Toon posts:

Zelfgemaakte ondertiteling toevoegen aan video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met het programma Subtitle Workshop een ondertiteling gemaakt voor een video.
Nu wil ik deze aan de video toevoegen, er op plakken zeg maar?
Maar ik heb geen flauw idee hoe. Op internet heb ik wel gevonden dat dit met VirtualDub kan, die heb ik dus gedownload, teven heb ik de Subtitle filter gedownload. Het Subtitle.vdi bestand moet ik in de PLUGIN map zetten, maar het wil maar niet lukken.
Ik heb de video met ondertiteling morgen nodig en heb hier gewoon geen verstand van. kan iemand me helpen? Begin de moed een beetje op te geven hier

Alvast bedankt!

• Z3R0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
je kan de sub in de video branden, heb het wel eens gedaan maar weet niet meer hoe.
ik was namelijk opzoek naar iets zodat je kan kiezen of je wel of geen sub wil bij je video, ook nog niet gevonden.

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is precies wat ik bedoel. Als iemand een simpele manier heeft om dit te doen, hoor ik dat graag!! :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
Welk formaat is je video? avi of mpeg? geef eerst de subtitle file en de filmfile dezelfde naam, dan kunnen ze geladen worden.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een mpeg wilt als eindbestand, dan zou je b.v. TMPGEnc i.c.m fddshow kunnen gebruiken.

• Mar2zz
Z3R0 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:07:
je kan de sub in de video branden, heb het wel eens gedaan maar weet niet meer hoe.
ik was namelijk opzoek naar iets zodat je kan kiezen of je wel of geen sub wil bij je video, ook nog niet gevonden.
bij avi en mpg is het alleen inbranden. als je .mkv als container kiest dan kan je kiezen tijdens het afspelen of je die subs wilt laten zien.

Wat voor files heb je nu, en wat wil je hebben? heb je nu avi en wil je dvd of mag het avi blijven.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een .mpeg video, het ondertitelingsbestand is als .ssa en .ass opgeslagen.

De tips van de link van mace werkte, maar als ik de subtitle filter toevoeg zie ik nog niks?!?! *zucht*

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:34

_Apache_

For life.

ondertitel opslaan als .srt, en directSubVOB laten meepikken bij elk video encode programma.. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Mar2zz
wat wil je als eindresultaat? een DVD of gewoon een losse mpg? Je moet nog ff Vobsub installeren.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal gedaan. Nu wil ik in VirtualDub het bestand comprimeren omdat het anders veeeels te groot is, wil dat weer niet lukken. Divx (zoals in Mace's link werd aangeraden om te selecteren) staat er nieteens tussen?! :S terwijl ik het wel gewoon heb op m'n pc..

ik is echt altijd wel weer iets, wrm kan zoiets niet gewoon simpeler :(

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk dat ik iemand de twee bestanden doorstuur en dat hij/zij het in elkaar kan zetten?
Ik kom er echt niet meer uit...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Het artikel is al wat ouder, maar de info geldt nog steeds, echter moet je geen divx gebruiken, dat is al redelijk achterhaald. xvid is beter. :) (moet je dan wel ff downloaden)

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 15-05-2008 14:28 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Software issues mogen tegenwoordig naar CSA. Dus schop die kant uit vanuit VID :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Mar2zz
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:05:
heb ik allemaal gedaan. Nu wil ik in VirtualDub het bestand comprimeren omdat het anders veeeels te groot is, wil dat weer niet lukken. Divx (zoals in Mace's link werd aangeraden om te selecteren) staat er nieteens tussen?! :S terwijl ik het wel gewoon heb op m'n pc..

ik is echt altijd wel weer iets, wrm kan zoiets niet gewoon simpeler :(
kies video en kies dan compression (ofzo iets). daar kies je xvid in de lijst. (als je geen xvid kunt kiezen heb je niet genoeg codecs op je pc. kan moet je nog een codecpack installeren. bij de settings van xvid kun je bitrates instellen. speel daar maar eens mee.

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk met het programma "Auto Gordian Knot" gelukt.
De lange 2-regel zinnen zijn 3 regel zinnen geworden vreemd genoeg, maarja..het maakt mij niet zoveel uit.

Bedankt voor jullie hulp!!
Pagina: 1