• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 13:22
Wij hebben hier sinds kort een aantal nieuwe servers binnen gekregen.
Hiervan heb ik er 2 met VMWare ESX3.5 voorzien.
Het SAN is een HP MSA2012fc

Ik krijg in VMWare het San niet zichtbaar. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat de MSA1000 en MSA1500 via de CLI moeten worden aangepast met het command ADD CONNECTION ESX_CONN_1 WWNN=xx:xx:xx:xx:etc WWPN=xx:xx:xx:xx:etc PROFILE=LINUX

Dit werkt op de MSA2012 helaas niet. Het commando add connection of show connection is daar helemaal niet meer aanwezig.
Helaas is er maar bar-weinig up to date informatie over deze combinatie te vinden.
Iemand enig idee hoe ik het san in VMWare zichtbaar kan krijgen?

iRacing Profiel

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Wat denk je van gewoon met hp bellen..?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• kroegtijger
pennenlikker schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:11:
Wat denk je van gewoon met hp bellen..?
dan kunnen we 't forum hier natuurlijk net zo goed opdoeken heh? ;)
ik heb 't idee dat ik zelf iets onnozels over 't hoofd zie waardoor 't niet werkt eigenlijk :@ hp bellen is natuurlijk een laatste optie als ik er echt niet meer uitkom... ik hoopte dat hier iemand al ervaring met deze combinatie heeft :)

iRacing Profiel

• kroegtijger
een klein feestje mag gevierd worden *O* ik krijg nu mijn san zichtbaar :)
probleem was dat ik met mn stomme harses de FC-cable in poort 1 had geprikt ipv in poort 0 :')
nu komt er wel weer een volgende melding.... "Error during configuration of the host: Failed to update the disk partition information" :{

iRacing Profiel

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Nou wij hebben dan Dell, maar heb ervaring met de support van HP.
Als er een probleem is, gewoon bellen daar zitten ze voor en daar heb je voor betaald. waarom zou je er geen gebruik van maken?
Ik zit de support desk meestal als eerste hulp middel mochten zij het niet weten dan ga ik googlen of het hier op tweakers vragen.

Probeer het is voor de grap :) is 'bij mij' dan erg vaak succesvol geweest

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 13:56

SpamLame

niks

kroegtijger schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:25:
een klein feestje mag gevierd worden *O* ik krijg nu mijn san zichtbaar :)
probleem was dat ik met mn stomme harses de FC-cable in poort 1 had geprikt ipv in poort 0 :')
nu komt er wel weer een volgende melding.... "Error during configuration of the host: Failed to update the disk partition information" :{
Wie geeft de melding ESX of je Storage Array en wat doe je dan?

• kroegtijger
SpamLame schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:32:
[...]

Wie geeft de melding ESX of je Storage Array en wat doe je dan?
ESX.
Ik kan nu in de client via add storage de LUN terug vinden. De hele wizzard valt te doorlopen, maar op het moment dat het volume dan gecreate zou moeten worden komt bovenstaande melding.
Met wat google-werk kwam ik er net achter dat het een vaker voorkomende kwaal is bij HP; op de console zou je e.e.a moeten kunnen verhelpen.... ik was helaas prima in staat om er mn vmware-partitie mee om zeep te helpen dus een nieuwe installatie draait nu :')

iRacing Profiel

• kroegtijger
Na de her-installatie van VMWare werkt alles nu wel naar behoren d:)b
Geen idee waarom ik die foutmelding eerst kreeg, maar het is nu in orde dus *O*

iRacing Profiel

Pagina: 1