De beste manier om zware koelers te vlakken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Een tijd geleden ben ik van waterkoeling teruggegaan op luchtkoeling en toen heb ik voor een Thermalright Ultra 120 Extreme gekozen.
Heb ding heb ik toen vrijwel gelijk gevlakt en gepolijst.
Dat viel toen al niet mee, de koeler is erg zwaar dus zoals ik het meestal bij een processor doe was geen mogelijkheid. (Met de processor over een spiegel met schuurpapier erop vastgeplakt.)
Ik heb het dus andersom gedaan, ik heb een stuk spiegel voorzien van schuurpapier en daarmee ben ik de koeler gaan bewerken.

Dit is dus inmiddels alweer een tijd geleden.

Maar ik was nog niet echt tevreden met de temperaturen en vandaag heb ik het zaakje weer eens losgehaald.
Het plan was om de processor dan ook maar eens te vlakken en te polijsten.
Wat bleek nu: de Thermalright is erg bol en er is alleen contact met de processor in het midden.
De processor bleek dus niet het probleem (deze is gewoon vlak), maar de koeler.

Ik heb dus nu gewoon met wat schuurpapier flink in het midden zitten schuren en daarna heb ik weer gepolijst.
Nu merk ik al dat ik veel betere temperaturen heb, maar het is nog steeds niet perfect.
Ik zie namelijk dat de koeler nog bol is als ik hem op een glasplaat zet.

Toch heb ik het dus maar weer in elkaar gezet om de temperaturen te bekijken en om dit topic te starten. :P

Nu dus mijn vraag aan de hand van mijn verhaal: wat is volgens jullie de beste manier om zo'n grote en zware koeler te vlakken en te polijsten?

Hou wel even in het achterhoofd dat ik over basismaterialen beschik: ik heb dus schuurpapier, glasplaten, een dremel en een boormachine met polijstkop.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
Ik heb eergisteren nog een arctic freezer 64 pro gelapt. Gewoon schuurpapier op een spiegel getaped en een uurtje lappen. Het is wel moeilijk om op deze manier de onderkant van de heatsink 100% egaal te krijgen, omdat je bij tower-koelers de koeler bij de lamellen moet vastpakken. Als je dan heen en weer gaat bewegen, happert de koeler af en toe, omdat het schuurpapier er soms opeens grip op krijgt. Daarom wordt de heatsink een beetje bol, omdat de zijkanten meer worden geschuurd.

Ik kan echter geen betere manier bedenken. Op een bandschuurmachine heb je hetzelfde probleem en met een dremel of een boormachine kun je de heatsink alleen maar meer laten glimmen, wat geen enkel effect heeft op de warmtegeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je zou eventueel de koeler op zijn kop ergens tussen plaatsen cq vast zetten,en dan je schuurpapier en glas als schuurblok gebruiken.
Just my 2 cents :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:41

Dark

who tweaked the light?

gewoon zoals gebruikelijk te werk gaan ;) schuurpapier op de glasplaat, koeler zo laag mogelijk vast houden, en niet drukken, maar juist een beetje helpen, net als zagen, rustig beginnen en de tijd nemen...

tegen het vastlopen is het handig als je de randen even licht aanzet op 45graden \________/ dan hapt het schuurpapier minder snel in de rand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Vooral zo laag mogelijk vasthouden, en maar 1 kant op schuren(niet heen en weer), dan krijg je hem vlakker.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
misschien meer water met afwasmiddel gebruiken om te voorkomen dat dat ding gaat haperen. en zoals gezegd wordt niet drukken. als je hard druk dan druk je dus aan de zijkanten en zul je elke keer de zijkanten meer mee pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Bedankt voor jullie reacties.
Er zit wel veel variatie in de methodes. :)
Wat dus nu de beste optie is, weet ik nog steeds niet.

Mijn vader kwam net met het idee om een rond stukje schuurpapier op een glasplaat te plakken en daarmee te gaan schuren op het midden.
Maarja zie maar eens precies op het midden te blijven en ik denk dat je dan echt veel tijd kwijt bent.

Als Tweaker ga ik wel alle manieren proberen en dan d.m.v een druppel inkt en een transparante glasplaat kijken wat het beste effect geeft.
Doordat de inkt zich gaat verspreiden onder het glas, zie je direct of het oppervlak nog (te) bol of (te) hol is.

http://www.insidehw.com/i...om_content&do_pdf=1&id=21

Dat kwam ik ook nog tegen en volgens hun gaat het ook via de traditionele manier. :)

OMG: http://www.youtube.com/watch?v=uj6Amq_MGfE

[ Voor 87% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-05-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn TRUE ook gelapped, alleen op een staal plaatje.
Schuurpapier met tape vastplakken en gaan maar...
Idd niet meest makkelijke manier, maar hij is wel netjes vlak geworden!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 10:12
heb je niemand in de omgeving die kan slijpen of frezen?
Velp is een aardig eindje rijden, anders zou ik zeggen breng het blokje even langs.
dan slijp ik er een keer overheen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
hensdesk schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:24:
heb je niemand in de omgeving die kan slijpen of frezen?
Velp is een aardig eindje rijden, anders zou ik zeggen breng het blokje even langs.
dan slijp ik er een keer overheen voor je.
Volgens de routeplanner is het 49 minuten rijden. (Velp bij Grave.)

Maar zou hij van slijpen wel helemaal vlak worden?

Offtopic: interessant beroep heb jij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:20:
Offtopic: Met :) Toevallig familie in Heeze wonen?

Heeft het lappen bij jullie ook daadwerkelijk verschil gemaakt? Of praat ik hier dan over 2 a 3 graden, want dan kan ik beter meer tijd besteden aan de "perfecte" airflow in m'n kast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@HugoBoss1985: Ik hoop dat het ''vlakken'' geen obsessie voor je word. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door pcgek op 16-05-2008 11:05 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Nee, ik heb geen familie in Heeze wonen :)

Het lappen van een processor heeft bij mij in het verleden wel verschil gemaakt.
Op het internet praat men soms over 5 graden of meer verschil.

Ik ben al een beetje geobsedeerd door die koeler vlakken, omdat ik nu weet dat het gewoon niet optimaal is.
Als ik de koeler loshaal zie ik dat hij de processor alleen in het midden goed heeft geraakt.
Mochten de temperaturen nou nog beter worden, dan durf ik misschien die processor nog iets hoger te klokken.

De airflow is qua cable management al perfect, ik heb mijn CM690 helemaal aangepast (Met de dremel 8).) zodat alle kabels achter het rechterpaneel zitten.

Ik wil later ook nog 3 120mm ventilatoren verruilen voor 3 140mm varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Eigenlijk is het gewoon van de zotte dat je iets moet gaan schuren wat je net nieuw koopt. kan ik nog steeds niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Jabba schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:16:
Eigenlijk is het gewoon van de zotte dat je iets moet gaan schuren wat je net nieuw koopt. kan ik nog steeds niet bij
Nou je MOET niets, maar daar ben je Tweaker voor. :P
Maar aan de andere kant is het wel een must, als je zag hoe het raakvlak van deze koeler eruit zag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, de TRUE staat er om bekend... Helaas.
IMHO wel de beste luchtkoeler, ondanks dat de mounting niet ideaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
Hoe zit het dan als je CPU onverwacht kapot gaat en je wil garantie? lukt dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:13:
Nee, ik heb geen familie in Heeze wonen :)
Sorry, doelde op hensdesk ;)

Als je inderdaad koelers hebt die out-of-the-box al niet helemaal vlak zijn kan ik me die temperatuurverschillen goed voorstellen, maar als ik naar de spreiding van koelpaste op mijn Scythe Mugen kijken heb ik daar niet echt last van, kan me dan niet voorstellen dat het veel effect zal hebben.

Hoe zit het eigenlijk met de CPU zelf, zijn die altijd "perfect" vlak of zijn die ook te vlakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Als je een cpu of koeler gaat vlakken, verlies je garantie.
Bij een koeler maakt dat natuurlijk geen drol uit.
Ik heb dus mazzel dat mijn processor vlak is en dat de koeler bol is.

Processoren zijn uiteraard ook te vlakken!

Ik had net nog een discussie met mijn vader en hij zei dat het volgens de genoemde manier (waarvan ik ook dacht dat ze goed waren) niet aan te raden is op een bol oppervlak.
Een bol oppervlak ga je volgens hem op die manier niet vlak krijgen, omdat de koeler altijd zal gaan zwenken. (ookal denk je dat het niet gebeurd.)
Ik ga hem dus proberen in het midden flink te schuren, zodat hij een beetje hol word.
Daarna ga ik hem dus vlakken.

Ik hou jullie op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto.A.G
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 09:35
Dat wordt flink schuren.
Haast je vooral niet doe het rustig.
Wat altijd geld is hoe grooter het contact oppervlak hoe beter er gekoeld wordt.
plaats een paar foto's (altijd leuk)
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:21
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:27:
Als je een cpu of koeler gaat vlakken, verlies je garantie.
Bij een koeler maakt dat natuurlijk geen drol uit.
Ik heb dus mazzel dat mijn processor vlak is en dat de koeler bol is.

Processoren zijn uiteraard ook te vlakken!

Ik had net nog een discussie met mijn vader en hij zei dat het volgens de genoemde manier (waarvan ik ook dacht dat ze goed waren) niet aan te raden is op een bol oppervlak.
Een bol oppervlak ga je volgens hem op die manier niet vlak krijgen, omdat de koeler altijd zal gaan zwenken. (ookal denk je dat het niet gebeurd.)
Ik ga hem dus proberen in het midden flink te schuren, zodat hij een beetje hol word.
Daarna ga ik hem dus vlakken.

Ik hou jullie op de hoogte. :)
Toch is het de moeite waard om een processor te lappen, zelfs als deze 100% glad zou zijn, omdat er op elke IHS een laagje aluminium zit. Als je dit laagje eraf schuurt, bestaat de IHS alleen nog maar uit koper, dat veel beter warmte geleidt dan aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je zelf je schaatsen slijpt met een zware slijpsteen dan wordt die steen op een gegeven moment ook hol. Dit is niet goed voor je schaatsen omdat dan de onderkant van het ijzer niet meer haaks op de zijkant staat. Je kan dus slijpspul kopen wat je op een glassplaat strooit en dan kan je op deze manier je slijpsteen weer vlak maken. Ik heb alleen geen idee of je het dan vlak genoeg krijgt maar mischien is heen idee.
http://www.schuitemakersp...ath=1_106&products_id=255

[ Voor 14% gewijzigd door TrailBlazer op 16-05-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20
Toen ik nog jong en lenig was, mocht ik een keertje in de afvalbak van een natuursteenbedrijf, hier heb ik een dun stuk grafzerk weten te bemachtigen (paar centimeter dik, zeer vlak gepolijst stuk graniet ofzo), en hier lap ik al mijn cpu's en heatsinks op. Op de steen leg ik dan wat schuurpapier (goed natgemaakt vantevoren), en dat plak ik met ducttape vast aan de steen.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog nooit een echt grote heatsink heb gelapt, ik denk dat je die het beste zo dicht mogelijk bij het schuurpapier kan pakken en dan maar draaien op grit 380, tot 't vlak is, dan op grit 600 tot het glad is, en dan op zo'n hoog mogelijke grit tot je jezelf ziet :)

Persoonlijk vind ik het al een heel eind goed met grit 600: het spiegelt dan nog niet, maar het is al VEEL rechter dan af fabriek.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Nou ik heb dus net een paar uur mijn koeler en de processor gelapt.

De processor heb ik van grof naar fijn gelapt en deze spiegelt een klein beetje.
De koeler heb ik gelapt met grid 200 met water, op een gegeven moment gaat hij eroverheen als een heet mes door boter.
Ik heb het niet gedaan met cirkels draaien, maar steeds heen en weer en dan om de minuut draaide ik hem een kwartslag.

Ik ben ondertussen Prime 95 aan het draaien met Coretemp aan en ik heb het idee dat de temperaturen al beter zijn, maar ik wacht nog even af voordat ik ga juichen.
Vandaag heb ik echt geen zin meer (Je moet het inderdaad rustig aan doen.) dus als ik weer tijd heb haal ik het zaakje weer los om te kijken hoe het contact nu is.
Dat ga ik dan verbeteren en dan maak ik de beide oppervlakten mooi spiegelend.

Zo'n stuk grafzerk is echt ideaal voor dit soort werkjes, want een spiegel ligt ook weer los op de tafel en die gaat dan ook glijden tijdens het polijsten.
Op een gegeven moment had ik daar geen last meer van omdat het schuurpapier dan "versleten is".
De koeler gaat er dan lekker makkelijk overheen.
Eigenlijk ben je dan ook al meer aan het polijsten dan aan het schuren.

Ik zie wel een verschil van soms 4 graden tussen de cores waarbij 1 en 2 de warmste zijn.

Bijvoorbeeld nu:

Core 1 58
Core 2 62
Core 3 57
Core 4 57

Ik heb zowieso al wat gewonnen door de IHS van de cpu te vlakken en nu twee raakvlakken van koper te hebben.

Ik moet zeggen dat ik toch een aardige grijns op mijn gezicht heb staan.
Met Prime 95 zag ik de eerste cores voor het lappen al vrij snel op 72 graden staan. (Ik weet dat dit eigenlijk te warm is, maar stress niet zoveel en tijdens de normale bezigheden word het ding niet zo heet.)
Nu heb ik nog niet hoger gezien dan 66 graden. :P
Het gaat dus om een Q6600 G0 @ 3,6 ghz @ 1,488 volt.

Edit: Net tikte hij toch weer de 71 graden aan, maar hij bleef maar heel kort zo warm.

Het zal zeker de moeite zijn om alles nog een keer te verbeteren. (Iemand anders vind dit misschien gekkenwerk...)

[ Voor 44% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-05-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:44:Ik moet zeggen dat ik toch een aardige grijns op mijn gezicht heb staan....
(Iemand anders vind dit misschien gekkenwerk...)
You're not alone...'t geeft een stuk voldoening op een heel rare manier, I know :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:20:
[...]

Volgens de routeplanner is het 49 minuten rijden. (Velp bij Grave.)

Maar zou hij van slijpen wel helemaal vlak worden?

van slijpen wordt hij 100% vlak (als je weet hoe je moet slijpen)
je kan het materiaal ook krom krijgen als je de steen er te hard en te diep laat ingaan.
zeker als het koper is, dat moet je met koelmiddel en beleid bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

je hebt eerst zoiets als vlak.Tja, en dan moet tie nog glad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
hensdesk schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:07:
[...]

van slijpen wordt hij 100% vlak (als je weet hoe je moet slijpen)
je kan het materiaal ook krom krijgen als je de steen er te hard en te diep laat ingaan.
zeker als het koper is, dat moet je met koelmiddel en beleid bewerken.
Wil je dan eens uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt met slijpen dan?

Ik heb nu de processor en de koeler op de traditionele manier gedaan met water en 200 - 400 - 600 - 800 grid en daarna met polijstvilt. (zonder pasta ofzo.)
De processor en koeler hebben op de randen allebei schuine plekken.
Ik heb me daar maar bij neergelegd en het zaakje vastgeschroefd.
Ze zijn nu dus gevlakt (behalven de zijkanten) en glad gepolijst tot 800 grid.

Of het nou komt doordat de omgeving koeler is (als dat al het geval is.) weet ik niet, maar de cores komen nu niet meer boven de 70 graden uit.
De idle temperaturen zijn ook lager uitgevallen en met stressen is de gemiddelde temperatuur ook lager.

Ik schat dat ik zo'n 3 graden winst heb gemaakt op de stressed temps.

De volgende stap is een tweede 120mm (pull) fan op de thermalright koeler te bevestigen.
Ik heb ooit ook iets op XS gelezen over de zijkanten van de koeler (met 2 fans) afplakken zodat er alleen binnen de koeler een goede luchtstroom is, ipv dat je met valse lucht te maken krijgt of dat de lucht niet efficient door de koeler gaat.
Zou dat nog wat helpen?

De stap daarna is 3x 120mm casefans vervangen voor 3x 140mm casefans.

[ Voor 44% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-05-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
HugoBoss1985 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:51:
[...]

Wil je dan eens uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt met slijpen dan?
met slijpen bedoel ik dat je hem vlak slijpt op de slijpbank.
mijn fout is dus dat ik er van uit ging dat iedereen weet wat een slijpbank is. (sorry, een stukje beroepsmisvorming)
bij een slijpbank zet je een werkstuk in de klem of je legt het werkstuk op de magneet en dan slijp je er met een slijpsteen overheen.
het slijpvlak wordt gegarandeerd vlak. (mits je weet wat je doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
hensdesk schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:02:
[...]

met slijpen bedoel ik dat je hem vlak slijpt op de slijpbank.
mijn fout is dus dat ik er van uit ging dat iedereen weet wat een slijpbank is. (sorry, een stukje beroepsmisvorming)
bij een slijpbank zet je een werkstuk in de klem of je legt het werkstuk op de magneet en dan slijp je er met een slijpsteen overheen.
het slijpvlak wordt gegarandeerd vlak. (mits je weet wat je doet)
Ok, bedankt voor de uitleg. :D
Ik ken dus alleen maar de slijptol of een slijptol op de werkbank. (die heeft ook een ronde slijpsteen.)
Eens eventjes rondkijken en rondvragen of iemand zoiets heeft!

Ik weet trouwens al precies wat jij bedoeld.
Zoiets heb ik gezien op de opendag van de Wapenschool in Luik.
Vanaf September ga ik daar een opleiding volgen dus dan heb ik ook zo'n slijpbank tot mijn beschikking. :P

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:44:
Nou ik heb dus net een paar uur mijn koeler en de processor gelapt.

De processor heb ik van grof naar fijn gelapt en deze spiegelt een klein beetje.
De koeler heb ik gelapt met grid 200 met water, op een gegeven moment gaat hij eroverheen als een heet mes door boter.

Het zal zeker de moeite zijn om alles nog een keer te verbeteren. (Iemand anders vind dit misschien gekkenwerk...)
200 grit is wel erg grof als laatste afwerking, dan heb je waarschijnlijk erg diepe krassen op de onderkant. Ikzelf heb hem gelapped met 1000grit (2000 heb ik helaas niet), eerst droog en vervolgens een hele tijd nat, waarna hij al bijna glimt als een spiegel. Kan wel nog steeds kleine scheurtjes zien, maargoed daar is koelpasta voor. Ik merkte ook dat de mounting nu echt retestrak is, vergeleken met het gewiebel toen hij nog krom was.

Het lappen scheelde bij mij 10C, komt nu niet boven de 54C met een E6750 @3800 1.376V Load. Dit met dubbele S-Flex 1600.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
Als je wat verder had gelezen zag je in een latere post dat ik tot 800 ben gegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 23:52
Je hebt van die schuurmachines met een rechthoekig vlak, dat ronde bewegingen maakt.
Normaal klem je daar gewoon je schuurpapier in, maar je kunt er misschien ook nog een stukje glas tussen doen, waardoor het echt vlak wordt.
Heb het zelf niet geprobeert, ga mijn garantie van mijn processor niet weggooien, en mijn Arctic Freezer 7 pro doet het al goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
de_harde_kern schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:54:
Je hebt van die schuurmachines met een rechthoekig vlak, dat ronde bewegingen maakt.
Normaal klem je daar gewoon je schuurpapier in, maar je kunt er misschien ook nog een stukje glas tussen doen, waardoor het echt vlak wordt.
Heb het zelf niet geprobeert, ga mijn garantie van mijn processor niet weggooien, en mijn Arctic Freezer 7 pro doet het al goed genoeg.
In je sig zie ik dat je processor is overgeklokt, dus in feite heb je de garantie al vergooid. :)
Wel een goede tip.

Een volgende keer ga ik dat eens proberen, voor nu laat ik het verder in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 22:28
Heeft iemand wel eens zijn Heatsink aan een echte "vlakbank" toevertrouwd.

Deze kunnen op een 0,01 mm naukeurig zaken vlakslijpen en het is binnen een zucht gebeurd.
Ben benieuwd >:)

Qwerc

Pagina: 1