlijk beter kijken in Windows Servers en Server-software. Staat de SMTP connector wel goed ingesteld? Dat zou de eerste plek zijn om te kijken. Hoe zeker weet je dat de server ze verstuurd, en het niet simpelweg een spoofing probleem is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Even bij de eigenschappen van de smtp connector kijken, en dan acces restrictions en relay permissons.
waarschijnlijk staan ze daar geblocked of niet geallowed

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip