Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash AS2] Alle mc's pakken met een bepaald woord erin

Pagina: 1
Acties:

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik ben bezig met een flashmovie met items uit xml die in een for loop naast elkaar gezet worden.
De mc's op de stage zien er dan als volgt uit:
item0, item1, item2, item3 enz (afhankelijk van het aantal items in de xml)

Nou wil ik een knop maken waarmee al deze items een actie doen. Ik weet alleen niet of het bestaat in actionscript maar dit is ongeveer wat ik wil:

// alle items alpha naar 50%:
item*.alphaTo(50,1);

bestaat dit of kan ik dit beter met een for loop oplossen? wat mij erg omslachtig lijkt, ik wil mijn code zo klein mogelijk houden...

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Zet ze allemaal in een container element (meestal een Sprite) en verlaag daarvan de opacity.

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

Als in je je for loop (waarin je alle items van je XML laad) elke MC in een array pushed, kun je later alle items in die array natuurlijk laten doen wat je wilt.

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
@Bozozo:
Dat is dus niet de oplossing, omdat de movieclips afzonderlijk van elkaar een andere alpha hebben.

@error403:
Ja een array zat ik ook al aan te denken, ben geen held in actionscript en een loop omzetten in array heb ik nog nooit gedaan... maar daar kom ik wel uit denk ik. Is het dan zo dat je dan gewoon kan zeggen bijvoorbeeld:

item_array.alphaTo(50,1); ??

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

psuedo style:

for (i=0 ; i < arrayNaam.length ; i++) {

arrayNaam[i].alphaTo(50,1); ??
}