Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Reageert slecht zonder Exchange

Pagina: 1
Acties:

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Wij gebruiken Exchange 2007 met Outlook 2007. De server heeft de laatste tijd veel last van een slechte bereikbaarheid (onmacht voor ons), gevolg daarvoor is dat Outlook ook over de zeik gaat. De blijft proberen een verbinding te maken met Exchange en als dit niet/nauwelijks wil lukken resulteert dat in een hangende Outlook of slecht reagerende acties (denk aan witte venster met "Not responding" en dergelijke).

Natuurlijk kun je kiezen voor "Cancel server request", en dan werkt het weer even, totdat Outlook na een paar minuten weer een poging doet. Dat kun je weer oplossen door Outlook in offline modus te gooien maar dan hebben wij de rest van de dag telefoontjes van gebruikers die nog steeds niet kunnen mailen omdat ze vergeten dit weer uit te zetten.

Is dit te tweaken/aan te passen?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50
Gebruik je de cache mode van outlook?

• The Realone
Jep.

Verwijderd

Cached mode helpt in principe wel met connectivity issues, maar wat jij wilt is natuurlijk een workaround. Het echte probleem ligt in die slechte bereikbaarheid van de Exchange server dus in plaats van een client side workaround te zoeken (zoals nu) denk ik dat je beter je Exchange server kunt gaan troubleshooten...

• The Realone
Mee eens, maar (in mijn ogen) mag het toch niet zo zijn dat een pakket als Outlook (wat juist gericht is op internetverkeer) over z'n toeren gaat als de bereikbaarheid wat slecht is. Dat ie met foutmeldingen op de proppen komt en menu items niet meer werken kan ik me voorstellen.

Ik ben het met je eens dat die Exchange servers aan alle kanten rammelen op dit moment en dat het probleem sowieso daar ligt, maar aangezien wij die servers niet beheren (zeer grote bedrijven, je kent dat gedoe vast wel) hebben wij daar totaal geen invloed op en kunnen we niks anders dan calls inleggen en wachten. Dat doen we dan ook al een tijdje met ondertussen een gebruiker of 250 die bij ons komen klagen.

Vandaar mijn vraag. :)