Hallo,
Na het lezen van de update van Fedora op de frontpage, en het zien van de reactie van dtech (met deze link), ben ik even gaan kijken hoe het allemaal gaat. Dan zou ik graag 7.4.2 willen hebben, vasthoudend.
Nou heb ik vandaag gelezen, in mijn zoektocht naar het verschil tussen i386/686 en x86_64 (want dat zijn de enige twee live-cd's die je van Fedora kunt downloaden. Bij de i's versies werd er gezegd dat ze zijn voor Intel 2 core duo, en x86 voor intel single core. (waarschijnlijk zo, want ik heb dual core). Ik heb nu net de i686 versie gedownload, maar zal deze code ook in mac werken, of moet ik via parallels nog even dat file sshen? en nu maar hopen dat het de goede architectuur is
edit:
ik dus deze commande uitgevoerd in terminal:
zegt hij dit: -bash: livecd-iso-to-disk: command not found
Wil dat gewoon zeggen dat ik maar beter parallels kan opstarten?
(en bij mijn /dev stond niks in de richting van een usb stick, bij /Volumes stond ie er wel bij, ging er vanuit dat ik die maar moest gebruiken)
edit2:
Ik in linux nu, en ben bezig met het overzetten van de .iso file. Duurt nog ong. 1,5 uur, maar tegen die tijd ben ik aan het werk tot uur of 9, dus dan ben ik er niet meer. Maar ik zie mijn stickje totaal niet in Linux. Via parallels is die wel gewoon voor de Virtual Machine, maar ik kan m niet vinden. Hij staat neit bij /dev, /Media enz. Ook al een search gedaan naar 'STICKJE' (ja, zo heb ik m genoemt), maar kan m niet vinden. Moet ik hem nog op de een of andere manier mounten? Alvast bedankt,
Mathias
Na het lezen van de update van Fedora op de frontpage, en het zien van de reactie van dtech (met deze link), ben ik even gaan kijken hoe het allemaal gaat. Dan zou ik graag 7.4.2 willen hebben, vasthoudend.
Ik heb zelf thuis alleen maar macs, maar ik neem aan dat deze code alleen werkt voor linux. Ik heb wel linux in parallels staan (Ubuntu 8.04), en hierin zou ik in principe ook een usb stickje kunnen zien. Aangezien ik nooit helemaal het verschil heb begrepen tussen i686 en x86 enzo, heb ik gekeken welke img file ik zelf heb gedownload voor ubuntu, en dat was een i386. Ik heb een intel coe 2 duo (mac mini). Op school (dat is waar ik m vooral zou willen gebruiken/testen) hebben ze op de computers een stickertje hangen met 'intel inside'.quote: site7.4.2. Live USB Vasthoudendheid
Ondersteuning voor blijvende veranderingen met een Live image bestaat voor Fedora 9. Het belangrijkste gebruik is om te booten van een Live image op een USB flash pen en om de veranderingen op dezelfde pen te bewaren. Om dit te doen, download je de Live image en voer je het volgende commando uit:
code:
1 livecd-iso-to-disk --overlay-size-mb 512 /path/to/live.iso /dev/sdb1
Vervang /dev/sdb1 met de partitie waar je de image neer wilt zetten.
Vervang 512 met de gewenste grootte in MB van de blijvende data, of overlay. Het livecd-iso-to-disk shell script wordt bewaard in de LiveOS map in het top nivo van de CD image. De USB media moet voldoende vrije ruimte hebben voor de Live image, plus de overlay, plus andere data die op de media bewaard moet worden.
Nou heb ik vandaag gelezen, in mijn zoektocht naar het verschil tussen i386/686 en x86_64 (want dat zijn de enige twee live-cd's die je van Fedora kunt downloaden. Bij de i's versies werd er gezegd dat ze zijn voor Intel 2 core duo, en x86 voor intel single core. (waarschijnlijk zo, want ik heb dual core). Ik heb nu net de i686 versie gedownload, maar zal deze code ook in mac werken, of moet ik via parallels nog even dat file sshen? en nu maar hopen dat het de goede architectuur is
edit:
ik dus deze commande uitgevoerd in terminal:
code:
1
| livecd-iso-to-disk --overlay-size-mb 512 ~/Downloads/Fedora-9-i686-Live/Fedora-9-i686-Live.iso /Volumes/STICKJE |
zegt hij dit: -bash: livecd-iso-to-disk: command not found
Wil dat gewoon zeggen dat ik maar beter parallels kan opstarten?
(en bij mijn /dev stond niks in de richting van een usb stick, bij /Volumes stond ie er wel bij, ging er vanuit dat ik die maar moest gebruiken)
edit2:
Ik in linux nu, en ben bezig met het overzetten van de .iso file. Duurt nog ong. 1,5 uur, maar tegen die tijd ben ik aan het werk tot uur of 9, dus dan ben ik er niet meer. Maar ik zie mijn stickje totaal niet in Linux. Via parallels is die wel gewoon voor de Virtual Machine, maar ik kan m niet vinden. Hij staat neit bij /dev, /Media enz. Ook al een search gedaan naar 'STICKJE' (ja, zo heb ik m genoemt), maar kan m niet vinden. Moet ik hem nog op de een of andere manier mounten? Alvast bedankt,
Mathias
[ Voor 17% gewijzigd door mat.hi.as op 15-05-2008 13:41 ]