Toon posts:

Ervaringen met omwisselen van printplaat van harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een probleem me men hd , de printplaats is stuk,
ik las dat ik een identieke dezelfde nodig had voor de omwisselening,

ik heb een seagate u6 st360020a 60gig firmware 3.60 en heb juist dezelfde gekocht enkel heeft deze een firmware van 3.91 , waardoor deze blijkbaar niet werken ,

ik heb al gezocht naar andere maar vindt niet direct een metdie firmware , maar heb er wel al een gezien van de 80gig van dezelfde reeks , met firmware 3.60 , maar deze is geen st360020a , maar een ST380020A dacht ik; werkt dit dan eventueel ; aangezien ze van de zelfde reeks zijn van seagate (de U6) , of moet ik toch een st360020a firmwire 3.60 hebben?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
kan je die firmware chip niet overzetten ?

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat ; isdat moeilijk , hoe ziet die chip eruit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hangt een beetje van de disk af of je ook dezelfde grootte e.d. moet gebruiken. De chip zelf overzetten is vrijwel niet te doen, tenzij je een SMDsoldeerstation hebt staan. Ik zou gewoon de print die je nu hebt proberen en kijken of het echt niet werkt (of had je dat al geprobeerd?)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik probeerde en ging niet,
er kwam op van boot failure a:

maar ik las als je zo een zaken doet ; dat het identieke hd moet zijn en firmwire

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb al meermaals printplaten van disk naar disk overgebouwd. Zolan de disk écht dezelfde types zijn, werkt dat prima. Vanaf het ogenblik dat ze een andere revisie oid hebben, is dat een dubbeltje op zijn kant.

Verwijderd

Topicstarter
wat is een revisie oid

is het dus dat ik een moet hebben uit die serie , en geen st380020a , ookal komen ze beide uit de u6 serie

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Maak eens foto's van beide print plaaten, bij sommige hd's zitten de firmware chip in een socket gedrukt.

[ Voor 44% gewijzigd door THE_FIREFOX op 15-05-2008 20:17 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:10:
wat is een revisie oid

is het dus dat ik een moet hebben uit die serie , en geen st380020a , ookal komen ze beide uit de u6 serie
Revisie volgens Wikipedia.
oid = Of iets dergelijks

En ja, dat is inderdaad nodig zoals hierboven reeds is gezegd.

En schrijf eens normaal ofzo? Je interpunctie slaat alles :')

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 15-05-2008 21:12 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1